|
کدخبر: 186164

طرح‌های پازل همدل و گذرنامه فرهنگی در اکسپو دوبی

طرح پازل ایران همدل و گذرنامه فرهنگی ج.ا. ایران که توسط نمایشگاه بیین المللی شهرآفتاب ایده پردازی و تهیه شده بود در جلسه ستاد ملی اکسپو تصویب شد.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب، صبح امروز به منظور بحث و بررسی در خصوص برنامه های محتوایی با هدف حضور پررنگ و موثر ج.ا ایران در نمایشگاه اکسپو دوبی نشستی فی­مابین نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و نمایشگاه بین المللی ج.ا.ایران در محل ستاد اکسپو برگزار شد.

دیپلماسی عمومی و تبیین هدف ایرانشناسی و جذب گردشگر و ظرفیت های بالقوه فرهنگی و اقتصادی ایران از طریق طرح­های پازل ایران همدل و گذرنامه فرهنگی از تصمیمات مهم این جلسه بود که مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

محمد رئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب در ابتدای این جلسه ضمن تببین تلاش دشمنان به منظور تضعیف جایگاه ایران در نگاه مردم جهان اظهار داشت: اکسپو فرصت بسیار خوبی است تا ما در عرصه جهانی یکی از نقاط ضعف خود را که همانا دیپلماسی عمومی است برطرف کنیم. و به همین منظور و برای معرفی جایگاه و نقش ایران در صلح و ثبات منطقه، نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب دو طرح ایران همدل و گذرنامه فرهنگی را تهیه کرده است.

قادری ضمن اشاره به ویژگیهای این طرحها افزود: امید است با اجرای این طرحهای فرهنگی، گردشگری و تاریخی در اکسپو دبی، بتوانیم در مقابل جنگ روانی دشمن علیه ملت ایران اقدام بسیار مهمی انجام دهیم و صلح طلبی، مهمان دوستی و مهربانی مردم کشور را به گوش جهانیان برسانیم.

در ادامه این نشست حسین زمانی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی ج.ا. ایران ضمن تایید طرحهای فرهنگی نمایشگاه شهرآفتاب، اظهار داشت: این طرح بسیار خوب و تاثیرگذار است و با تشکیل تیمهای اجرایی از همین امروز کار آن را با همکاری فی مابین نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب و نمایشگاه بین المللی ج.ا.ایران آغاز می کنیم.

در پایان این جلسه حاضرین پیشنهادات و نکته نظرات خود را در خصوص بهتر ارائه شدن طرحا و همچنین اجرایی بودن آن ارائه نمودند.

شایان ذکر است اکسپو دوبی در فضایی با مساحت ۵۰۰ هکتار از مهرماه ۱۴۰۰ با حضور ۱۹۵ کشور و نهاد های بین المللی با شعار “ارتباط ذهن ها، خلق آینده” در کشور امارات متحده عربی برگزار خواهد شد که پاویون جمهوری اسلامی ایران با مساحت ۲۰۱۴ متر مربع در زون تحرک در همسایگی پاویون های کشورهای فرانسه و پرو قرار گرفته است.

ارسال نظر