|
کدخبر: 158561

استفاده از ظرفیت بی نظیر فرش ایرانی در اکسپو ۲۰۲۰

تفاهم نامه همکاری مرکز ملی فرش ایران و شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ج.ا.ایران برای شناساندن ظرفیت‌های صنعت فرش دستبافت ایرانی در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی امضا شد.

نمایشگاه استفاده از ظرفیت بی نظیر فرش ایرانی در اکسپو ۲۰۲۰

در ابتدای این جلسه مرتضی دیلان دبیر ستاد اکسپو ۲۰۲۰ دوبی با اشاره به اینکه اکسپو بهترین فرصت برای نمایش هنر و صنعت در عرصه بین المللی است، گفت: فرش دستباف ایران یکی از مهم‌ترین صنایع دستی می‌باشد که بیانگر هنر، باور و اعتقادات و فرهنگ غنی ایرانی است و همیشه در اکسپو ها و مخصوصاً در پاویون جمهوری اسلامی ایران همچون ستاره و مرواریدی درخشیده و در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی نیز از پتانسیل مرکز ملی فرش ایران به بهترین شکل استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: این تفاهم نامه در خصوص اجرای پروژه فرش دستباف با شعار "همدلی با یک گره" توسط مرکز ملی فرش ایران و شرکت سهامی نمایشگاه‌ های بین المللی ج.ا.ایران برای پاویون اکسپو ۲۰۲۰ دوبی منعقد می‌شود.

در ادامه این جلسه حسن زمانی مدیر عامل نمایشگاه‌های بین المللی ج.ا.ایران نیز با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت بالای مرکز ملی فرش ایران در اکسپو دوبی گفت: فرش دستباف ایرانی نتیجه هنردست هنرمندان این سرزمین است که در صنعت ایران می‌درخشد و این هنر با گذشت زمان بیشتر درخشان‌تر می‌شود.

وی افزود: شرکت سهامی نمایشگاه‌ها آماده است فضای لازم در پاویون ایران برای به نمایش گذاشتن دستاوردها و ظرفیت‌های صنعت فرش را در اختیار مرکز ملی فرش ایران در اکسپو دوبی قرار دهد.

زمانی خاطر نشان کرد: هنر صنعت فرش دستبافت ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و ما می‌توانیم با توسعه این بخش بیش از یک میلیارد دلار در آمد کسب کنیم و امیدوارم در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی بتوانیم جایگاه فرش ایرانی را درجهان بیش از قبل ارتقا دهیم.

همچنین در پایان این نشست رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: حضور ایران در اکسپو دوبی اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی است که باعث رشد تجارت و اقتصاد ایران خواهد شد.

وی افزود: جلوه‌های فرهنگ، تمدن، هنر و صنعت یکجا در فرش دستبافت ایرانی نهفته است و مرکز ملی فرش ایران افتخار دارد در این رویداد بزرگ همکاری و مشارکت می‌کند و توانمندی‌های این صنعت را درمعرض دید جهانیان خواهد گذاشت.

رئیس ملی فرش ایران در پایان تاکید کرد: با همکاری و همدلی فعالان بخش خصوصی، اتحادیه‌ها و سازمان‌های صمت استان‌ها حضور پر رنگ و متفاوت‌تری در این رویداد جهانی خواهیم داشت.

منبع: روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه ها

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها