|
کدخبر: 157703

اختصاصی گسترش نیوز:

امضای تفاهمنامه همکاری میان سایت تهران و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

سایت تهران و شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

نمایشگاه امضای تفاهمنامه همکاری میان سایت تهران و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

مراسم امضای این تفاهمنامه با حضور حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران، محمدمهدی کربلایی مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، امروز ۱۳ اسفند ماه در تالار اصفهان محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

براساس این تفاهمنامه احداث دهکده نمایشگاهی ایران در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار مورد توافق قرار گرفت.

ظرفیت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای توسعه اقتصاد کشور

محمدمهدی کربلایی، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی در این مراسم اظهار داشت: این شهر فرودگاهی ظرفیت بسیار خوب و بزرگی برای ایجاد و احداث یک مرکز لجستیک و اقتصادی برای توسعه اقتصاد کشور دارد. این شهر فروگاهی امکانات و شرایط خاصی از قبیل منطقه آزاد، منطقه ویژه اقتصادی، منطقه هوانوردی، نزدیکی به استان های مهم کشور، همجواری با پایتخت و دارا بودن انواع خطوط مواصلاتی مانند بزرگراه، اتوبان، خط آهن، مترو را به عنوان ظرفیت هایی بزرگ در خود جای داده است.

وی افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این شهر فرودگاهی نیز با سرعت بسیار بالایی در حال شکل گیری است و خوشبختانه سرمایه گذاران خارجی و داخلی متعددی خواهان سرمایه گذاری در این شهر فرودگاهی هستند. در حال حاضر در منطقه هوانوردی این شهر فرودگاهی ظرفیت جابجایی سالانه حدود ۱۰ میلیون مسافر را داریم و از طرفی در حال مذاکره با سرمایه گذاران هستیم تا این ظرفیت را به عدد ۴۰ میلیون مسافر برسانیم.

کربلایی در پایان صحبت های خود خاطرنشان کرد: بر این باور هستیم که یکی از مولفه های مهم برای توسعه شهر فرودگاهی امام خمینی ایجاد سایت نمایشگاهی است. امضای این تفاهم نامه را به فال نیک میگیریم و امیدواریم که با کمک طرفین تفاهمنامه ساخت و بهره برداری از این سایت نمایشگاهی در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.

طرحی برای اعتلای صنعت نمایشگاهی

در ادامه جلسه سیاوش امیرمکری مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، گفت: خوشحالم که یکی از اقداماتی که مدتی پیش مقدمات آن فراهم شده بود و من نیز سهم کوچکی در آن داشتم مجددا در دستورکار مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه ها قرار گرفته است. امیدوارم این پروژه بزرگ با حمایت های وزارت خانه های صمت و راه وشهرسازی به بهره برداری رسیده و موجب اعتلای صنعت نمایشگاهی و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) باشد.

تسریع در بهره برداری

حسن زمانی، مدیرعامل سایت تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه امیدواریم این اقدام بزرگ با همت دو طرف به سرانجام برسد، گفت: به امید خدا بعد از امضای این تفاهم نامه و با هماهنگی های لازم عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

وی افزود: ما در صددیم تا در کوتاه ترین زمان ممکن این طرح عظیم به مرحله بهره برداری برسد. خوشبختانه هر دو طرف این تفاهمنامه این انگیزه را دارند که با کمک وزارتخانه های صمت و راه و شهرسازی این پروژه بزرگ را در مدت زمان کوتاهی و به صورت سریع به سرانجام برسانند.

تفاهم-نامه-نمایشگاه-شهر-فرودگاهی1

ارسال نظر