|
کدخبر: 264620

هربرت مانر شگفتی ساز برای صنعت نمایشگاهی ایران

حسام گودرزی - دبیر کارگروه تخصصی تحلیل و پژوهش در رویدادهای نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران

هِربِرت مانِر، بعد از ۲۰ سال فعالیت به عنوان مدیر ارشد نمایشگاه کلن آلمان، هم‌ زمان با روز جهانی نمایشگاه‌ ها، از سمت خود کناره‌ گیری کرد.

خبر بالا همراه با مصاحبه مختصری از آقای مانر و تقدیر و تشکر کارکنان نمایشگاه کلن، در صفحه‌ های اجتماعی نمایشگاه کلن، منتشر شده است.

بسیاری از ما می‌ دانیم که صنعت نمایشگاهی آلمان به عنوان یکی سردمداران و پیشروهای این صنعت در جهان شناخته می‌ شود؛ اما چرایی و چگونگی آن را باید در خبر بالا جستجو کنیم.

حسا-گودرزی

در ایران، ما فعالان صنعت نمایشگاهی، قریب به ۶ سال است، با هدف نشان دادن همراهی‌ مان با جامعه بین‌ المللی، روز جهانی نمایشگاه‌ ها را در خردادماه، گرامی می‌ داریم و همچون دیگر فعالان این صنعت در دیگر نقاط جهان، در مراسمی، یک عکس یادگاری با در دست داشتن پوستری مزین به شعار سال UFI، اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ های بین‌المللی، می‌ اندازیم؛ آن هم با چهره‌ هایی همه خندان.

اما سؤال اینجاست، که ما که این‌چنین اصرار به هماهنگی و همراهی با جامعه بین‌ المللی صنعت نمایشگاهی داریم، در دیگر موارد کاری و فعالیت‌هایمان در این صنعت، تا چه اندازه استانداردهای جهانی و بین‌المللی را رعایت می‌ کنیم؟ تا چه اندازه بر لزوم به‌ روزرسانی مقررات و قوانینمان در این حوزه اهتمام می‌ ورزیم؟ تا چه اندازه به موضوع تحقیق و پژوهش در فعالیت‌ های نمایشگاهی اعتقاد داریم؟ تا چه اندازه هدف‌ گذاری‌ هایمان در سیاست‌ های بلندمدت و کوتاه‌مدت، منطبق با استانداردهای جهانی صنعت نمایشگاهی است؟

شاید بهتر باشد کمی بیاندیشیم که فعالیت نیم قرن فعالان نمایشگاهی در ایران، چه جایگاهی را برای ایران در این صنعت، در جهان، در قاره آسیا و در کشورهای همسایه ایجاد کرده و در این مسیر این صنعت چه سودها و چه آفت‌ هایی را تجربه کرده است.

شاید باید اذعان کرد، فعالیتی که در کمتر از ۵ سال، ۵ مدیر ارشد را در رأس هرم مدیریتی صنعت خود دیده‌ اند، باید از خبر کناره‌ گیری آقای هربرت مانر بعد از ۲۰ سال مدیریت در نمایشگاه کلن آلمان، شگفت‌زده شده باشند.

روز جهانی نمایشگاه‌ها مبارک.

نویسنده: حسام گودرزی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها