|
کدخبر: 117650 سهیل فرزین

مدیرعامل شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری در گفت و گو با گسترش نیوز عنوان کرد:

بلاتکلیفی؛ بزرگترین چالش صنعت نمایشگاهی

مدیر عامل شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری شرکتی بزرگترین چالش های صنعت نمایشگاهی را تشریح کرد.

نمایشگاه بلاتکلیفی؛ بزرگترین چالش صنعت نمایشگاهی

شرکت های تجاری کشور به منظور یافتن بازار هدف صادراتی با مشکلات و چالش هایی رو برو هستند. یافتن شرکت ها و تجار، خارج از مرز های کشور برای فعالان تجاری ایران که با ابر چالشی به نام تحریم روبرو هستند امری به غایت سخت و در برخی مواقع ناشدنی است.

شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری شرکتی است که این امر را برای شرکت های داخلی تسهیل کرده و از راه های مختلف در صدد یافتن بازار و شریک تجاری برای شرکت های داخلی در خارج از مرز ها است.

خبرنگار گسترش نیوز گفت و گویی را با سعید دهقانی، مدیر عامل این شرکت ترتیب داده و چند و چون فعالیت شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری و وضعیت  کنونی صنعت نمایشگاهی را از وی جویا شده است که در ادامه مشروح این گفت و گو را مطالعه خواهید کرد.

سعید دهقانی در ابتدایی این گفت‌وگو اظهار داشت: شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را شروع کرده و به نوعی تسهیلگر خدمات تجارت بین الملل است. یعنی هدف این شرکت این است که بتواند شرایطی را برای شرکت‌ها به وجود بیاورد و بازارشناسی، بازارسنجی و امکان سنجی فعالیت در بازارهای بین‌المللی را برای شرکت‌ها فراهم کند. فراهم کردن این شرایط برای شرکت ها علاوه بر هزینه بالایی که دارد مستلزم مصرف انرژی و وقت زیاد است که شرکت توسعه رویداد های نمایشگاهی به عنوان یک متخصص این شرایط را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند.

سعید-دهقانی

 وی با اشاره به اینکه این پروژه در حال حاضر به صورت نشست های آنلاین تجاری و برگزاری نمایشگاه ها در حال انجام است، تصریح کرد: در جلسات آنلاین شرکت متقاضی با ارائه یک رزومه از فعالیت خود متناظر های خود را مشخص و اعلام می‌کند و شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری با دریافت اطلاعات شرکت در کشورهای مقصد شرکت ها و تجار خارجی مورد نیاز شرکت های ایرانی را یافته و به آنها معرفی می کند؛ بعد از پروسه معرفی، شرکت متقاضی می تواند با توجه به رزومه هایی که شرکت توسعه رویداد های نمایشگاهی و تجاری به آنها داده است اقدام به تعیین شرکت هدف مورد نظر خود کند.

 این برگزارکننده نمایشگاهی در ادامه گفت: در فاز نمایشگاه نیز از آنجایی که عموماً برگزاری نمایشگاه ها تعریف خاص خود را دارند شرکت توسعه رویداد های نمایشگاهی اقدام به برگزاری نمایشگاه های تجاری می کند و با فراخوانی که صادر می کند شرکت‌های داخلی در این نمایشگاه حضور یافته و از طرفی شرکت‌های خارجی که خواهان ارتباط تجاری با ایران هستند به دعوت این شرکت در این نمایشگاه شرکت می‌کند تا از این طریق ارتباط میان شرکت‌های داخلی و خارجی برقرار شود.

وضعیت کنونی صنعت نمایشگاهی کشور

 دهقانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح وضعیت کنونی صنعت نمایشگاهی کشور پرداخت و با اشاره به شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: موضوع کرونا در کشور ما به نوعی سلیقه ای شده است. در حال حاضر شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که در بعضی از شهرها نمایشگاه ها به صورت مرتب برگزار می شود ولی در برخی دیگر از شهرها این گونه نیست به همین جهت و به عقیده من چالش اصلی صنعت نمایشگاهی در شرایط کنونی همین موضوع است. وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت نمایشگاهی در تمام دنیا با مشکل و چالش روبرو شده است، خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور ما این مشکلات بومی شده اند. در کل دنیا و در ابتدای شروع ویروس کرونا برگزاری تمام نمایشگاه ها لغو شد و به برگزار کنندگان اعلام شد که تا یک سال از برگزاری و انجام تمام فعالیت های نمایشگاهی محروم هستند اما در ایران به صورت یک قرص مُسّکن به صورت ماهانه اعلام می‌کنند که از ماه آینده نمایشگاه ها برگزار خواهد شد و به همین شکل یک حالت تعلیقی برای برگزارکنندگان به وجود آمده است.

مدیرعامل شرکت توسعه رویدادهای نمایشگاهی و تجاری در ادامه گفت: هنگامی که برگزارکننده در جریان باشد که به عنوان مثال تا یک سال حق فعالیت های نمایشگاهی ندارد برنامه خاصی برای منابع انسانی، منابع مالی و گردش مالی خود تعریف می کند اما در کشور ما این مهم با توجه به شرایط کنونی امکان پذیر نیست.

دهقانی در ادامه با اشاره به ضعف حمایت دولت از صنعت نمایشگاهی، گفت: تمام مراکز پر رفت و آمد مانند بازار مشغول فعالیت هستند اما گویا نمایشگاه ها مرکز شیوع کرونا اعلام شده است! به نظر می‌رسد متولیان صنعت نمایشگاهی پررنگ و پرقدرت ظاهر نمی شوند تا بتوانند حامی برگزارکنندگان و فعالان این صنعت باشند. متاسفانه در کشور ما اشرافی بر اهمیت صنعت نمایشگاهی و تاثیر این صنعت در اقتصاد کشور وجود ندارد البته در این میان نباید از ناهماهنگی که میان فعالان این صنعت وجود دارد نیز غافل بود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها