|
کدخبر: 168104 سهیل فرزین

مدیرعامل سایت نمایشگاهی قزوین در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

تنها شرط رشد صنعت نمایشگاهی در ۱۴۰۰

حاجی محمدی گفت: آغاز واکسیناسیون کرونا این امید را می دهد که شیوع ویروس کرونا کنترل شود تا به واسطه آن وضعیت صنعت نمایشگاهی مجددا با رونق روبرو شود.

نمایشگاه تنها شرط رشد صنعت نمایشگاهی در ۱۴۰۰

شیوع کرونا که تا اواخر سال گذشته روندی نزولی را در پیش گرفته بود دوباره اوج گرفته و کشور وارد موج چهارم این پاندمی قرار گرفته است. بر این اساس تمامی مراکز استان ها در حالت فوق العاده یا اصطلاحا قرمز قرار گرفته اند. از همین رو برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در سطح کشور نیز با تعطیلی مواجه شده اند.

حال سوالی که پیش می آید این است که شرط بهبود وضعیت صنعت نمایشگاهی در شرایط کنونی چیست و فعالان این صنعت چه اقداماتی را باید انجام دهند؟

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفت و گویی را با علی اصغر حاجی محمدی، عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهی و مدیرعامل سایت نمایشگاهی استان قزوین ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید.

تاثیر شیوع ویروس کرونا بر صنعت نمایشگاهی

علی اصغر حاجی محمدی در ابتدای این گفتگو با اشاره به شیوع ویروس کرونا در اواخر سال ۹۸، اظهار داشت: شیوع این ویروس موجب شد که تمام فعالیت های اقتصادی و تجاری کشور تعطیل شود. بدون شک شیوع این اتفاق تاثیرات عدیده و متفاوتی را بر صنعت نمایشگاهی گذاشت که محدودیت های ایجاد شده در برگزاری رویدادها از جمله این تاثیرات بود.

علی-اصغر-حاجی-محمدی

وی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا تا کنون سه رویداد تخصصی در سایت نمایشگاهی قزوین برگزار شده است که رویدادهای کشاورزی،‌ صنعت و صنایع کوچک این سه عنوان را تشکیل داده اند. این سه رویداد به صورت تخصصی و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی برگزار شدند. تعطیلی رویدادها و محدود شدن آن ها موجب شد که ضرر و زیان های فراونی به سایت نمایشگاهی قزوین وارد شود اما با این حال تمام تلاش ما بر این بود که تعدیل نیرو نداشته باشیم.

مدیرعامل سایت نمایشگاهی قزوین در ادامه با اشاره به اینکه امیدواریم در سال جاری وضعیت صنعت نمایشگاهی بهبود پیدا کند،‌ خاطرنشان کرد: آغاز واکسیناسیون این امید را می دهد که شیوع ویروس کرونا کنترل شود تا به واسطه آن وضعیت صنعت نمایشگاهی مجددا با رونق روبرو شود. چون بر این باروم که تا زمانی که شیوع این ویروس کنترل و مدیریت نشود اوضاع به همین صورت خواهد ماند.

حاجی محمدی همچنین گفت: در حال حاضر نه تنها در صنعت نمایشگاهی بلکه در تمامی صنایع و اصناف، کرونا بزرگترین چالش محسوب می شود. پس از شیوع ویروس کرونا نگاه ها به سمت برگزاری رویدادهای مجازی معطوف شد. به عقیده من برگزاری نمایشگاه ها به صورت مجازی برای رویدادهایی که عرضه مستقیم هستند و به حضور مستقیم خریداران و فروشندگان نیاز دارند پاسخگو نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار داشت: این روزها بسیاری از فعالان صنعت نمایشگاهی چشم به توافقات هسته ای و بازگشت دوباره به برجام هستند چرا که بر این باورند بازگشت به برجام می تواند دروازده ورود ایران به جهان و اعتلای تجارت و صنعت نمایشگاهی کشور باشد. اما شیوع ویروس کرونا این موضوع را نیز تحت تاثیر قرار داده است. به عقیده من حتی اگر برجام دوباره احیا شود ولی شیوع ویروس کرونا کنترل نشود همچنان دری به روی فعالان صنعت نمایشگاهی باز نخواهد شد.

شرط بلوغ دوباره صنعت نمایشگاهی

عضو انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های ایران همچنین گفت: خوشبختانه خبرهای خوبی از واکسیناسیون کرونا و همچنین تولید واکسن های ایرانی و آغاز واکسیناسیون عمومی از خرداد ماه بارقه های امیدی را به وجود آورده است اما باید اذعان داشت که شرط بلوغ دوباره صنعت نمایشگاهی در شرایط کنونی تنها مدیریت و کنترل شیوع ویروس کرونا است. در این میان باید به این نکته نیز توجه داشت که صنعت نمایشگاهی هیچگاه از حمایت های ویژه و خاص برخوردار نبوده است و در تمام طول مدت فعالیت این صنعت، فعالان این حوزه روی پاهای خود ایستاده اند. متاسفانه باید اذعان داشت که دولت هنوز صنعت نمایشگاهی را به رسمیت نشناخته است.

حاجی محمدی تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا دولت برخی کسب و کارهای زیان دیده از کرونا را به منظور دریافت تسهیلات کرونایی معرفی کرد و این در حالی است که در کمال تعجب دولت تا چند ماه قبل فعالان صنعت نمایشگاهی را که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شدند در این لیست قرار نداده بود. خوشبختانه پس از روی کار آمدن آقای زمانی به عنوان مدیرعامل نمایشگاه های بین المللی ایران و تلاش های ایشان بالاخره صنعت نمایشگاهی در ردیف ۲ کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا قرار گرفت.

وی همچنین به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: دولت آینده باید نگاه ویژه ای به صنعت نمایشگاهی داشته باشد و اهمیت این صنعت را درک کند. دولت آینده با کمک های مالی و معنوی خود می تواند نقش موثری در بهبود روند فعالیت فعالان این صنعت و اعتلای صنعت نمایشگاهی کشور داشته باشد.

تقویم نمایشگاهی استان قزوین در سال ۱۴۰۰

مدیرعامل سایت نمایشگاهی قزوین در بخش پایانی صحبت های خود گفت: تقویم نمایشگاهی این استان آماده شده و بر اساس آن حدود ۷۰ عنوان رویداد نمایشگاهی نیز در نظر گرفته ایم. اولین رویداد نیز از اول تیر ماه برگزار خواهد شد و در همین راستا نیز برنامه ریزی های لازم برای برگزاری این رویدادها انجام شده است. اما برگزاری تمام این رویدادها در گرو شرایطی است که شیوع ویروس کرونا ایجاد خواهد کرد.

  • ناشناس ارسالی در

    70 عنوان نمایشگاهی خدایا ببین مدیران ای ن صنعت کیا شدن ؟!

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها