|
کدخبر: 196628

برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه + جزییات

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در سوریه در ۲۴ آبان سال جاری خبر داد و گفت: این رویداد فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی های تولیدی و خدماتی کشورمان در بازار سوریه محسوب می‌شود.

نمایشگاه برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه + جزییات

حمید زادبوم با بیان این خبر اظهار داشت: بر اساس مصوبات ستاد توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه قرار است این نمایشگاه توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران و با مشارکت و همکاری سازمان توسعه تجارت ایران، اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، وزارت امورخارجه و ستاد توسعه همکاری‌های ایران و سوریه و دیگر دستگاه‌های دست اندرکار برگزار شود.

وی افزود: این رویداد بزرگ نمایشگاهی طی ۵ روز توانمندی‌های ایران در زمینه‌های مختلف با حضور شرکت‌های توانمند و معتبر ایرانی در زمینه‌های کالا و خدمات فنی و مهندسی را در معرض بازدیدکنندگان، فعالان اقتصادی و تجاری و نهادهای دولتی سوریه و همچنین مصرف‌کنندگان محصولات صادراتی ایران در بازار سوریه قرار می‌دهد.

زادبوم ادامه داد: با توجه به‌ توافقات قبلی شرکت سهامی نمایشگاهی با طرف سوری خود، مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه از تخفیفات ویژه برخوردار خواهند بود.

معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران اضافه کرد: با توجه به ‌اهمیت بازار سوریه و نیازمندی‌های مختلف این کشور، حضور در این نمایشگاه فرصت مناسبی برای شرکت‌های ایرانی جهت ارائه محصولات و توانمندی‌های تولیدی و خدماتی صادراتی خود به طرف‌های سوری قلمداد می‌شود، همچنین ارزیابی و شناخت ویژگی‌ها و شرایط حاکم بر بازار سوریه و سلائق و علائق مصرف‌کنندگان این کشور و مذاکره با طرف‌های سوری از دیگر ویژگی های مثبت این رویداد است.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، این نمایشگاه با حضور یکی از وزرای کشورمان و دیگر مسئولان عالی‌رتبه از نهادهای دست اندرکار افتتاح می‌شود.

زادبوم با اشاره به تشکیل کمیته هماهنگی برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران در سوریه  به منظور هماهنگی و هم‌‎افزایی میان دستگاه‌های دولتی و همچنین بخش خصوصی ، بر عزم جدی دستگاه‌های مذکور جهت برگزاری مطلوب این نمایشگاه تاکید کرد.

منبع: سازمان توسعه تجارت ایران

ارسال نظر