|
کدخبر: 208486

نمایشگاهی برای تقویت توان صادرات پوشاک ایرانی

نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته صبح دیروز (سه شنبه) ۲۰ مهر، در محل نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب افتتاح شد و تا (جمعه) ۲۳ مهر ادامه خوهد یافت.

نمایشگاه نمایشگاهی برای تقویت توان صادرات پوشاک ایرانی

رئیس اتاق اصناف ایران در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: نخستین نمایشگاه بین‌المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک به نام «تهران مُدکس»، بنابر ضرورت حمایت از تولیدات داخلی روز گذشته افتتاح و به مدت ۴ روز برپا خواهد بود.

سعید ممبینی افزود:در این نمایشگاه که به طور تخصصی برگزار می شود، فعالان حوزه پوشاک از سراسر کشور حضور یافته و حدود ۱۰۰ غرفه فعال شده‌اند.

وی در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه تهران مُدکس تصریح کرد: صنف پوشاک و صنوف وابسته به آن، در دوره مواجهه با کرونا آسیب بسیار زیادی دیدند. چراکه بیماری کرونا، مراودات، مراسم و میهمانی‌ها و دید و بازدیدها را کاهش داد. این شرایط در تمام دنیا عمومیت دارد به طوری که تولیدات پوشاک در انبارها باقی ماندند و به فروش نرفتند. با توجه به افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور، پیش‌بینی کرده ایم که این محدودیت‌‎ها کاهش خواهد یافت. از این رو فعالان صنفی در حوزه پوشاک که سهم بالایی در بازار را در اختیار دارند برای شرایط پیش رو آماده خواهند شد و این نمایشگاه نیز در این زمینه راه‌گشا خواهد بود.

ممبینی بیان کرد: نمایشگاه تهران مُدکس، با همت اتحادیه پوشاک تهران، حمایت اتاق اصناف ایران و مشارکت فعالان این حوزه برگزار شده است. اتاق اصناف ایران در حمایت از این نمایشگاه اهدافی از جمله تقویت و توسعه توان صادراتی پوشاک ایرانی را دنبال می‌کند که امیدواریم با تعامل ایجاد شده بین عوامل مختلف حوزه پوشاک در این نمایشگاه، در آینده شاهد تحویل صادراتی باشیم.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: در راستای ایجاد تعامل میان همه دست‌اندرکاران و فعالان در زنجیره ارزش پوشاک، طراحان، تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان نیازهای تولیدکنندگان (اعم از ماشین‌آلات، پارچه و منسوجات)، تعمیرات و نگهداری، صنایع وابسته، چرم، سراجی، کفش و … در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

بر اساس این گزارش، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مهارتی، در زمینه‌ طراحی، تولید، عرضه و فروش پوشاک از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است و در اختتامیه از منتخبین علمی دانشگاه و تولیدکنندگان برتر و کارآفرینان تقدیرخواهد شد.

این نمایشگاه تخصصی در راستای تعامل بین فعالان صنف و صنعت پوشاک برگزار شده و هیچ گونه خرده فروشی ندارد.

منبع: اتاق اصناف ایران

ارسال نظر