|
کدخبر: 226781

جوابیه نمایشگاه شهرآفتاب به مصاحبه مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی

هفته گذشته حسن زمانی، مشاور وزیر صمت و رییس هیئت مدیره شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران نسبت به مصوبه اخیر شورای شهر تهران پیرامون تعطیلی نمایشگاه خیابان چمران واکنش نشان داد و در این خصوص روابط عمومی شهرآفتاب واکنش جدیدی داشته است.

نمایشگاه جوابیه نمایشگاه شهرآفتاب به مصاحبه مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی

احترماً پیرو درج مصاحبه‌ای در تاریخ ٢٢/ ٩/ ١۴٠٠ با عنوان "شورای شهر صلاحیت پایان دادن به فعالیت یک دستگاه دولتی با ۶۰ سال خدمت بین المللی را ندارد"، در پایگاه خبری گسترش نیوز، مواردی خلاف واقع از سوی مدیرعامل محترم نمایشگاه ج ا ایران مطرح شده است که به منظور تنویر افکار عمومی و آگاهی مخاطبان و فعالین نمایشگاهی کشور نکاتی به شرح ذیل برای درج در آن رسانه محترم ارسال می گردد.

١- مدیرعامل محترم نمایشگاه بین‌المللی ج.ا.ا در ابتدای مصاحبه خود اعلام میدارد که ''شورای شهر صلاحیت پایان دادن به فعالیت یک دستگاه دولتی با ۶٠ سال خدمت بین‌المللی را ندارد''

ابتدائاً جهت تنویر افکار عمومی معروض می دارد که شورای شهر تهران بر حسب وظیفه‌ی ذاتی و قانونی، خود را متعهد به ساماندهی خدمات و امور شهری دانسته و به طریق اولی کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی و ایجاد آرامش و آسایش شهروندان تهران را از اهم مسؤلیت‌های این نهاد قانونی دانسته و بر آن اصرار دارد.

به ایشان متذکر می‌شود که اظهار نظر در خصوص مصوبات شورای شهر تهران صرفاً در صلاحیت وزارت کشور است.

فلذا یادآور می‌شود که:

اولاً- شورای شهر برآمده از فصل هفتم و اصل یکصدم قانون اساسی و شأن و جایگاه آن پارلمان محلی و شهری بوده و مصوبات آن لازم‌الاجرا است.

ثانیاً- سامان‌دهی خدمات و مدیریت شهری در حیطه وظایف شورای شهر تعریف میگردد و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها متعهد به اجرای مصوبات و تصمیمات آن می‌باشند.

ثالثاً- سایت نمایشگاه بین‌المللی ج.ا.ا واقع در تقاطع خیابان سئول- شهید چمران در حوزه مدیریت شهر تهران تعریف و تبعاً ملزم به اجرای مصوبات شورای شهر تهران می‌باشد.

رابعاً- به استناد مصوبه..... مجلس شورای اسلامی شرکت سهامی نمایشگاه‌ بین‌المللی ج.ا.ا ذیل اصل ۴۴ تعریف شده و حق ادامه فعالیت ندارد.

خامساً- طبق قانون برنامه چهارساله و پنج‌ساله و همچنین مصوبه ''کمیسیون تخصصی زیربنایی، محیط زیست و صنعت''هیئت‌دولت، دولت حق تصدی‌گری ندارد و صرفاً باید سیاست‌گذاری کند و به استناد قانون و همین مصوبه فعالیت و تصدی‌گری شرکت سهامی نمایشگاه‌ بین‌المللی ج.ا.ا خلاف قانون میباشد.

سادساً- طبق مصوبه کمیسیون تخصصی زیربنایی، محیط‌زیست و صنعت هیئت دولت، استانداری تهران، دستورالعمل صادره از سوی وزارت کشور، شورای عالی حمل و نقل و ترافیک، تأکیدات فرماندهی پلیس راهور و سازمان بازرسی کل کشور، به منظور کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی برگزاری هرگونه نمایشگاه در شهر تهران ممنوع و بایدکلیه نمایشگاه‌های پرمخاطب از شهر تهران به شهرآفتاب منتقل شوند.

٢- ایشان در بخش دیگری از سخنان خود مکان یابی و جانمائی سایت نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب را دارای ایرادات فراوان دانسته است.

وی در حالی چنین ادعایی را مطرح میکند که بدلیل عدم اطلاع از سوابق تأسیس نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب، متأسفانه در دام اطلاعات غلط عده‌ای قرار میگیرد که سالهاست با فرافکنی به جای پرداختن به اصل ماجرا که همانا معضل ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی حاصل از برگزاری نمایشگاه‌ها در مرکز شهر بوده است، به لطایف‌الحیل مانع از اجرای قانون مبنی بر انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب از شهر تهران به شهرآفتاب شده و بدینوسیله زندگی، آرامش و آسایش مردم را به خطر انداخته‌اند. شایان توجه است که ترافیک و آلودگی های زیست محیطی سالانه هزینه های بسیار سنگین مادی و معنوی بر مردم تهران تحمیل می کند.

 لازم به ذکر است که:

اولاً- محل فعلی نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب پس از شناسائی و مطالعه همه مکانهای پیشنهادی اطراف و حواشی شهر تهران از جمله زمین‌های''وردآورد'' واقع در حدفاصل تهران و کرج، زمین‌های اطراف شهر پرند و همچنین زمین‌های شهرآفتاب واقع در جنوب تهران توسط کارشناسان و مهندسین مشاور مجرب داخلی و خارجی انتخاب و بعنوان بهترین گزینه با بیشترین مزایا و کمترین معایب انتخاب شده است.

ثانیاً- نمایشگاه بین‌المللی شهرآفتاب بعنوان نزدیکترین نقطه به کُریدورهای اصلی ترمینال‌های هوایی، زمینی و ریلی از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی امام خمینی (ره) و مهرآباد، پایانه‌های مسافربری غرب، جنوب و شرق تهران و ایستگاه راه‌آهن ج.ا.ا واقع در جنوب تهران و همچنین راه‌های ارتباطی و مواصلاتی مانند بزرگراه‌های غرب، شرق و جنوب شهر و اتصال آنها به اتوبان آزادگان بعنوان کمربند ارتباطی شرق به غرب تهران، نزدیکترین نقطه برای ورود و خروج فعالان اقتصادی و نمایشگاهی کشور بدون ورود به شهر تهران می‌باشد و چه بسا بخش اعظمی از مخاطبین این حوزه از مرکز شهر تهران خارج شده و موجبات کاهش ترافیک و آلودگی‌های زیست محیطی را نیز فراهم خواهند کرد.

ثالثاً- جانمایی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب مورد تایید مدیران وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت نمایشگاه های بین المللی ج.ا.ا قرار گرفته و تنها مکانی است که قابلیت توسعه و تبدیل به بزرگترین شهر نمایشگاهی منطقه را دارد.

٣- مدیرعامل محترم نمایشگاه جمهوری اسلامی ایران غافل از اینکه خود حدودکمتر از یکسال است به حوزه اجرای و نمایشگاهی ورود کرده‌اند، به نوعی کارکنان و مدیریت نمایشگاه شهرآفتاب را به بی تجربگی و ناکارآمدی متهم کردند.

لازم به ذکر است که نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در شروع کار خود با ترکیبی از مدیران با سابقه و تجربه امور نمایشگاهی کشور و همچنین جوانان تحصیل کرده در رده های بالای تحصیلی آغاز به کار کرد و خوشبختانه تلفیقی از تجربه و دانش موجب شد تا در عرض سه سال علی‌رغم کارشکنی‌ها و کم لطفی‌ها ٢۵ عنوان نمایشگاهی را برای این مجموعه تعریف و تاکنون بیش از ٨۵ نمایشگاه داخلی و بین‌المللی را برگزار کرده است که در مقابل ٨٠ عنوان نمایشگاهی در طول ۶٠ سال با استفاده از حمایت دولتی برای نمایشگاه ج.ا.ا موفقیت بزرگی برای این مجموعه محسوب می شود و امید است که با تلاش تمامی فعالین در این عرصه پس از ۶٠ سال بالاخره نه تنها شاهد برگزاری نمایشگاه های بین المللی در حد و اندازه نام بزرگ کشور عزیزمان ایران باشیم بلکه بتوانیم عنوان صنعت نمایشگاهی را به ثبت برسانیم، عنوانی که متاسفانه پس از نیم قرن بدلیل تصدی‌گری بخش دولتی مورد غفلت واقع شده است.

روابط عمومی و امور بین الملل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها