|
کدخبر: 101074 میلاد محمدی

گسترش‌نیوز از مهم‌ترین رویدادهای حوزه املاک و مستغلات گزارش می‌دهد

گردهمایی به سبک بسازبفروش‌ها

رویداد Iran Urban Expo طی ۲ سال اخیر در پاییز برگزار شده است.

نمایشگاه گردهمایی به سبک بسازبفروش‌ها

ناشناخته بودن روند قیمت‌ها در بازار مسکن به همراه حجم عظیمی از کلاه برداری‌ها و دغل بازی برخی مشاوران املاک، باعث شده همراه جو روانی سنگین و عذاب‌آوری برای خریداران، فروشندگان و از همه مهم‌تر موجران و مستاجران در یک معامله ساده وجود داشته باشد.

نمایشگاه-املاک۱

اما بد نیست بداینم که هر سال شاهد برگزاری رویدادهای نمایشگاهی متعددی در حوزه مسکن و مستغلات هستیم که شاید در حوزه تنظیم قیمت‌ها اثر چندانی نداشته باشند، اما حضور و مشارکت در آنها می‌تواند به عنوان یک اهرم موثر در فرهنگ‌سازی برای عقدقراردادهای سالم و معاملات قابل اطمینان، اثربخش باشد. هرچند که دارا بودن دانش کافی در این زمینه ضمن بالا بردن اعتماد به نفس عمومی، قطعا از ایجاد قیمت‌های خلاف عرف در بازار نیز جلوگیری خواهد کرد.

نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری

این رویداد با عنوان تجاری Iran Urban Expo طی ۲ سال اخیر در پاییز برگزار شده است. مجری این رویداد زمان برگزاری نمایشگاهش را با روز جهانی شهرسازی هماهن کرده و هر بار بر اساس یک شعار مستقل بخش‌های جانبی آن را برنامه‌ریزی می‌کند. سال قبل این نمایشگاه با شعار «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پروژه‌های مشارکتی» و با حمایت وزارت راه و شهرسازی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی در مرکز نمایشگاه‌های مصلی تهران برگزار شد.

نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری هر سال با هدف ارتقا کیفیت شهرنشینی، تحقق برنامه‌های توسعه‌ای مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری، بسترسازی به‌منظور ایجاد محرک اقتصاد مسکن، کار، اشتغال و کارآفرینی و آشنایی با جدیدترین فن‌اوری‌ها و نوآوری‌های نوین صنایع و تجهیزات مسکن و شهرسازی برگزار می‌شود.

ضمن اینکه ارائه آخرین دستاوردهای فن‌آوری روز در حوزه بازآفرینی شهری، کمک به بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری و حمایت از تولیدات داخلی در مرکز نمایشگاه‌های مصلی تهران با رویکردی نوین در ایجاد تعاملی سازنده و ایجاد هم‌بستگی و هم‌افزایی ملی و بین‌المللی در دستور کار برگزارکنندگان به عنوان اهداف اصلی قرار دارد.

در دوره اول این نمایشگاه که در فضایی بالغ بر ۱۴ هزار مترمربع و باحضور ۱۷۳ شرکت برگزار شد، هیات‌های اقتصادی بلند پایه از کشورهای بلغارستان، اسپانیا، روسیه، سنگال، ساحل عاج، بنگلادش، یونان و نماینده اکو ( Eco )، شهرداران کشور، فرمانداران و معاونت‌های هماهنگی امور عمرانی استان‌های کشور حضور داشتند. ضمن اینکه ۸۷۴۰ بازدید‌کننده تخصصی از بخش‌های مختلف آن بازدید داشتند.

در دوره دوم نیز فضای برگزاری رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرده و بیش از ۱۹۰ مشارکت‌کننده حضور داشتند. از برنامه‌های جانبی دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری میتوان به برگزاری کنفرانس بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مسکن اشاره کرد که با حضور مقام‌های ارشد و سرمایه‌گذاران در محل نمایشگاه برگزار شد.

از بخش‌های دیگر نمایشگاه می‌توان به برگزاری استارت‌آپ ویکند شهری به منظور ارائه دستاوردها و توان‌مندی‌های شرکت‌های نوپا و استارت‌آپی کشور همراه با مسابقه و جذب سرمایه‌گذار برای این شرکت‌ها اشاره کرد.

نمایشگاه-املاک۲

* نمایشگاه املاک و مستغلات تهران

رویداد ۷ ساله املاک تهران هر سال در زمستان برگزار می‌شود. این رویداد آخرین بار از ۱۱ الی ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ برگزار شد و سال قبل نیز به دلایل نامعلوم پس از ۷ دوره برگزاری موفق شاهد لغو آن بودیم.

این نمایشگاه که با حضور و مشارکت شرکت‌های مختلف ساختمانی، انبوه سازان، تعاونی‌های مسکن، مشاوران مسکن و طراحان و مهندسان برگزار شده و در تمام دوره‌های برگزاری آن سعی شد، جدیدترین طرح‌ها و برنامه‌های ساختمانی در زمینه‌های انبوه سازی، سبک‌سازی و مقاوم سازی، بازسازی بافت‌های فرسوده و نوین‌ترین سیستم‌های ساخت‌وساز را ارائه دهد.

نمایشگاه بین‌المللی املاک و مستغلات تهران ۵ رویکرد اصلی را دنبال می‌کند. اول معرفی برگزیده‌ها و برترین‌های مشاورین املاک و مستغلات کشور به همراه اهدای جوایز و لوح به منظور تقدیر از آنها.

دوم دعوت از سرمایه‌گذاران و سازندگان پروژه‌های بزرگ ساختمانی در سطح بین‌المللی، با پوشش هزینه‌های اقامتی ایشان به عنوان میهمان اتحادیه و نمایشگاه.

سوم ایجاد فرصتی ویژه برای مشاورین املاک خلاق و نوآور کشور به منظور طرح ایده­های نو.

چهارم برگزاری کارگاه‌های آموزشی با معرفی آخرین متدها در جهت بروز رسانی اطلاعات علاقمندان صنعت ساختمان.

و پنجم اختصاص فضایی مشخص جهت پروژه­‌های ساختمانی داخلی به منظور فروش ویژه در نمایشگاه که از طریق ارائه تخفیفات، تسهیلات و امتیازات خاص تامین خواهد شد.

دقیقا مشخص نیست این رویداد دوباره چه زمانی برگزار خواهد شد اما درحال‌حاضر به عنوان قدیمی‌ترین نمایشگاه حوزه املاک و مستغلات شناخته می‌شود.

نمایشگاه خانه مدرن در اراک

نمایشگاه تخصصی خانه‌ مدرن برای ۲۲ سال متوالی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی غرب کشور برگزار شده است. در این نمایشگاه ۹۵ مجموعه مرتبط با حوزه مسکن و دکوراسیون از سراسر کشور محصولات خود شامل کلیه مصالح ساحتمانی، مبلمان، لوستر، فرش، لوازم خانگی و دکوراسیون داخلی را عرضه می‌کنند.

این نمایشگاه با هدف عرضه آخرین فناوری‌ها و دستاوردها در حوزه مصالح ساختمانی و لوازم خانگی و برای ایجاد فرصت رقابتی و فراهم کردن زمینه لازم برای مبادلات اقتصادی برگزار می‌شود. بخش مهمی از جامعه هدف این رویداد را دانشجویان معماری و مهندسان عمران تشکیل می‌دهند.

بخش ویژه آموزش به مخاطبان برای انتخاب و سرمایه‌گذاری اصولی در حوزه مسکن و عقد قراردادهای استاندارد نیز از دیگر بخش‌های این رویداد است. نمایشگاه‌ بین‌المللی استان مرکزی دارای ۱۰ هزار مترمربع سالن نمایشگاهی مسقف، سه هزار مترمربع فضای باز نمایشگاهی و ۱۲۰ هزار مترمربع پارکینگ ویژه غرفه داران و بازدیدکنندگان است.

نمایشگاه میدکس تهران

رویداد مسکن و خانه مدرن تهران نیز یکی از قدیمی‌ترین رویدادها در حوزه املاک با نگاهی به طراحی و دکوراسیون است. این رویداد هر سال در پاییز و با هدف معرفی توانمندی‌ها و محصولات در سطح گسترده و بین‌المللی. برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و شناخت نیازهای آنان برگزار می‌شود.

شناخت رقبا و آشنایی با خدمات، محصولات و برنامه‌های آنان در زمینه ساخت آپارتمان، فرصت جذب سرمایه‌گذار و توسعه فعالیت واحد‌های صنعتی در حوزه مصالح ساختمانی و به‌روز رسانی دانش فنی و آشنایی با دستاوردهای نوین صنعت در کنار ایجاد بستری برای انجام مذاکرات تجاری و انعقاد قراردادهای متعدد داخلی و خارجی از دیگر اهداف این رویداد نمایشگاهی است.

در میدکس تهران هر سال انواع پارکت، پروفیل، قرنیز، کفپوش و دیوارپوش، انواع کاغذ دیواری، پرده، موکت، لوازم اداری و خانگی با طراحی ویژه نازک کاری چوب و نرده، حفاظ (فلزات و …) به نمایش در می‌آید. همچنین لوازم ویژه دکوراسیون و تزئینی، مبلمان ورزشی و تفریحی، چوب (انواع پوشش سقف) و کالاهای هنری نیز به مخاطبان ارائه می‌شود.

در عین حال طراحی و مشاوره سازه و بنا، طراحی و مشاوره معماری، داخلی اماکن مسکونی، طراحی و مشاوره اماکن اداری و تجاری، طراحی و مشاوره دکوراسیون نمایشگاهی، طراحی و مشاوره نما و محوطه، طراحی و ایده پردازی، طراحی استخر، سونا، طراحی دکوراسیون آشپزخانه و خانه‌های پیش ساخت چوبی و بتنی در دستور کار برگزارکنندگان قرار دارد.

نمایشگاه مسکن و انبوه‌سازی اصفهان

سری به اصفهان می‌زنیم. رویداد مسکن و انبوه‌سازی این استان برای ۳ دوره متوالی برگزار شده است. این نمایشگاه میزبان شرکت‌های معتبر و بزرگی است که در حوزه‌ انبوه‌سازی مسکن فعالیت می‌کنند. در هر دوره معمولا مجموعه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با تمامی بخش‌های تخصصی، همچنین اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی مسکن، مشاوران مسکن و املاک و مستغلات، شرکت‌های ساختمانی و پیمانکاری و شرکت‌های طراحی مهندسی و اجرای پروژه‌های ساختمانی از جمله مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه هستند.

به گفته برگزارکنندگان تبیین اهمیت موضوع مسکن و جایگاه نخست آن در رشد، رکود و توسعه اقتصادی کشور، معرفی پهنه وسیع جذب سرمایه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مسکن و مستغلات در داخل کشور، جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی، معرفی توانمندی انبوه‌سازان و شرکت‌های بزرگ فعال در صنعت ساختمان، کمک به شفاف‌سازی گردش کار و عملکردهای مورد استفاده در بازار ساخت‌وساز، ایجاد توازن و پایداری در قیمت‌ها و کمک به کنترل نرخ املاک و مستغلات کشور، معرفی روش‌های صنعتی‌سازی و توانمندی آن در ارتقای کیفیت، افزایش سرعت و کاهش هزینه تمام شده، معرفی ابزار و روش‌های نوین فروش در بخش املاک و مستغلات نیز از اولویت‌های برگزاری نمایشگاه است.

سال گذشته شرکت‌های موجود در نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود را در مساحتی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ مترمربع فضای کل از سومین نمایشگاه مسکن و انبوه‌سازی، املاک و مستغلات به نمایش گذاشتند.

*رویداد بزرگ املاک و مستغلات در شیراز

و در نهایت به نمایشگاه بین‌المللی انبوه سازان، املاک و مستغلات شیراز می‌رسیم. رویدادی یازده ساله که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی به روزترین‌های شیوه‌های اداره املاک و مستغلات در جامعه با نگاهی به آموزش صحیح مخاطبان است.

این نمایشگاه ۶ محور اصلی را دنبال می‌کند.

اول تببین اهمیت موضوع مسکن و جایگاه آن در رشد، رکود و یا توسعه اقتصادی کشور.

دوم معرفی پهنه وسیع جذب سرمایه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مسکن و مستغلات.

سوم جذب و هدایت سرمایه‌های داخلی و خارجی برای ورود و توسعه صنعت ساختمان

چهارم معرفی توانمندی‌ انبوه سازان و شرکت‌های بزرگ فعال در ساختمان

پنجم کمک به شفاف‌سازی گردش کار و عملکرد مورد استفاده در بازار ساخت‌وساز

و ششم ایجاد توازن و پایداری در قیمت‌ها با تاکید بر آموزش اصولی مخاطبان حوزه مسکن و کنترل نرخ املاک در کشور.

مشارکت‌کنندگان این نمایشگاه را اغلب شرکت‌های مختلف ساختمانی، انبوه سازان، تعاونی‌های مسکن، مشاوران مسکن و طراحان و مهندسان تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها