|
کدخبر: 221456

اختصاصی گسترش نیوز:

برگزاری نمایشگاه کشاورزی تهران همزمان با روز جهانی خاک

نشست خبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی در محل این وزارتخانه برگزار شد.

نمایشگاه برگزاری نمایشگاه کشاورزی تهران همزمان با روز جهانی خاک

علیمراد اکبری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: قرار است در روز ۱۴ آذر که همزمان با  روز جهانی خاک است، ششمین نمایشگاه کشاورزی در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: ناگفته نماند که امسال روز جهانی خاک به نام توقف شوری خاک و تقویت باردهی خاک نامگذاری شده است. اکنون مهمترین معضل آب و خاک در دنیا، شور شدن بیش از حد است که باعث جلوگیری گسترش فضای سبز و نابودی محیط زیست می شود.

وی در ادامه بیان کرد: در سال جاری ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با خشکسالی هزینه خواهیم کرد و تا اکنون ۵۰۰ میلیارد تومان آن دریافت شده است.

اکبری ادامه داد: ما در سخت‌ترین شرایط ممکن آب و خاک در کشور هستیم و‌ بیش از دو دهه است درگیر این خشکسالی هستیم. امیدداریم که تا پایان سال از خشکسالی و انباشت خشکسالی بیرون بیاییم. برای خروج از خشکسالی نیاز به سطح عظیمی از آب داریم. پروژه های متعددی در کشور برای جبران کم آبی داریم.

جزییات برگزاری نمایشگاه کشاورزی تهران

در ادامه جلسه، صدر زاده مدیر برگزاری نمایشگاه کشاورزی اظهار کرد: ششمین نمایشگاه کشاورزی از ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین اللملی تهران  برگزار خواهد شد. ۱۵۰ شرکت داخلی و خارجی در این رویداد حضور موثری خواهند  داشت. این نمایشگاه قرار است در حوزه های کشاورزی، ماشین آلات مربوطه، نهاده‌ها و… برگزار شود.

وی افزود: بیشترین مانور این نمایشگاه بر روی سیستم های نوین آبیاری است. گفتنی است که کشور ما در این حوزه بسیار سرآمد است؛ به طوری که کشاورزان ما اکنون می توانند از فواصل طولانی، پیگیر نحوه آبیاری مزارع خویش باشند.

صدرزاده افزود: این نمایشگاه در وسعت ۲۰ هزار متر برگزار خواهد شد که نسبت به دوره گذشته (سال ۹۸) ۱۰ درصد رشد داشته است. قرار بر این بود که کشورهای خارجی در این نمایشگاه حضور چشمگیری داشته باشند اما وقتی از آنها دعوت کردیم، گفتند که کشور شما سرآمد در تولید سیستم های نوین کشاورزی و آبیاری است و حضور ما در این نمایشگاه توجیه پذیر نیست. اما کشورهای همسایه که همانند ما با بحران آب روبرو هستند از برگزاری این نمایشگاه ابراز خوشحالی و تعجب کردند. تعجب از این نظر که فکر نمی کردند که جمهوری اسلامی ایران در تولید سیستم های آبیاری خودکفا باشد.

وی در پایان گفت: ما امیدواریم که در این نمایشگاه، شرکت ها بتوانند با معرفی خود به همتایان خارجی، صنعت کشاورزی و آبیاری ایران را به جهانیان معرفی کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها