|
کدخبر: 142518 سهیل فرزین

برگزارکننده نمایشگاهی در گفت و گو با گسترش نیوز مطرح کرد:

دو شرط خارج شدن صنعت نمایشگاهی از رکود

محتشم امیری گفت:‌ بنا به شرایط اقتصادی کشور شرکت ها به منظور مدیریت درآمد ها و هزینه های خود، حضور در نمایشگاه ها را از لیست اقدامات خود حذف کرده اند.

نمایشگاه دو شرط خارج شدن صنعت نمایشگاهی از رکود

فعالیت های نمایشگاهی پس از شیوع ویروس کرونا تقریبا به صفر رسید و همین امر موجب شد که این صنعت بزرگ با رکودی بی سابقه مواجه شود. در این میان برخی رویدادها به صورت کج دار و مریز و با محدودیت های ویژه برگزار شد که آن هم نه تنها تاثیر چندانی بر بهبود وضعیت این صنعت نداشت که موجب شد اغلب مجموعه های شرکت کننده در رویدادها نسبت به حضور در نمایشگاه ها بی میل شوند. حال که فعالیت های نمایشگاهی با پیگیری های مدیرعامل جدید شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران و همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت مجددا آغاز شده ایجاد میل و رغبت میان شرکت ها برای حضور در نمایشگاه ها امری بدیهی است.

اما چگونه میتوان این اشتیاق را میان مجموعه ها و شرکت هایی که نسبت به آینده صنعت نمایشگاهی و حضور در رویدادها بی اعتماد هستند، ایجاد کرد؟

خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفت و گویی را با علی محتشم امیری برگزار کننده نمایشگاهی و مدیرعامل شرکت میلادنور ترتیب داده و نظر وی در این خصوص را جویا شده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

با گسترش نیوز همراه باشید:

علی محتشم امیری در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: به عقیده من رکودی که در صنعت نمایشگاهی به واسطه شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است تا زمانی که بازار به اطمینان خاطری نسبت به مدیریت و یا پایان پاندمی کرونا نرسد ادامه خواهد داشت.

علی_محتشم_امیری

وی افزود: خارج از موضوع کرونا بحث اقتصادی جامعه تحت تاثیر تحریم ها موجب شده که شرکت ها به منظور مدیریت درآمد ها و هزینه های خود اولین موردی که از لیست اقدامات خود حذف کنند بحث نمایشگاه ها و موضوع تبلیغات باشد. فعالان نمایشگاهی باید نسبت به این موضوع حساس باشند و به امر بازاریابی توجه ویژه ای داشته باشند تا بتوان مجددا شرکت ها را برای حضور در نمایشگاه ها علاقه مند کرد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاهی میلاد نور در ادامه گفت: ما پس از شیوع ویروس کرونا و در زمانی که برخی رویداد ها به صورت ناقص برگزار می شد، نمایشگاه ورزش را بر خلاف میل باطنی برگزار کردیم. چرا که بسیاری از شرکت ها در این نمایشگاه حضور نداشتند و آن دسته از شرکت ها که همه با عدم اطمینان خاطر در نمایشگاه حاضر شده بودند و به منفعت خاصی از این نمایشگاه نرسیدند. به همین علت در آن زمان برند نمایشگاه تضعیف شد.

خروج صنعت نمایشگاهی از رکود

محتشم امیری در ادامه به تغییر مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه آقای زمانی از تجربه فکری بالایی برخوردار است و درک صحیحی نیز از صنعت نمایشگاهی کشور دارد. رایزنی هایی که ایشان و آقای زادبوم داشتند موجب شد که مشکل برگزاری نمایشگاه ها برطرف شود که این موضوع علاوه بر اینکه جای بسی خوشحالی دارد نشان از توانمندی آقای زمانی است. این اقدام موجب شد که صنعت نمایشگاهی از رکورد شدیدی که داشت خارج شود و با شناساندن این صنعت به مراجع ذیربط توانستند روند فعالیت این عرصه را تسهیل کنند. از طرفی نیز امیدوار هستیم که با شروع واکسیناسیون کرونا و رعایت پروتکل ها بتوانیم چرخه صنعت نمایشگاهی را مجددا به چرخش درآوریم.

این فعال صنعت نمایشگاهی گفت: اگر تحریم های اعمال شده به کشور کاهش پیدا کند و فضا برای فعالان اقتصادی و تجاری کشور بازتر شود و کرونا نیز کنترل شود می توان به آینده این صنعت امیدوار بود و ما شاهد رونق این عرصه باشیم. این موضوع موجب خواهد شد که نمایشگاه ها به حالت قبل و دوران اوج برگزاری رویدادها باز گردد. در این میان اتحاد میان تمام فعالان صنعت نمایشگاهی موجب تسریع در روند رو به رشد این صنعت خواهد شد.

محتشم امیری در پایان به تقویم نمایشگاهی شرکت میلاد نور اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم که در بهمن ماه نمایشگاه حمل و نقل ریلی را برگزار کنیم. در همین راستا مشغول رایزنی با وزارت راه و راه آهن جمهوری اسلامی ایران هستیم. قطعا برگزاری این رویداد مانند سال های گذشته نخواهد بود و با کاهش متراژ روبرو خواهد شد. ولی به عقیده من برگزاری این نمایشگاه هرچند به صورت تخصصی و با محدودیت برگزار شود اقدامی در راستای حفظ صنعت نمایشگاهی درشرایط کنونی خواهد بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها