|
کدخبر: 157292 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفتگو با گسترش نیوز تشریح کرد:

همه چیز درباره مهم ترین رویداد صنعت هوایی کشور

آدینه گفت: برخی تجهیزات خدماتی در صنعت هوایی کشور که اختراعی ایرانی است در ششمین نمایشگاه بین المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته رونمایی و معرفی خواهد شد.

نمایشگاه همه چیز درباره مهم ترین رویداد صنعت هوایی کشور

صنعت هوایی یکی از مهم‌ ترین صنایع کشور است که از بخش های مختلفی مانند تهیه و تولید قطعات مورد نیاز هواپیماهای نظامی و غیر نظامی و نیز تعمیر این قطعات تشکیل شده است. این روزها صنعت هوایی کشور به کمک متخصصان داخلی، تبدیل به صنعتی توانا شده است؛ به‌ نحوی‌ که امروزه بیش از نیمی از قطعات مورد نیاز صنعت هوایی ایران در داخل کشور تولید می‌ شود. همچنین نمایشگاه‌ های مختلفی در حوزه تهیه و تولید قطعات مورد نیاز صنعت هواپیمایی کشور برگزار می ‌شود که از جمله آن ‌ها می ‌توان به نمایشگاه بین المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته اشاره کرد.

ششمین دوره برگزاری این رویداد روز آینده، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران آغاز به کار خواهد کرد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفت و گویی را با داوود آدینه، برگزارکننده این رویداد نمایشگاهی ترتیب داده و جزییات برگزاری این نمایشگاه را از وی جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد. با گسترش نیوز همراه باشید‌.

جزییات برگزاری نمایشگاه

آدینه در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: ششمین نمایشگاه بین المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته با همکاری و مشارکت دست اندرکاران و علاقه مندان به حوزه صنعت هوانوردی کشور از تاریخ ۱۳ اسفند ماه به مدت ۴ روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران، سالن ۳۸ برگزار خواهد شد.

داوود-آدینه

وی افزود: بخش اعظمی از غرفه های این نمایشگاه به واحدهای تولیدی و صنعتی صنعت هوانوردی کشور اختصاص داده شده است. در دوره های قبل، بیشتر، بخش های خدماتی این صنعت معرفی می شد. اما در رویداد پیش رو خوشبختانه بخش صنعت و تولید جایگزین این بخش شده است. تعدادی از مجموعه هایی که تحت پوشش و نظر وزارت دفاع هستند و در بخش های تولید بالگرد یا هواپیما یا سایر پرنده ها فعالیت دارند،‌ در این رویداد حضور فعال خواهند داشت. قطعه سازان و فعالان در این حوزه نیز با به نمایش گذاشتن قطعات تولیدی خود از دیگر شرکت کنندگان در این رویداد خواهند بود. بخشی از شرکت خدمات هواپیمایی پارس، ‌هواپیمایی های یاس، پویا، قشم ایر و... نیز در این رویداد حضور خواهند داشت. این شرکت ها در بخش تولید و خدمات صنعت هوانوردی کشور فعالیت چشمگیری دارند.

این فعال نمایشگاهی همچنین گفت: ۲۰ شرکت دانش بنیان که تحت حمایت شرکت هواپیمایی پارس هستند نیز در ششمین رویداد بین المللی فرودگاه، هواپیما، پرواز، صنایع و تجهیزات وابسته حضور پررنگی خواهند داشت. بخش دیگری از مجموعه تولیدات صنعت فرودگاهی مانند ملزومات برق و تولیداتی که برای اولین بار در کشور تولید شده اند نیز در این رویداد رونمایی خواهند شد.

رونمایی از اختراعات ایرانی

آدینه خاطرنشان کرد: سایر شرکت هایی که در حوزه پهباد فعالیت دارند هم در این رویداد حضور خواهند داشت. در بخش های نرم افزاری و سخت افزاری نیز گروه هایی در نمایشگاه هستند که معرفی محصولات را بر عهده خواهند داشت. از بخش هوانیروز نیز مجموعه صنایع هوایی "یا علی" را در این رویداد خواهیم داشت. دانشگاه شهید ستاری و مجموعه بنی هاشم نیز در این رویداد حاضر خواهند شد. شرکت های فعال در حوزه خدماتی این صنعت مانند شرکتی که در ضدعفونی کردن اماکن مهم فرودگاهی فعالیت دارند در این رویداد حاضر خواهند شد. لازم به توضیح است که این شرکت برخی از تجهیزات خدماتی خود را که اختراعی ایرانی است را در این رویداد رونمایی و معرفی خواهد کرد.

رعایت پروتکل های بهداشتی

 این برگزارکننده نمایشگاهی در بخش دیگری از صحبت های خود به چگونگی رعایت پروتکل های بهداشتی در این رویداد اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل های صادره این مهم به دو شکل انجام خواهد شد. ستاد مقابله با کرونا دستورالعملی به شرکت سهامی نمایشگاه ها ابلاغ کرده است. این شرکت نیز این دستورالعمل را به فعالان صنعت نمایشگاهی اعم از برگزارکنندگان و غرفه سازان ابلاغ کرده است. بنا بر همین ابلاغیه برگزاری این رویداد به صورت کاملا تخصصی خواهد بود و افراد غیر متخصص در این نمایشگاه حضور نخواهند داشت. متخصصان این حوزه با دعوت نامه ای که قبلا برای آن ها ارسال شده در این رویداد گرد هم جمع خواهند شد.

وی در پایان: تمام درهای ورودی سایت تهران توسط کارکنان این سایت کنترل می شود. علاوه بر آن ما یک بخش کنترلی مضاعف را نیز در ورودی سالن تعبیه کرده ایم. یک شرکت ایرانی برای اولین بار درکشور سیستمی را اختراع و تولید کرده که با استفاده از آن سیستم، احتیاجی به تب سنجی مستقیم از نفرات شرکت کننده در این رویداد نیست. این دستگاه در ورودی سالن برگزاری رویداد تعبیه شده است تا با استفاده از آن نفراتی که درجه حرارت بالاتری نسبت به بقیه دارند یا آلوده به این ویروس هستند را حتی از میان ازدحام بالای جمعیت مشخص شوند.

آدینه در پایان گفت: مقامات و مدیران ارشد کشوری و نظامی از جمله فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیرو هوایی ارتش، مدیرعامل سازمان صنایع هوایی ایران، وزیر دفاع، برخی از نمایندگان مجلس یازدهم و... برای افتتاح این رویداد دعوت شده اند که به امید خدا در این مراسم حضور خواهند داشت.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها