|
کدخبر: 104276 سهیل فرزین

مدیر برگزاری نمایشگاه جهیزیه رشت در گفت‌وگو با گسترش نیوز عنوان کرد

گردهمایی تخصصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مدیر برگزاری نمایشگاه جهیزیه رشت با اشاره به اینکه این نمایشگاه با حضور بیش از ۹۰ واحد تولیدی و بازرگانی آغاز به فعالیت کرده است، جزییات برگزاری این رویداد را تشریح کرد.

نمایشگاه گردهمایی تخصصی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

امروزه نمایشگاه‌ها نقش بسیار مهمی را در بازار‌های رقابتی ایفا می‌کنند. در صورتی که نمایشگاه‌ها به درستی برگزار شوند باعث جذب دوباره شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها شده و تأمین اهداف برگزارکنندگان، غرفه داران و بازدیدکنندگان را به دنبال خواهد داشت.

نمایشگاه بین‌المللی رشت یکی از سایت‌های نمایشگاهی مهم کشور به شمار می‌آید. که امکانات وتوانمندی‌های متعددی را در خود جای داده است. بر اساس تقویم نمایشگاهی سالانه حدود ۳۴ عنوان نمایشگاه در سایت نمایشگاهی استان گیلان برگزار می‌شود. برخی از نمایشگاه‌ها با توجه به ظرفیت منطقه و متناسب با وضعیت آب و هوایی و اقلیمی استان گیلان هم در نیمه اول سال و هم در نیمه دوم سال برگزار می‌شوند. نمایشگاه‌های تخصصی مبلمان و صنعت ساختمان از جمله این نمایشگاه‌ها هستند. نمایشگاه تخصصی خودرو و تجهیزات وابسته، صنعت ساختمان، دام و طیور و کشاورزی، نمایشگاه جهیزیه و رویدادهای تخصصی کتاب و الکامپ از جمله شاخص‌ترین نمایشگاه‌های برگزارشده در سایت نمایشگاهی استان هستند.

یکی از جلوه‌های تاثیر نمایشگاه‌ها در زندگی مردم برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و وسایل مورد نیاز خانورها است و در این میان نمایشگاهی که اغلبا مورد توجه خانواده‌ها و مخصوصا زوج‌های جوان قرار می‌گیرد نمایشگاه‌های جهیزیه است. با توجه به شرایط کنونی کشور و شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقتصاد، بسیاری از کالاهای لوازم خانگی با افزایش قیمت چشمگیر روبه‌رو شده به طوری که چندی پیش رئیس‌جمهوری دستور رسیدگی و سامان بخشیدن فوری به بازار آشفته لوازم خانگی را صادر کرد.

نمایشگاه جهیزیه رشت از تاریخ بیست و ششم تا سی خرداد ماه در این استان برگزار می‌شود. به همین منظور خبرنگار گسترش نیوز با مرتضی ساجدی مدیر برگزار‌ی این رویداد پیرامون چند و چون برگزاری نمایشگاه جهیزیه رشت گفت‌وگویی را ترتیب داده است که در ادامه می‌خوانید:

مرتضی ساجدی در ابتدای این گفت‌وگو تصریح کرد: نمایشگاه جهیزیه رشت با حضور بیش از ۹۰ واحد تولیدی و بازرگانی برگزار شده است.

مرتضی-ساجدی

 وی در ادامه افزود: شرکت‌های تولیدکننده از استان‌های تهران، گیلان، مازندران، اصفهان، آذربایجان شرقی، اردبیل و البرز در این نمایشگاه حضور یافته و آخرین محصولات و تولیدات خود را بدون واسطه در اختیار بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

 این فعال صنعت نمایشگاهی در ادامه خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه محصولات مختلف در زمینه مبلمان، فرش، لوستر و لوازم خانگی عرضه شده است.

 ساجدی در ادامه با بیان اینکه این نمایشگاه در فضایی بالغ بر ۶ هزار متر برگزار شده است، تصریح کرد: نمایشگاه جهیزیه رشت از تاریخ بیست و ششم لغایت ۳۰ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۲ شب پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان خواهد بود.

 این فعال صنعت نمایشگاهی در ادامه هدف برگزاری این نمایشگاه را عرضه بی‌واسطه محصولات مورد نیاز مردم با نازلترین قیمت عنوان کرد.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی

 ساجدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشریح نحوه چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این نمایشگاه پرداخت و تصریح کرد: یک تیم مردم نهاد که جزو زیرمجموعه‌های سازمان هلال احمر است در ورودی این نمایشگاه مستقر خواهد بود.

 وی در ادامه با بیان اینکه کلیه شرایط پیشگیری در این نمایشگاه رعایت خواهد شد، خاطرنشان کرد: بازدید‌کنندگان برای ورود به سالن پس از تب‌سنجی ملزم به استفاده از ماسک و دستکش هستند. همچنین تمامی غرفه‌داران نیز ملزم به رعایت موارد بهداشتی و استفاده از ماسک و دستکش شدند.

مدیر برگزاری نمایشگاه جهیزیه رشت در ادامه عنوان کرد که مواد ضدعفونی‌کننده در داخل غرفه‌ها و سالن‌های نمایشگاهی و راهرو‌ها به صورت مداوم در دسترس بوده و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مامورات حراست کنترل می‌شود.

تاثیر شیوع ویروس کرونا در صنعت نمایشگاهی

این فعال صنعت نمایشگاهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تاثیر شیوع ویروس کرونا در صنعت نمایشگاهی اشاره کرد و به خبرنگار ما گفت: شیوع این ویروس ضربه سنگینی به صنعت نمایشگاهی زد و ما امیدواریم که با فاصله‌گیری از موج دوم و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم از این بحران عبور کرده و فعالیت صنعت نمایشگاهی نیز به روال سابق خود بازگردد.

 وی در ادامه با بیان این که دولت باید از برگزار‌کنندگان و فعالان این صنعت حمایت کند تا اشتغال این صنعت به خطر نیفتد، اظهارکرد: دولت می‌تواند با پرداخت تسهیلات کوتاه مدت به فعالان این صنعت به آنها کمک کرده و سایت‌های نمایشگاهی نیز می‌توانند با در نظر گرفتن تخفیفاتی در قراردادها به مجریان برگزار‌کننده نمایشگاهی کمک کنند.

ساجدی در ادامه به تقویم نمایشگاهی شهر رشت اشاره کرد و گفت: بعد از نمایشگاه جهیزیه رشت، نمایشگاه عرضه کالاهای اساسی را داریم که در صورت به حد نصاب رسیدن شرکت کنندگان، این نمایشگاه در تاریخ ۲ تا ۶ تیر ماه برگزار و پس از آن نمایشگاه کشاورزی و دام و طیور برگزار خواهد شد.

این فعال نمایشگاهی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های مهم نمایشگاه رشت تاکید کرد: این مجموعه دارای یک سالن سرپوشیده به متراژ ۶ هزار مترمربع و مجهز به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی مرکزی بوده و فضای مفید آن جهت حضور شرکت‌ها و مشارکت‌کنندگان ۳۰۰۰ مترمربع است.

وی ادامه داد: قسمت اداری نمایشگاه در ضلع غربی سالن، در طبقه دوم مستقر است. ضمن اینکه نمازخانه، سرویس بهداشتی مناسب و فضای پارکینگ در ضلع شمالی و جنوبی سالن به مساحت ۵ هزار مترمربع جهت استقرار خودروها و وسایل نقلیه بازدید‌کنندگان وجود دارد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها