|
کدخبر: 160195 سهیل فرزین

گسترش نیوز از نشست هم اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی گزارش می‌دهد:

جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

ابراهیم زاده گفت: متاسفانه متولیان سیاست گذار هنوز ما را به عنوان صنعت نمی شناسند.

نمایشگاه جای خالی نقشه راهبردی صنعت نمایشگاهی

علی ابراهیم زاده دبیر انجمن برگزارکنندگان در اولین نشست هم اندیشی فعالان صنعت نمایشگاهی ایران که در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی ایران برگزار شد، اظهار داشت: ما همواره آمار رشد صنعت نمایشگاهی کشورهای مختلف مخصوصا کشورهای منطقه را رصد و ارائه می کنیم اما متاسفانه باید اذعان داشت که صنعت نمایشگاهی کشور به بلوغ نرسیده است. متاسفانه ما به عنوان صنعت تلقی نمی شویم و متولیان سیاست گذار هنوز ما را به عنوان صنعت نمی شناسند. بنده از مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران خواهشمندم که از مقامات سیاسی، دولت، مجلس و دیگر ارگان های مربوطه این موضوع را پیگیری کنند.

وی افزود: صنف ما هنوز از تسهیلات صنعت برخوردار نیست. تدوین نقشه راهبرد صنعت نمایشگاهی بسیار مهم است. قوانین پایین دستی ما باید طوری تدوین شود که این بخش به عنوان صنعت نمایشگاهی شناخته شود. متاسفانه امروزه در برگزاری رویدادها در برخی سایت های استانی بیش از ۱۰ سازمان دخالت مستقیم دارند.بنابراین خواهشمندیم که در شرایط کنونی نقشه راه صنعت نمایشگاهی را تدوین و فعالیت هر سازمان را متناسب با آن تدوین کنیم.

ابراهیم زاده در پایان گفت: به شرکت هایی که در حوزه نمایشگاه ها فعالیت می کنند اختیار بیشتری باید داد تا فضای نمایشگاه ها تغییر کنند.

مجریان برگزاری رویدادها هنوز مالکیت معنوی ندارند و این موضوع چالش مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. مجوزهای ما حتما باید درازمدت باشد تا ما بتوانیم سرمایه گذاری درازمدت داشته باشیم. امروزه تصدی گری و نگاه حاکمیتی جوابگو نیست و محدودیت های قانونی در شرایط کنونی به شدت به توسعه ما ضربه خواهد زد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها