|
کدخبر: 146774

راه اندازی نمایشگاه دائمی ایران در دمشق

رئیس سازمان بسیج اصناف گفت: در حال حاضر کشور سوریه حداقل به ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی نیاز دارد که در همین راستا کارگروهی در سازمان بسیج اصناف با تمرکز بر صادرات به سوریه تشکیل شد.

نمایشگاه راه اندازی نمایشگاه دائمی ایران در دمشق

غلامرضا حسن پور امروز در نشست خبری اظهار داشت: یکی از راهکارهای جهش تولید، صادرات است از این رو یکی از کارهایی که بسیج اصناف دنبال می‌کند، بحث صادرات به ویژه به کشورهای همسایه است. به عنوان مثال سوریه و کشورهای درگیر جنگ برای ما حائز اهمیت هستند.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی افزود: در حال حاضر کشور سوریه حداقل به ساخت ۲ میلیون واحد مسکونی نیاز دارد؛ در همین راستا کارگروهی در سازمان بسیج اصناف با تمرکز بر صادرات به سوریه تشکیل شد تا برای صادرات محصولات مرتبط با ساخت و ساز، به صورت هدفمند عمل شود.

وی ادامه داد: در این کارگروه نماینده دولت، نماینده اتاق بازرگانی و نماینده‌ای از بخش خصوصی حضور دارند؛ همچنین از کلیه صنوفی که تمایل به صادرات محصولات خود دارند دعوت می‌کنیم که به این کارگروه بپیوندند تا از این طریق فضایی برای بهبود روند صادرات باز شود. اگر صنوف در امر صادرات با دولت، ترابری و … مشکلی داشته باشند ما این مشکلات را برطرف می‌کنیم.

حسن پور گفت: در حال حاضر اقداماتی برای صادرات محصولات مربوط به ساخت و ساز به سوریه آغاز شده اما این اقدامات متفرقه است و ما در پی این هستیم که به صورت هدفمند در سوریه کار کنیم چراکه سرمایه گذاری برای سرمایه گذاری باید جای امنی داشته باشد.

رئیس سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در ادامه افزود: یکی از دستورکارهای جدی کارگروه، راه اندازی نمایشگاه دائمی در دمشق است تا همه صنوف کشور از جمله آسانسور، کاشی، در و پنجره و … با حضور در این نمایشگاه خود را معرفی کنند. مقدمات راه اندازی نمایشگاه امسال انجام می‌شود.

منبع: مهر

ارسال نظر