|
کدخبر: 157714 میلاد محمدی

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

رونمایی از کتاب «اندیشه رویداد» + تصاویر

مراسم رونمایی از کتاب «اندیشه رویداد» به عنوان تازه ترین اثر علمی در حوزه صنعت نمایشگاهی در تالار اصفهان نمایشگاه تهران و با حضور حسن زمانی مدیرعامل نمایشگاه بین المللی تهران و دیگر چهره های شاخص این عرصه برگزار شد.

نمایشگاه رونمایی از کتاب «اندیشه رویداد» + تصاویر

این کتاب به عنوان جلد نخست از سلسله مطالب و مقالات مدیریت رویداد های تجاری تدوین و منتشر شده و افراد اثرگذاری چون شاهرخ مدرس، محمد علمی، کامران پارسا، پروانه پارسا، فهیمه زارع زاده، حسین میر ظفرجویان، عباس برهانی، مهدی دیانی، داوود آدینه، شیرین شریفیان، حبیب علیزاده و علی رجب زاده در آن قلم زدند.

اندیشه-رویداد۲

گردآوری این کتاب بر عهده علی و مسعود رجب زاده بوده است.

شاهرخ مدرس پیشکسوت صنعت نمایشگاهی و یکی از نویسندگان این کتاب در این مراسم اظهار داشت: من در این کتاب مقاله‌ای تحت عنوان "آیا نمایشگاه پدیده‌ای سه‌بعدی است یا چهاربُعدی؟" را به نگارش درآورده‌ام. من در این مقاله به این نتیجه رسیدم که نمایشگاه‌های سه‌بعدی با گفتگوها و بازاریابی‌ها شروع می‌شود و دیدگاه‌های توافقی بر نمایشگاه‌ها حاکم می‌شود. در برنامه‌ریزی‌های داخلی و خارجی مخصوصاً اکسپوهای جهانی باید این نکته را مدنظر داشته باشم که افرادی که از رویدادها بازدید می‌کنند انسان‌هایی ۴ بُعدی هستند. بنابراین در همان چارچوب و با همان میزان باید بازدیدکنندگان را دست بالا بگیریم تا بتوانیم در میان غرفه‌های کشورهای مختلف که تلاش می‌کنند خود را به بهترین نحو معرفی کنند رتبه‌های بالایی را به دست بیاوریم.

در ادامه جلسه علی رجب‌زاده نیز به عنوان یکی از گردآورندگان این اثر ادبی عنوان داشت: در حقیقت جمع‌آوری این مقالات، ادای دینی به همه اساتیدی بود که چه به صورت غیرمستقیم و چه غیرمستقیم صنعت نمایشگاهی را از آن‌ها آموختم.

وی افزود: ما در حوزه نمایشگاه بر بخش صنعتی بودن آن تأکید فراوان داریم اما باید به این نکته نیز توجه کنیم که هر صنعت پیش‌نیازهای خاص خود را دارد. تاریخ شفاهی و مدون جزو اصلی‌ترین پیش‌نیاز صنعت‌ها به شمار می‌رود. متأسفانه در صنعت نمایشگاهی تاریخ مدونی از پیشینه این صنعت وجود ندارد. در خصوص مقالات نیز بر این باور بودم که به جای نوشتن یک کتاب که از یک زاویه دید نگاشته می‌شود داشتن زاویه دیدگاه‌های مختلف در یک مجموعه کار مفیدتری خواهد بود. در این کتاب هفده مقاله با زاویه دید هفده نفر در مورد جزییات صنعت نمایشگاهی آورده شده است.

رجب‌زاده در پایان گفت: با اعتماد اساتید بزرگ صنعت نمایشگاهی به من این کتاب به وجود آمد. از نگاه ویژه مدیرعامل سایت نمایشگاهی تهران به این مجموعه و بزرگان صنعت نمایشگاهی نیز تشکر می‌کنم.

در پایان این جلسه حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اظهار داشت: بزرگانی که امروز در این جلسه حضور دارند کسانی هستند که در صنعت نمایشگاهی حضور وافر داشتند و توانستند گام‌های بلندی را در راستای اعتلای این صنعت بردارند. امروز شاهد رونمایی از کتابی هستیم که زمینه علم را در کشور توسعه خواهد داد. بنابراین از تمام کسانی که زحمت گردآوری و انتشار این مجموعه ادبی را کشیدند تشکر می‌کنم.

وی در ادامه گفت: از همین طریق اعلام می‌کنم که شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران آمادگی دارد که از تمام افرادی که در زمینه گام برمی‌دارند و در راستای اقدامات تخصصی و فرهنگی صنعت نمایشگاهی قدم برمی‌دارند حمایت کند. هر کتابی که منتشر می‌شود بر داشته‌های کشور اضافه خواهد کرد. کشور ما در برهه‌ای از تاریخ و با حمله مغول‌ها میلیون‌ها کتاب نفیس خود را از دست داد. اما ازآنجاکه ملت ما خواستار کتاب بودند و هستند جای آن کتاب‌های سوخته را پر کردند. ما افتخار داریم که کشوری اسلامی، فرهنگی و علمی در جهان هستیم و باید بر آن ببالیم.

زمانی در پایان ابراز امیدواری کرد که اقداماتی نظیر چاپ این کتاب به طور مداوم در صنعت نمایشگاهی کشور ادامه داشته باشد.

ارسال نظر