|
کدخبر: 215305

درآمد نجومی تتلو با حمایت کیست؟ / دولت جدید فکری به حال مجوز رَپ ِ ایرانی کند

مدیرکل سابق مرکز موسیقی گفت: تتلو توانست فضای مجازی را به تسخیر خود درآورد!

موسیقی درآمد نجومی تتلو با حمایت کیست؟ / دولت جدید فکری به حال مجوز رَپ ِ ایرانی کند

رضا مهدوی، موسیقی شناس و نوازنده سنتور و مدیرکل سابق مرکز موسیقی، در این خصوص که چرا کنسرت امیرحسین مقصودلو ملقب به «تتلو» به‌رغم اینکه شخصیتی هنجارشکن و گاهی ضد اخلاقی دارد تا این حد مورد استقبال قرار گرفت؟گفت: این مسئله را می‌توان از دو شاخه بررسی و آسیب شناسی کرد.

او ادامه داد: شاخه اول فضای عمومی موسیقی کشور است؛ نهادها و سازمان‌ها و حتی رسانه ملی موسیقی را هنوز جدی تلقی نمی‌کنند و به این هنر نگاه مناسبتی و زینت المجالسی و جشنواره‌ای دارند و در حقیقت توجه مسئولان به ساحت قدسی و تشخّصی موسیقی دانان ایران گاه پر رنگ و گاه کمرنگ بوده تا کنون و بر همین اساس نیز ممیزی‌ها و رفتارهای سلبی ایجابی شکل گرفته است.

مهدوی افزود: نگاه به موسیقی در حاکمیت ما یک نگاه کلان و جهان شمول نیست و حتی در داخل کشور هم مدیریت واحدی ندارد و اساسا برای این رشته مهم و مظلوم تربیت مدیر نداریم و بیشتر مدیران از رشته‌های دیگر هستند و فاقد اندیشه و دورنمای فنّ ِ موسیقیا. اتفاق نظر هم بین مدیران بالادستی فرهنگی نیست و این است که تاکید می‌شود بر مظلومیت فرهنگ و چنین موضوعی باعث شده تا تشدّد آرا فضا را افسار گسیخته کند و داشته‌های در قد و قواره‌های مختلف را که می‌توانیم مورد حمایت و هدایت قرار بدهیم با بی‌توجهی و کج سلیقگی آنها را رها کرده به حال خودشان تا سلیقه محور فعالیت می‌کنند پس طبیعی است که اینگونه افراد در گوشه و کنار کشور‌های مختلف به اپوزیسیون روی آورده و به نوعی معاند نیز هم می‌شوند تا جایگاه و طرفداران بسیاری اخذ کنند.

او ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم مدیران ارشد و میانی و حتی جزء دوباره کتاب دافعه و جاذبه مولا علی علیه‌السلام نوشته شهید مطهری را دوباره مطالعه کنند. یادمان نرفته آقای مقصودلو در عرشه کشتی خلیج همیشه فارس را خواند و یا در نشستی با آقای رئیسی، قوه قضاییه، وقت شرکت جست و همینجا باید جذب حداکثری اتفاق می‌افتاد و دیگر مدیران تغییر رویه می‌دادند تا امروز شاهد بی‌اخلاقی‌های شنیع از سوی این آدم که نمی‌توان دیگر بنام هنرمند نامیدش را شاهد باشیم. وقت آن است دولت جدید فکری به حال مجوز برای رَپ ِ ایرانی کند تا عطش آن به مرور درجوانان کاهش یابد البته با کلام و ترانه‌های منزه به سبک خانواده ایرانی.

امیر+تتلو

مدیرکل سابق مرکز موسیقی در ادامه خاطرنشان کرد: بخش دوم به شخصیت خود افراد بر می‌گردد و ایشان و امثال ایشان که به لحاظ شخصیتی رفتارهای نرمال نشان نمی‌دهند و به هر قیمتی می‌خواهند دیده شوند و متوجه این شده‌اند که برای تسخیر روح و روان عده‌ای باید کارهایی انجام دهند که دیگران تاکنون به سمت این کارها نرفته‌اند. به‌طور مثال تتو کردن هنگام اجرا در سالن کنسرت و یا فلان حرکت زشت، اقبالی برای موسیقی نیست و حُسنی هم که ندارد، اتفاقا به ساحت معنوی کلان موسیقی و فرهنگ و سبک زندگی خانواده ایرانی لطمه‌ها وارد می‌سازد.

نوازنده سنتور بیان کرد: باید گفت که برخی مدیران و مسئولان خواسته یا ناخواسته افراد را نسبت به نظام، اخلاق، رفتار و ساحت قدسی هنری سرزمین بدبین می‌کنند و متاسفانه برخی از افراد هم که زمینه بی‌اخلاقی دارند و جنبه اجتماعی و هنری ندارند مانند «تتلو» دست به کارهای ناپسندی می‌زنند تا هم دهن کجی به مسئولان کشور خود کنند و علاوه بر آن توانایی و قابلیت‌های پوچ شان را نشان دهند.

او ادامه داد: «تتلو» احتمالا در ماه یا سال‌های آینده با وجود اینکه مردم از کنسرت او در کشور همسایه استقبال کردند و درآمد نجومی به‌دست آورده است دوباره کنسرت دیگری راه می‌اندازد و پشت پرده با حمایت‌های مافیایی صاحب شبکه تلویزیونی و سایت‌های شرط بندی هم خواهد شد.

این موسیقی‌دان در ادامه گفت: محدودیت‌ها و نظارت‌های سخت در شبکه‌های ایرانی باعث می‌شود تک تک هنرمندان به مرور به فکر این باشند تا به دور از وطن سفر کنند و برای پیدا کردن طرفداران بیشتر از اشعار، رفتار، پوشش و موسیقی غیر متعارف برای هر چه بیشتر دیده شدن بهره ببرند.

رضا مهدوی مدیرکل سابق مرکز موسیقی در پاسخ به این سوال که آیا استقبال از کنسرت امیرحسین مقصودلو بنا بر تاثیر او در فضای مجازی بوده است یا خیر بیان کرد: تا حدی، ولی نسبت به توانایی در ناهنجاریها به وسیله موسیقی همچنان مذموم رَپ که مجوز ندارد تتلو در کار خود، البته نه در حرفه موسیقی توانست فضای مجازی را در تسخیر درآورد و قدرتش را به رُخ بکشد.

به نظر برخی کارشناسان چنین محتویاتی که در اشعار او است تنها نوعی سر و صدا، پرفورمنس و آمیختگی کلام با الفاظ ناموزون و ناشایست محسوب می‌شود. عده‌ای از مردم این فرد را به عنوان کسی که به هر شکل پرچمدار نوعی تفاوت و هنجار شکنی شده و درحال مخالفت کردن است مدتی همراهی می‌کنند تا نفر بعدی ظهور کند حتی اگر قبلا و قلبا مورد تاییدشان نباشد.

 

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها