|
کدخبر: 123562

فرصتی تاریخی برای بازرگانان ایرانی

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای معرفی ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی کشورمان و همچنین افزایش حجم مبادلات تجاری و ارتقای همکاری‌های اقتصادی با کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، نخستین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا در ایران برگزار می‌شود.

بهمن حسین زاده افزود: این نمایشگاه با مشارکت فعالانه کشورهای عضو این اتحادیه برای بهمن ماه سال ۹۹ برنامه‌ریزی و در دستور کار است.

وی تصریح کرد: بسیاری از توانمندی‌های صنعتی و تولیدی کشورمان به تجار و فعالان اقتصادی سایر کشورها، آنچنان که باید به خوبی معرفی نشده است و برگزاری نمایشگاه هایی در این سطح می‌تواند زمینه همکاری‌های مشترک فی مابین را بیش از پیش ارتقا ببخشد.

حسین زاده تاکید کرد: برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا فرصتی مناسب برای گردهمایی و معرفی قابلیت ها، ارتقای ظرفیت‌های رقابت‌پذیری صنعتی و تجاری، برند‌سازی و معرفی نام و اعتبار محصولات تولیدی کشورمان به فعالان صنعتی و اقتصادی کشورهای عضو اوراسیا است.

وی گفت: برای ایجاد یک زنجیره مناسب از تولید تا صادرات، ضرورت دارد به نیازهای متنوع منطقه‌ای و بین‌المللی در استقبال از محصولات تولیدی توجه ویژه‌ای شود و اتفاقاً یکی از عوامل کاملا موثر در کاهش آثار تحریم‌ها ایجاد ظرفیت‌های پایدار صادراتی در کشور‌های دوست و همکار است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا به عنوان حلقه ارتباطی در گسترش مناسبات، همگرایی اقتصادی، تقویت روابط مشترک مثمر ثمر خواهد بود.

حسین زاده گفت: این نمایشگاه دپیلماسی اقتصادی کشورمان را با اعضای این اتحادیه تقویت می‌کند و در راستای توسعه صادرات غیر نفتی ظرفیت‌های جدیدی را برای فعالان اقتصادی ایران فرآهم کند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی در پایان تاکید کرد: این رویداد صنعتی و نمایشگاهی برای نخستین بار با اتکا به توانمندی فعالان تولیدی در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و اثرات مثبت برای آینده اقصادی کشورمان خواهد داشت.

 

 

 

منبع: شاتا

ارسال نظر