|
کدخبر: 157376

اختصاصی گسترش نیوز:

دور آخر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در سال ۹۹

جلسه هماهنگی ۴ رویداد پایانی سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

نمایشگاه دور آخر برگزاری رویدادهای نمایشگاهی در سال ۹۹

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کار ایران، ششمین نمایشگاه بین‌المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته، نخستین نمایشگاه بین‌المللی آموزش، خدمات و فناوری آموزش نوین و صنایع وابسته و هشتمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل و صنایع ریلی از فردا تا ۱۶ اسفند ماه برگزار خواهند شد.

این چهار رویداد آخرین رویدادهای تقویم نمایشگاهی تهران در سال ۹۹ محسوب می‌شوند. در همین راستا جلسه هماهنگی این ۴ رویداد، امروز ۱۲ اسفند ماه در تالار اصفهان نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

در این جلسه برگزارکنندگان این رویدادها جزییاتی از نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها ارائه دادند.

در همین رابطه داوود آدینه مدیر برگزاری ششمین نمایشگاه بین‌المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته گفت: این رویداد از فردا با حضور ۲۸ شرکت متخصص و فعال در این حوزه و ۱۵ شرکت دانش‌بنیان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. متاسفانه این رویداد به دلیل پاره‌ای از مشکلات که گریبانگیر تمام فعالان صنعت نمایشگاهی شده و همچنین عدم حمایت رسمی وزارت راه و شهرسازی از آن با کیفیت مطلوب برگزار نخواهد شد. اما با توجه به شرایط کنونی اقتصاد و صنعت نمایشگاهی برگزاری این رویداد را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: سال‌های گذشته این رویداد صرفا به بخش خدمات مربوط می‌شد اما خوشبختانه امسال برای نخستین بار بخش صنعت و تولید در این رویداد حضور خواهند داشت.

در ادامه جلسه خدیوی، نماینده شرکت میلاد نور به عنوان برگزار‌کننده هشتمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع ریلی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر صنعت نمایشگاهی گفت: برگزاری این رویداد از خرداد ماه امسال چندین مرتبه بنا به دلایل متعدد به تعویق افتاد و در نهایت برگزاری آن به دور آخر برگزاری رویدادها در سال ۹۹ رسید. به طور حتم نمایشگاهی با پیشینه ای بالا لایق برگزاری رویدادی وسیع تر و با کیفیت تر بود اما در شرایط کنونی برگزاری محدود این رویداد نیز غنیمتی بزرگ است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این رویداد با حضور ۵۲ شرکت و در مساحتی با متراژ ۳۲۰۰ متر برگزار خواهد شد.

سعید سمیعی، نماینده مرکز کار ایران به عنوان برگزارکننده دو رویداد کار ایران و آموزش، خدمات و فناوری آموزش نوین و صنایع وابسته نیز در این نشست اظهارکرد: جانمایی غرفه‌های این دو رویداد صورت گرفته و غرفه‌سازی این رویدادها مرحله پایانی خود را طی می‌کند. این دو نمایشگاه با حضور نمایندگان مجلس و مقامات عالی کشور افتتاح خواهد شد. مراسم رونمایی از بخش مجازی ایران جابکس نیز در افتتاحیه فردا صورت خواهد گرفت.

وی افزود: ۶۹ شرکت در بخش فیزیکی این رویدادها و ۲۳۵ شرکت در بخش مجازی حضور خواهند داشت. شرکت‌های دانش‌بنیان نیز با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در این رویدادها حضوری فعال خواهند داشت.

برگزاری رویدادها با قدرت ادامه خواهد داشت

در ادامه این جلسه محمد جواد قنبری معاون امور نمایشگاهی سایت تهران با بیان اینکه از دی ماه تا کنون یک دوره فشرده برگزاری رویدادها را سپری کردیم، گفت: در فاصله دو و نیم ماه ۲۷ رویداد برگزار کرده‌ایم، به طور قطع با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا ایجاد کرد نمی‌توان انتظار داشت که برگزاری رویدادها با کیفیت سال‌های گذشته باشد. برگزاری فشرده رویدادها در مدت زمانی کم نشان داد که همه فعالان صنعت نمایشگاهی در دوران ر‌کود نیز می‌توانند از خود و اعتبار فعالیت خود دفاع کنند.

وی افزود: انصاف نبود که فعالان این عرصه فعالیت خود را متوقف کنند؛ چرا که بسیاری از بخش‌های اقتصادی و حتی غیراقتصادی کشور به طور مستقیم با صنعت نمایشگاهی در ارتباط هستند و عدم فعالیت صنعت نمایشگاهی موجب توقف فعالیت آنها نیز می‌شد.

 قنبری همچنین تاکید کرد: فعالان نمایشگاهی باید با همکاری یکدیگر دست به‌دست هم بدهند تا روند فعالیت و برگزاری رویدادها متوقف نشود. ما نیز به عنوان متولیان این بخش به هیچ عنوان به دنبال عدم برگزاری رویدادها نیستیم. از طرفی ضرورت برگزاری یا عدم برگزاری رویدادها را فعالان این حوزه تشخیص می‌دهند نه افراد خارج از عرصه صنعت نمایشگاهی. در همین راستا نمایشگاه تلکام برخلاف مخالفت نهادهای غیر متخصص در صنعت نمایشگاهی توسط سایت تهران برگزار شد که خوشبختانه مورد استقبال نیز قرار گرفت.

معاون امور نمایشگاهی سایت تهران با بیان اینکه به مدد الهی دیگر شاهد رکود در صنعت نمایشگاهی نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: بدون شک مسیر و سیاست برگزاری رویدادها در سال آینده نیز به خوبی ادامه خواهد داشت؛ در همین راستا تقویم نمایشگاهی سال ۱۴۰۰ نیز با نهایت دقت، تدوین و نهایی شده است. امیدواریم که سال پیش رو نویدبخش فعالیت‌های خوب و روزهای خوب همراه با صحت، سلامت و عافیت برای تمام مردم باشد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها