|
کدخبر: 106639

برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی مبلمان و دکوراسیون

اشراقی گفت: اولین و تخصصی‌ترین نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون دست ساز کشور در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری با رویکرد حمایت از تولید از ۶ تا ۱۳ تیر برگزار می‌شود.

نمایشگاه برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی مبلمان و دکوراسیون

پریسا اشراقی دبیر اجرایی نمایشگاه هامادکسپو، اولین و تخصصی ترین نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون دست ساز با اشاره به برگزاری اولین دوره از این نمایشگاه گفت: با توجه به دغدغه ها و منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از تولید داخل و جهش تولید برگزاری این نمایشگاه را در دستور کار خود قرار داده ایم.

او ادامه داد: سعی کرده ایم آثار فاخری که قابلیت صادرات دارند را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته و سعی کرده ایم بدون دریافت هیچ وجه و بدون نگاه تجاری از تمامی هنرمندانی که از استان های مختلف حضور داشته اند حمایت کنیم.

اشراقی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با رویکرد حمایت از تولید داخل و افزایش کیفیت در این بخش برگزار شده است، گفت: سعی کرده ایم آثاری را در این نمایشگاه عرضه کنیم که هنر معماری و تجسمی که سالیان طولانی است به فراموشی سپرده شده و مانند کتاب خاک می خورد را دوباره به مردم نشان دهیم.

معرفی هنر به بازار کار ابزار جهش تولید

او اظهار کرد: تمام تلاش ما آن است که هنر را به بازار کار معرفی کنیم و با توجه به آنکه ساختمان سازی در کشور به سمت صنعتی سازی می رود باید سعی کنیم از حوزه معماری و ساختمان سازی سنتی حمایت کنیم.

اشراقی بیان کرد: باید سعی کنیم در حوزه معماری کشور میزان سرمایه گذاری را افزایش دهیم و فصل جدیدی را در حوزه صنعت ساختمان رقم بزنیم.

دبیر این نمایشگاه با بیان اینکه این نمایشگاه جز به کل است، گفت: برگزاری چنین نمایشگاه های می تواند تحول بزرگی را در حوزه ساختمان سازی ایجاد کند و با توجه به آنکه هنرمندان بزرگی در این نمایشگاه حضور دارند سعی می کنیم ۱۳ هنرمند را با توجه به تولید محتوا و سبک کاری که دارند به بخش های مختلف معرفی کنیم.

اشراقی توضیح داد: بخش خصوصی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند در تغییر سبک معماری طراحی ساختمان و دکوراسیون فعالیت کند و در این زمینه هم رایزنی های مختلفی را انجام داده است.

او توضیح داد: باید دولت بتواند مباحث کاری در این بخش را حمایت کند و با ایجاد انگیزه هایی برای سرمایه گذاری بتواند در این‌حوزه موفق عمل کند.

او اظهار کرد: ایران در مقایسه با سایر کشورهای دنیا از جمله قطر دارای هنرمندان و معماران بسیار خاص و با استعدادی است که برخی از هنرهای آنها باعث تعجب مقامات این کشور شده است. آثار فاخری که قابلیت صادرات دارند.

هیچ پولی نگرفتیم و بدون نگاه تجاری بوده به هنرمندان و معماران داده شده است

او افزود: هنرمندان برجسته از استان های مختلف مانند مشهد و یزد کارهایی از جمله تابلوهای هنری را به نمایش گذاشته اند.

گفتنی است این نمایشگاه از ۶ تیر تا ۱۳ تیر با حضور نمایندگان مجلس و معاونان وزارت راه وشهرسازی و مقامات سیاسی و هنری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اولین نمایشگاه هامادکسپو، اولین و تخصصی ترین نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون دست ساز کشور در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری با رویکرد حمایت از تولید آثار فاخر امروز با حضور نمایندگان و مقامات سیاسی و مدیران وزارت راه وشهرسازی برگزار شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها