|
کدخبر: 219057 سهیل فرزین

مدیر دوره ای پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

اکسپو؛ بهترین ابزار برای اعلام همبستگی ایران با سایر کشورها

خوش الحان گفت: مخاطبان و بازدیدکنندگان اکسپو ۲۰۲۰ دوبی بازخوردهای بسیار خوبی از حضور در پاویون کشور ایران داشتند و استقبال چشمگیر از این پاویون موضوع قابل توجهی است.

نمایشگاه اکسپو؛ بهترین ابزار برای اعلام همبستگی ایران با سایر کشورها

این روزها بزرگترین رویداد نمایشگاهی جهان در قالب اکسپو ۲۰۲۰ در کشور امارات و شهر دوبی در حال برگزاری است. پاویون ایران در این دوره از برگزاری اکسپوها با الهام از قصه های هزار و یک شب که مجموعه مشهوری از قصه ‌های عامیانه خاورمیانه است و در دوران طلایی اسلامی گردآوری شده و یک اثر ادبی در فرهنگ ایرانی به شمار می رود طراحی شده است.

غرفه ایران شامل چند پاکت فضایی در یک محوطه است. هر یک از این پاکت های فضایی در راستای ارائه بخشی از تاریخ معاصر ایران عمل می ‌کنند. هر فضا ساختاری شامل یک پاکت آبی است که در پرده‌ای از مهره ‌های خاکی رنگ پیچیده شده اند که استعاره ای که از تضاد بین آسمان و زمین یا به عبارتی عرش و فرش را حکایت می‌کند.

غرفه ایران تلاش کرده تا پیامی مهم را با محتوی و معماری منحصر به فرد خود در اکسپو به دنیا مخابره کند. خبرنگار اعزامی گسترش نیوز به اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در همین راستا گفتگویی را با حامد خوش الحان مدیر دوره ای پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی (در بازه زمانی ۱۰ نوامبر تا ۲۰ نوامبر) ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.  

خوش الحان در ابتدای این گفتگو در با بیان اینکه اکسپو ها بعد از جام جهانی و المپیک سومین رویداد بزرگ دنیا هستند، بیان کرد: نمایشگاه اکسپو یک رویداد فرهنگی-اقتصادی است که جنبه فرهنگی آن نمود بیشتری دارد. در همین راستا تمام کشورهای حاضر در این رویداد که در این دوره از برگزاری بیش از ۱۹۰ کشور هستند، با توجه به شعار و تم اکسپو در هر دوره به اشکال مختلف مانند مدیا یا اشکال غیر مدیا، فرهنگ، پتانسیل و ظرفیت های کشور خود را معرفی می کنند.

حامد-خوش-الحان

استقبال چشمگیر مخاطبان و بازدیدکنندگان از پاویون ایران

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به استقبال چشمگیر مخاطبان و بازدیدکنندگان از پاویون ایران اشاره کرد و  اظهار داشت: خوشبختانه مفهومی که در معماری و طراحی پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی مورد استفاده قرار گرفته با شعار و تم این دوره از برگزاری، همخوانی کاملا مناسبی دارد. تمام مراجعان هموطن و ملیت های مختلف، بازدیدکنندگان و مقاماتی که از پاویون ایران بازدید می کنند از مفهوم عمیق پاویون ایران اسقبال می کنند. این موضوع نشان دهنده این است که مخاطبان از این طرح و زیبایی پاویون بسیار راضی هستند.

مدیر دوره ای پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در ادامه خاطرنشان کرد: در بازه حضور من در پاویون ایران، استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان کشورهای مختلف و همچنین هموطنان عزیز ما از این پاویون به عمل آمد. مخاطبان بازخوردهای بسیار خوبی از حضور در پاویون کشور ایران داشتند و استقبال چشمگیر از این غرفه موضوع قابل توجهی است.

پیام پاویون ایران به مردم جهان

خوش الحان در ادامه با بیان اینکه پاویون ایران سعی دارد تا پیام مهی را به مردم جهان مخابره کند، اظهار داشت: با توجه به شعار پاویون ایران در این دوره از برگزاری اکسپو که «ایران، تمدنی کهن و استوار؛ تنوع اقوام و میزبان ملت ‌ها» انتخاب شده است، مسئولان و سیاست گذاران کشور تلاش کرده اند تا در راستای همین شعار و تم اکسپو ۲۰۲۰ دوبی، لزوم همبستگی ملت های مختلف در بستر دهکده جهانی را مورد تاکید قرار دهند.

مدیر دوره ای پاویون ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در پایان اظهار داشت: مسئولان پاویون ایران در همین راستا،  در هر دوره از مدیریت خود ارتباطات خوبی را با مدیران پاویون سایر کشورهای ایجاد می کنند و با حضور در پاویون کشورهای مختلف از مدیران پاویون آن کشور ها درخواست می کنند که از غرفه کشور ایران بازدید داشته باشند. این جلسات و بازدیدها موجب ایجاد همبستگی میان ایران و سایر کشورها می شود و در آینده منجر به توسعه روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری کشورهای مختلف با ایران خواهد شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها