|
کدخبر: 110965

نمایشگاه ساخت ایران برای صادرات برگزار می شود؟

عضو هیات مدیره و معاون امور نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: شهر آفتاب در حال حاضر دارای شرایط خوبی است و به هیچ وجه زیان ده نیست.

نمایشگاه نمایشگاه ساخت ایران برای صادرات برگزار می شود؟

معتمد وزیری در خصوص وضعیت برگزاری نمایشگاه ها در شهر آفتاب گفت: مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب به لحاظ امکانات و  زیرساخت ها شرایط مطلبوی دارد و می ‌تواند نمایشگاه های مختلفی را برگزار کند و اگر بحث بیماری کرونا اتفاق نمی افتاد قطعا این مهم محقق می شد.

وی افزود: با وجود این شرایط سخت، نسبت به سال گذشته شاهد نمایشگاه های تخصصی و حتی در حوزه صادرات بودیم و حتی برنامه‌ریزی شده بود که به جز دوره های چهار روزه یک سری از این نمایشگاه ها به صورت بلند مدت بین سه تا شش ماهه برگزار شود.

معاون امور نمایشگاهی شهر آفتاب ادامه داد: با توجه به شرایطی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم این مسئله به تعویق افتاد اما نه اینکه منتفی شده باشد و انشالله زمانی که شرایط بهتر شود، این نمایشگاه‌ها برگزار خواهد شد.

معتمد وزیری در خصوص بزرگترین رویداد پیش روی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: بزرگترین رویدادی که ما امسال پیش رو خواهیم داشت نمایشگاه ساخت ایران برای صادرات است. ایده این موضوع را دوستان اتاق بازرگانی و خانه صنعت ایران در بازدیدی که از مجموعه ما داشتند مطرح کردند که مورد استقبال قرار گرفت و با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری، سال جهش تولید نام گذاری شده است به جد پیگیر این مورد هستیم تا یک نمایشگاه بزرگ و موثر را برگزار کنیم.

وی درباره پتانسیل مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب گفت: تا به امروز حدود ۷۲ نمایشگاه در شهر آفتاب برگزار شده است که البته با توجه به پتانسیل های این نمایشگاه و ظرفیتهای آن کم است و ما باید تلاش کنیم از این فضا بهتر استفاده کنیم. البته باید به این نکته هم دقت داشته باشیم که نمایشگاه ها محلی برای جلوه تولیداتی که در کشور انجام می شود، هستند و شرایط فعلی تحریم ها و بیماری کرونا تاثیر خودش را در نمایشگاه ها نشان خواهد داد.

معتمد وزیری در خصوص برنامه های آتی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با توجه به شرایط کرونا گفت:با توجه به شرایط بوجود آمده تدابیری اندیشیدیم و بر نامه ریزی انجام دادیم تا ساز و کاری را طراحی و پیش بینی می کنیم که با توجه به وضعیت بوجود آمده، شرایطی را پیش روی مجری نمایشگاهی بگذاریم تا انگیزه آن ها را برای برگزاری نمایشگاه ها بالا ببریم. بطور مثال بحث اجرای نمایشگاه ها به صورت مشارکتی که باعث کاهش هزینه های نمایشگاهی برای مجریان می شود .

وی افزود: یکی دیگه از موضوعات که انجام شده کاهش تعرفه های واگذاری فضاها به صورت پلکانی است که اعث بالا رفتن انگیزه مجریان نمایشگاه خواهد شد. ضمن اینکه برنامه داریم تا خود شهر آفتاب هم در کنار مجریان نمایشگاه به عنوان یک برگزار کننده وارد فضای عملیاتی شود که قطعا این کار به رونق آن مجموعه اضافه خواهد کرد.

عضو هیات مدیره و معاون امور نمایشگاهی شهر آفتاب در خصوص بحث زیان ده بودن شهر آفتاب که بارها مطرح شده است، گفت: شهر آفتاب نه تنها زیان ده نیست بلکه درآمدزا هم است اما با توجه به شرایط و مشکلاتی که به آن اشاره کردم هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است و هنوز از بودجه شهرداری برای پیشبرد اهدافش استفاده می کند اما قطعا در آینده ای نزدیک به نقطه مطلوب خواهیم رسید.

 

 

 

منبع: شورا آنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها