|
کدخبر: 160539

نمایش تمدن و صلح‌دوستی‌ ایران را در قالب اکسپو

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد: شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت برپایی پاویون ایران را در اکسپوهای جهانی دارد و در اکسپوی ۲۰۲۰ امارات، بر اساس مصوبۀ هیئت محترم وزیران، این مسئولیت مجددا به شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی محول شده و مدیرعامل شرکت به‌ عنوان کمیسر ژنرال اکسپو، معرفی شده است.

نمایشگاه نمایش تمدن و صلح‌دوستی‌ ایران را در قالب اکسپو

جهانگیر حبیبی با بیان اینکه اکسپوی ۲۰۲۰ امارات از مهر ۱۴۰۰ به مدت شش ماه، برگزار خواهد شد، افزود: شعار اکسپوی امارات «پیوند افکار، ساخت آینده» است. به تبع آن، همۀ پاویون‌ها نیز شعاری دارند و شعار ما «ایران؛ تمدنی کهن و استوار، تنوع اقوام و میزبان ملت‌ها» است.

وی اضافه کرد: دو هدف استراتژیک پاویون جمهوری اسلامی ایران، ایران شناسی و جذب سرمایه‌گذاران بین‌المللی برای بخش اقتصاد ایران است.

حبیبی اهداف، فرصت‌ها و چشم‌انداز کشور را در دو بخش اقتصادی‌تجاری و فرهنگی‌اجتماعی تفکیک کرد و ادامه داد: بازتعریف و بسط و توسعۀ فرصت‌های اقتصادی‌ و تبادل تجربیات با کشورها و تسهیل روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با کشورهای حاضر در اکسپو و شناساندن تمدن غنیِ ایران از مهم ترین اهداف ما در اکسپو دبی است.

وی گفت: برای اجرا شدن این اهداف، شش کمیتۀ تخصصی طراحی کرده‌ایم. کمیتۀ فنی‌معماری؛ اقتصادی‌اجتماعی؛ فرهنگی‌هنری؛ فناوری و نوآوری، گردشگری، روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات. تمام دستگاه‌ها، وزارت‌خانه‌ها و بخش‌های خصوصی و تشکل‌های ما، عضو این کمیته‌ها هستند.

حبیبی با اشاره به اهمّ برنامه‌های کشور در اکسپو افزود: جذب سرمایه‌گذار، گردشگر عام و خاص، برندسازیِ تولیدات ایرانی، بازارسازی برندهای برتر کشور و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی جانبی از جمله کارهایی است که دنبال می‌کنیم.

وی کم‌اثر و بی‌اثر کردن ایران‌هراسی در دید جهانیان را از سایر اهداف کشور از حضور در اکسپو دانست و ادامه داد: قصد داریم تمدن و صلح‌دوستی‌ کشور ایران را در قالب میزبانی به نمایش بگذاریم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران بین‌المللی را برای بخش‌های اقتصادی جذب کنیم.

حبیبی در ادامه تصریح کرد: سالنی را برای برای معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در نظر گرفته‌ایم همچنین سالنی برای طب ایرانی و سالنی هم برای نمایش توانمندی‌های تولیدی، صادراتی استان‌ها در همۀ حوزه‌ها اعم از صنعت، اقتصاد، گردشگری، در نظر گرفته‌ایم، وی ادامه داد: سالنی هم برای جلسات VIP تدارک دیده‌ایم که هیئت‌های تجاری بتوانند جلسات خودشان را در آن برگزار کنند.

منبع: اخبار نمایشگاه ها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها