|
کدخبر: 116443 سهیل فرزین

پیشکسوت صنعت نمایشگاهی در گفت و گو با گسترش نیوز عنوان کرد:

آینده ای درخشان در انتظار صنعت نمایشگاهی

شاهرخ مدرس ضمن تشریح وضعیت صنعت نمایشگاهی پس از شیوع ویروس کرونا، آینده ای روشن و امیدوارکننده برای این صنعت متصور شد.

نمایشگاه آینده ای درخشان در انتظار صنعت نمایشگاهی

صنعت نمایشگاهی که از دیرباز تا کنون مورد توجه تمام فعالان تجاری بوده این روز ها حال و روز خوبی ندارد. تحریم هایی که تا پیش از این تجارت ایران را تحت الشعاع بوده و شیوع ویروس کرونا در حال حاضر دو عاملی هستند که آینده صنعت نمایشگاهی را تحت الشعاع قرار داده اند. اما این دو چالش بزرگ چه تاثیری بر آینده این صنعت خواهند گذاشت؟ آیا آینده این صنعت روزهای بی فروغی را پیش رو دارد یا باید در انتظار بازگشت رونق به این صنعت باشیم؟

خبرنگار گسترش نیوز به همین منظور گفت و گویی را با شاهرخ مدرس پیشکسوت صنعت نمایشگاهی ترتیب داده و نظر وی را در این خصوص جویا شده است که در ادامه مطالعه خواهید کرد:

شاهرخ مدرس در ابتدای این گفتگو اظهار داشت: ویروس کرونا روی تمام فعالیت های نمایشگاهی در ایران و جهان تاثیرگذار بوده و متاسفانه برگزاری رویداد ها را با تعطیلی مواجه کرده است؛ البته ما در کشور خود بعد از شیوع این ویروس دو نمایشگاه برگزار کردیم که به صورت جدی و چشمگیری مورد توجه واقع نشد.

شاهرخ-مدرس

 وضعیت کنونی صنعت نمایشگاهی

وی در ادامه افزود: شیوع ویروس کرونا موجب شد تا شرکت کنندگان از حضور در نمایشگاه امتناع کنند و بازدیدکنندگان نیز به همین دلیل از حضور در نمایشگاه ها خودداری کردند لذا برگزاری نمایشگاه‌ها در شرایط کنونی به منزله یک سرمایه گذاری بیهوده خواهد بود؛ بنابراین از نظر روانی هر سه گروه برگزار کننده، شرکت کننده و بازدید کننده در حال حاضر اطمینان خاطر لازم به منظور برگزاری رویداد ها را ندارند در همین راستا نیز فعالیت نمایشگاهی در دنیا به حالت تعطیل درآمده است.

 این پیشکسوت صنعت نمایشگاهی در ادامه گفت: در حال حاضر و با توجه به شرایطی که شیوع ویروس کرونا در دنیا ایجاد کرده است من موافق برگزاری نمایشگاه ها نیستم چراکه برگزاری رویداد ها در شرایط کنونی بر سلامت و اقتصاد کشور تاثیر منفی دارد لذا اقدام به برگزاری رویدادها عملاً توجیهی نخواهد داشت. به همین دلیل است که نمایشگاه های دنیا نیز تا پایان سال جاری میلادی تعطیل شدند لذا به عقیده‌ی من نیز اگر ما فعلا نسبت به برگزاری رویداد ها تا پایان سال اقدام نکنیم منطقی‌تر است.

 مدرس در ادامه با بیان اینکه بهترین زمان برگزاری رویداد ها یک ماه بعد از ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا است، گفت: بنا به گفته پزشکان و متخصصان امر قدرت این ویروس در پاییز و زمستان بیشتر خواهد شد لذا اگر ما به کشور، اقتصاد کشور و رفاه اجتماعی شهروندان علاقه داریم باید برگزاری رویداد ها را به تعویق بیندازیم. گرچه قبول دارم که ممکن است تعداد زیادی از برگزار کنندگان در این میان با ضرر قابل توجهی روبرو شوند و مجبور به تعدیل نیرو نیز شوند ولی باید اذعان داشت که چاره‌ای در این خصوص وجود ندارد؛ در همین راستا سلامتی انسان ها را در شرایط کنونی به فعالیت اقتصادی ترجیح میدهم، گو اینکه اقتصاد نیز باید فعال باشد.

این پیشکسوت صنعت نمایشگاهی در ادامه به تصمیم ستاد مقابله با کرونا در خصوص تمدید ممنوعیت برگزاری رویداد ها اشاره کرد و گفت: طبعا خطری که در برگزاری نمایشگاه ها نسبت به شیوع ویروس کرونا وجود دارد نسبت به بازار و دیگر اصناف کمتر است و نمی دانم که چرا این ستاد تصمیم به ممنوعیت برگزاری نمایشگاه‌های گرفته ولی امیدوارم که ستاد مقابله با کرونا برای این تصمیم خود دلیل منطقی داشته باشد.

آینده صنعت نمایشگاهی

مدرس آینده صنعت نمایشگاهی کشور را آینده ای روشن پیش‌بینی کرد و گفت: به عقیده من کشور روش و شیوه ارتباط خود با دیگر کشورها را تغییر خواهد داد از همین رو هر زمان که این اتفاق رخ دهد و تجارت ما به رونق برسد نمایشگاه‌ها نیز رونق خواهند گرفت و به تبع آن روابط اقتصادی کشور نیز متحول خواهد شد. اما امروزه به دلیل شرایط تحریم امکان برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی برای ما وجود ندارد و شیوع ویروس کرونا نیز مزید بر علت شده است که از حضور خارجی ها در نمایشگاه های داخلی محروم باشیم ولی می‌توان با روش‌های متعدد کشورهای دنیا را به نمایشگاه داخلی کشاند تا نمایشگاه ها با رونق مواجه شوند.

 مدرس در ادامه گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها سابقه ۶۰۰۰ ساله دارد لذا امکان ندارد که صنعت نمایشگاهی از بین برود بلکه روز به روز پر رونق تر نیز خواهد شد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت فعالین صنعت نمایشگاهی باید از این فرصت به دست آمده و تعطیلی اجباری استفاده بهینه کنند و مطالعات و تحقیقات جامعی در ارتباط با فعالیت‌های نمایشگاهی انجام دهند تا هنگامی که برگزاری نمایشگاه‌ها مجدداً آغاز شد با دید وسیع تری نسبت به برگزاری رویداد ها اقدام کنند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها