|
کدخبر: 150146

مذاکرات زمانی با رئیس هیات مدیره اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی

روز دوشنبه مورخ ۱۳۹۹/۱۱/۶ دکتر حسن زمانی مشاور وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با خالد المنایی رئیس هیات مدیره اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی و همچنین مدیران شرکت‌های پیمانکار ساخت‌وساز ( zenit) و مشاورAOR (Design House) که طرف قرارداد ساخت پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی دبی هستند دیدار و گفت‌وگو کردند.

نمایشگاه مذاکرات زمانی با رئیس هیات مدیره اکسپوی ۲۰۲۰ دوبی

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت سهامی نمایشگاه‌ها، در این ملاقات دکتر زمانی ضمن اعلام اینکه ایران از سال ۱۸۵۱ میلادی در اکسپو‌های جهانی حضور داشته و از قدمت و سابقه تاریخی در این خصوص برخوردار است، خاطرنشان کرد که به لحاظ همسایگی و اشتراکات متعدد دو کشور، ایران با بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها و ظرفیت‌ها در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، هنری، گردشگری وفناوری‌های نوین در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی مشارکت خواهد داشت.

وی همچنین ضمن قدردانی و تشکر از خالد المنایی و تیم اجرایی اکسپوی ۲۰۲۰ به جهت حمایت و پشتیبانی برای حضور باشکوه و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در اکسپو دوبی و به‌ویژه صدور مجوزهای لازم برای حضور اعضاء ستاد اکسپو و نیز ساخت‌وساز پاویون ایران در حداقل زمان، از ایشان برای سفر به ایران و بازدید از سایت نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ج.ا.ایران دعوت به عمل آورند.

دکتر زمانی با تاکید و اشاره به این نکته که جمهوری اسلامی ایران همیشه به عنوان یک همسایه قابل اعتماد و واقعی برای امارات بوده و به دنبال تامین منافع مشترک برای طرفین خواهد بود.

در ادامه این جلسه خالد المنایی نیز اظهارکرد که بر اساس گزارش‌های مدیر کشوری و تیم کارشناسی اکسپوی ۲۰۲۰، از زمان تصدی دکتر زمانی بعنوان کمیسر ژنرال ایران، ساخت و تکمیل پاویون ایران از حالت سکون درآمده و شتاب حداکثری گرفته است.

رئیس هیأت مدیره اکسپوی دوبی همچنین از حضور دکتر زمانی در کشور امارات و بازدید از اکسپوی دوبی تشکر نموده و اعلام کرد که از هیچگونه حمایتی در خصوص حضور جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی دوبی دریغ نخواهد کرد.

همچنین در جلسه‌ای دیگر که در تاریخ فوق با حضور دکتر حسن زمانی و مدیران شرکت‌های پیمانکار ساخت‌وساز و مشاور ساخت برگزار شد از اقدامات انجام گرفته برای ساخت پاویون ج.ا.ایران قدردانی بعمل آمد و مقرر گردید با توجه به مدت زمان اندک باقیمانده بر اساس قوانین و مقررات اکسپوی دوبی، هر کدام از شرکت‌های پیمانکار بر اساس وظایف و مفاد قرارداد منعقده از حداکثر ظرفیت و توان خود جهت پیشبرد واتمام پروژه استفاده نمایند.

در ادامه این نشست هیات کارشناسی و فنی ستاد اکسپوی ایران نقطه ‌نظرات و برنامه اجرایی طرح پاویون ایران را برای شرکت‌های طرف قرارداد با هدف تسریع در اتمام این پروژه ملی تبیین نمودند.

شایان ذکر است، دکتر زمانی و هیات همراه با حضور در پاویون جمهوری اسلامی ایران از نزدیک در جریان روند پیشرفت ساخت‌وساز پاویون ایران قرار گرفتند و سپس با هماهنگی ستاد اکسپو از پاویون سایر کشورها از جمله عمان، آذربایجان، اسپانیا، چین بازدید کردند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها