|
کدخبر: 149461 سهیل فرزین

رئیس مجلس در حاشیه بازدید از ایران اویل شو:

دستاوردهای صنعت نفت و گاز کشور غرورآفرین است

رئیس مجلس امروز از بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی بازدید کرد.

نمایشگاه دستاوردهای صنعت نفت و گاز کشور غرورآفرین است

محمدباقر قالیباف در این بازدید گفت: امیدواریم که با حمایت جدی از فعالان صنعت نفت مخصوصا دانش‌بنیان‌های این حوزه شاهد پیشرفت خیره‌کننده در این صنعت باشیم.

رئیس مجلس در حاشیه بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی نفت گاز پالایش و پتروشیمی و در جمع خبرنگاران اظهارکرد: باعث خوشحالی است که نیروهای جوان، تحصیلکرده و با تجربه در صنعت نفت تغییرات و تحولات جدی و اساسی در این حوزه ایجاد کردند. دستاوردهایی که امروز در این رویداد به نمایش گذاشته شده است باعث افتخار و غرور ملی است. از طرفی موجب تاسف است. ای کاش اقداماتی به این بزرگی و عظمت را از دهه‌های قبل و با سرعت بیشتری انجام می‌دادیم.

وی همچنین گفت: در سال‌های اخیر نیاز بیشتری را در حوزه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی احساس کردیم و همین احساس نیاز فرصتی را فراهم کرد که این حرکت عظیم اتفاق بیفتد. البته تاکید میکنم که این اقدامات باید سرعت بیشتری بگیرند. مقام معظم رهبری در آخرین جلسه‌ای که حدود ۲ ماه پیش برگزار کردند تاکید کردند که در حوزه پیشران های اقتصادی حوزه نفتی یکی از مهمترین پیشران ها است. ما امیدواریم که اقدامات انجام شده موجب جبران گذشته شود و سرعت بیشتری بگیرد و ما بتوانیم این افزایش سرعت را در حوزه های دیگر نیز شاهد باشیم.

رییس مجلس افرود: امیدواریم که با حمایت های جدی از فعالان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی  مخصوصاً شرکت های دانش بنیان بتوانیم شاهد ارتقای این بخش از صنعت کشور باشیم. خوشبختانه امروزه  پارک‌های فناوری به طور جدی در این زمینه شکل گرفته اند. پارک فناوری ری می‌تواند در آینده بسیار موثر و تاثیرگذار در بخش‌های مختلف کشور باشد.

قالیباف در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد: امروزه فرمتهای مشخصی برای قراردادهای نفتی وجود دارد. ما نیازمند این هستیم که بحث مربوط به نقدینگی و سرمایه که از موضوعات مهم همه بخش ها مخصوصاً در حوزه نفت که حجم قراردادهای بیشتر و ارزبری بیشتری دارد را مورد توجه ویژه قرار دهیم. روش های سرمایه گذاری در این حوزه باید کاملاً بومی باشد. توجه به تولید داخل و شرکت های دانش بنیان نیز موضوع مهمی است که باید مورد توجه دولت، مجلس و بخش خصوصی قرار بگیرد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها