|
کدخبر: 223523

مسئول سالن فرش پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

نمایش صلح دوستی مردم ایران به دنیا با این اقدام معنا دار

بیک زاده گفت: هدف ما از شرکت در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی معرفی فرش به دنیا به عنوان یک هنر است.

نمایشگاه نمایش صلح دوستی مردم ایران به دنیا با این اقدام معنا دار

اکسپوی دبی که از مهر ماه سال جاری تا فروردین ماه سال آینده ادامه دارد، فرصتی طلایی برای عرضه دستاوردها به‌منظور جذب سرمایه و مراوده ‌های بین‌المللی برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و زیرساختی کشورها به‌ ویژه کشورهای  در حال توسعه است. کشور ما نیز با ارائه محتواهایی در بخش های مختلف حضور پررنگی در این رویداد بین المللی دارد. یکی از بخش هایی که مورد استقبال گسترده مخاطبان از ملیت های مختلف قرار گرفته قسمت فرش پاویون ایران است.

خبرنگار اعزامی گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با حسین بیک زاده مسئول سالن فرش پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی را ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

بیک زاده در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه اهمیت اکسپوها بر هیچکس پوشیده نیست، اظهار داشت: کشورها هر ۵ سال یکبار تمام توانمندی ها و پتانسیل های خود را در محلی به نام اکسپو به یکدیگر معرفی می کنند. به عبارتی می توان گفت اکسپوها محل خودنمایی کشور ها هستند. بنابراین تمام کشورهای حاضر در این رویداد بین المللی تلاش می کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند تا نگاه دنیا را متوجه پتانسیل ها و ظرفیت های خود بکنند.

بیک-زاده-فرش

اهمیت اکسپو ۲۰۲۰ برای ایران

وی افزود: اکسپو ۲۰۲۰ اولین اکسپویی است که در منطقه خاورمیانه برگزار می شود. از این رو این اتفاق برای کشور ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین با توجه به نزدیکی ایران به شهر دوبی می توان از فرصت به دست آمده نهایت استفاده را به نفع ایران به عمل آورد.

مسئول سالن فرش پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در ادامه با اشاره به اینکه ما سعی کرده ایم که چند نمونه از بهترین و خاص ترین فرش های دستباف ایرانی را در این دوره از برگزاری اکسپوها به نمایش بگذاریم، بیان کرد: دنیا به فرش ایران نگاه ویژه ای دارد. عموم مردم دنیا فرش بافی را مجموعه ای از صنعت و هنر یا اصطلاحا هنرصنعت می دانند؛ اما به عقیده ما فرش بافی یک فعالیت فاخر هنری است. چراکه زمان زیادی صرف خلق ایده، طراحی و به عبارتی ایجاد یک فرش می شود. فرش بافان خالق اثر فاخر هنری خود هستند.

نمایش هنر ایرانیان به دنیا

حسین بیک زاده در ادامه با بیان اینکه ، گفت: ۸ برند مطرح فرش ایران در اکسپو دوبی، گرد یکدیگر جمع شده اند تا در وهله اول با هم بودن را تمرین کنند و سپس هنر فرش ایرانی را به جهانیان نمایش می دهند. متاسفانه فرش در دنیا بیشتر به عنوان فعالیتی زحمت آور دیده می شود. اما حقیقت امر این است که بافنده یک استادکار، یک هنرمند و به عبارتی یک کارگردان هنری است. هر فرش دنیایی حرف در درون خود دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: استقبال بسیار خوبی از قسمت فرش پاویون ایران به عمل آمده است. ای کاش فضای اختصاص داده شده به محتوای فرش ایران کمی وسیع تر بود تا بتوانیم هنر فرش ایران را بهتر به نمایش بگذاریم. فرش، پرچم دوم ما ایرانی ها در دنیا به شمار می رود. ما باید بتوانیم فرش ایران را با تبلیغات بیشتر و موثرتر به صورت آنچه شایسته فرش ایرانی است به دنیا نشان دهیم.

بافت فرش همدلی در اکسپو ۲۰۲۰

مسئول سالن فرش پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در بخش پایانی از صحبت های خود به بافت فرش همدلی در محوطه پاویون ایران اشاره کرد و گفت: این فرش زیر نظر استادکار های ماهری که در این مکان حضور دارند توسط بازدیدکنندگان بافته خواهد شد. این اقدام پیام آور این است که ما مردم ایران مردمی صلح دوست هستیم. شخصیت های مختلف و ملیت های گوناگون با گره زدن به این فرش پیام همدلی و نوع دوستی ایرانیان را درک و متقابلا برای مردم ایران ارسال می کنند. خوشبختانه استقبال بسیار خوبی نیز از این حرکت نمادین پاویون ایران به عمل آمده و تا کنون مردم و شخصیت های مختلف از ملیت های گوناگون به این فرش گره زده اند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها