|
کدخبر: 119410

برگزاری نمایشگاه های تخصصی بلامانع اعلام شد

معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران با تاکید بر ضرورت برپایی نمایشگاه های تخصصی گفت: برگزاری نمایشگاه های تخصصی به صورت مجازی و با رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی بلامانع است.

نمایشگاه برگزاری نمایشگاه های تخصصی بلامانع اعلام شد

صبح امروز در جلسه کارگروه امنیتی و انتظامی استانداری تهران که با حضور دکتر گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران، نمایندگان بخش های دولتی و خصوصی مرتبط با برپایی نمایشگاه و بهمن حسین زاده مدیر عامل شرکت در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد، طرفین بر ضرورت برگزاری نمایشگاههای تخصصی تاکید کردند.

در این جلسه، گودرزی با اشاره به اهمیت صنعت نمایشگاهی در رونق کسب و کار، حمایت از تولید ملی، دستیابی و حفظ بازارهای صادرتی اظهار داشت: استانداری تهران برپایی نمایشگاه های تخصصی را به صورت مجازی و با رعایت پروتکل های بهداشتی بلامانع اعلام می کند.

وی با بیان اینکه طبق آخرین اخبار و اطلاعات، مشخص نیست که چه زمانی ویروس کرونا از جوامع انسانی ریشه کن می شود، گفت: ما نمی توانیم به بهانه محدودیت های ناشی از کرونا، کسب و کارها را در جامعه متوقف کنیم و از آنجایی که نمایشگاه ها ابزاری قدرتمند برای توسعه صادرات غیرنفتی، تولید ملی، رونق کسب کارها و اشتغالزایی در کشور هستند، بنابراین به هیچ وجه تمایل نداریم که نمایشگاه ها برگزار نشود.

وی تاکید کرد: از برپایی نمایشگاه های تخصصی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی حمایت می کنیم.

وی با اشاره بر تاثیر پذیری سایر مراکز نمایشگاهی کشور از عملکرد نمایشگاه بین المللی ایران اظهار داشت: نمایشگاه بین المللی ایران بزرگ ترین سایت نمایشگاهی کشور است که عملکرد آن در چگونگی برپایی نمایشگاه می تواند به سرعت و به شکلی گسترده به عنوان الگویی قابل اجرا برای سایر مراکز نمایشگاهی تبدیل شود. از این رو رعایت شیوه نامه های بهداشتی در برگزاری نمایشگاه از سوی نمایشگاه بین المللی ایران بسیار مهم و حساس تلقی می شود.

بر پایه این گزارش در ادامه جلسه کارگروه امنیتی و انتظامی، مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه ها هم با ارائه گزارشی از عملکرد و تمهیدات بکار بسته در سایت های نمایشگاهی تهران برای مقابله با کرونا در حین برپایی نمایشگاه اظهار داشت: از بهمن ماه سال گذشته، با صرف هزینه و زمان زیادی، چهار پروتکل بهداشتی با مشورت کارشناسان بهداشتی تدوین شد که همگی به تایید وزارت بهداشت هم رسید. همچنین تمامی مبادی ورودی سالن ها و نیز درب های ورودی و خروجی نمایشگاه به دستگاه های ضدعفونی تجهیز شده است.

وی با قدردانی نسبت به حمایت استانداری تهران از برپایی نمایشگاه های تخصصی تصریح کرد: صنعت نمایشگاهی برای ۳۳ هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده است که چنانچه اشتغال این افراد در معرض تهدید و تعطیلی قرارگیرد، قطعا خود به معضل و مشکل بزرگی برای امنیت اقتصادی و اجتماعی جامعه تبدیل خواهد شد.

در جلسه مذکور همچنین، عباس احسانی سرپرست معاونت امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه ها هم با ارائه گزارشی به اهمیت و نقش نمایشگاه ها در اشتغال و اقتصاد ملی پرداخت و گفت: در حال حاضر ۴۵۰ شرکت غرفه سازی و ۲۵۰ شرکت برگزار کننده نمایشگاه در صنعت نمایشگاهی کشور مشغول به فعالیت هستند که بیش از ۳۰۰ شرکت غرفه ساز تنها با سایت نمایشگاه بین المللی ایران کار می کنند.

وی افزود: نرخ اشتغال به ازای هر متر مربع نمایشگاه در حدود ۶ تن در روز (آمار سال ۱۳۹۶) است.

احسانی میانگین گردش مالی به ازای هر متر مربع نمایشگاه را ۱۵ میلیون ریال بیان کرد و گفت: در سال ۹۸ میانگین گردش مالی در ۶ ماهه نخست سال، ۷۳۵ میلیارد تومان بود که این رقم برای مدت مشابه در سال جاری با ۸۸ درصد کاهش، به رقم ۸۴ میلیارد تومان رسیده است.

به گفته این مسئول نمایشگاهی، در نیمه نخست سال ۹۸ ، ۳۳ عنوان نمایشگاهی برگزار شد و این در حالی است که امسال در همین مدت تنها ۸ نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی ایران برپا شده و می شود.

وی به مقایسه میزان اشتغال ایجاد شده در ۶ ماهه نخست سال ۹۸ و ۹۹ نیز پرداخت و اظهار داشت: میزان اشتغال در نیمه نخست سال گذشته، ۲ میلیون و ۷۴۹ هزار تن بوده در حالی که این رقم در سال ۹۹ با ۸۸ درصد افت به ۳۱۹ هزار تن در روز کاهش یافته است.

گفتنی است پس از پایان جلسه کارگروه امنیتی و انتظامی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران و اعضای کارگروه از سایت های نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی ایران دیدن کردند و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده در سالن های نمایشگاه قرار گرفتند.

 

ارسال نظر