|
کدخبر: 214465

۹ مزیت تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات محیطی

فضای تجارت و کسب و کار در دنیای امروز شکل بسیار متفاوتی به خود گرفته است؛ به همین دلیل انتخاب بهترین روش برای جذب مشتری و بازاریابی بسیار دشوار است. در این میان از دو ابزار اصلی برای معرفی کسب و کارها استفاده می‌شود: تبلیغات آنلاین و تبلیغات محیطی. اما این دو روش چه تفاوتی با هم دارند و کدام‌ یک می‌تواند نتیجه بهتری را برای شما به دنبال داشته باشد؟

تفاوت تبلیغات محیطی و آنلاین چیست؟

تبلیغات محیطی همان شیوه تبلیغ سنتی است که در آن از عناصر فیزیکی برای معرفی برند استفاده می‌شود. همه ما با این شیوه تبلیغاتی در بیلبوردها، بدنه اتوبوس‌ها، فضاهای تبلیغاتی داخل مترو و تراکت‌های تبلیغاتی آشنا شده‌ایم. اما تبلیغات اینترنتی یک مفهوم بسیار جدید است که شما را در فضای اینترنت به مشتری معرفی خواهد کرد. در این شیوه تبلیغاتی از عناصر مجازی که افراد روزانه با آن‌ها سر و کار دارند؛ برای جذب مشتری استفاده می‌شود. استفاده از اینترنت به عنوان یک ابزار برای تبلیغات مزیت‌هایی نسبت به دیگر رسانه‌ها دارد که در این مقاله به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱- تبلیغات اینترنتی محدود به زمان و مکان نیستند

تبلیغات محیطی تنها توسط کسانی دیده می‌شوند که عناصر فیزیکی در تیررس آن‌ها قرار دارد. به عبارت بهتر دایره مکانی تاثیرگذاری برای تبلیغات محیطی تنها به یک محله، منطقه یا شهر خلاصه می‌شود. این در حالی است که با استفاده از تبلیغات اینترنتی، هیچ مرزی برای شما وجود نخواهد داشت. در نتیجه می‌توانید کسب و کار خود را نه تنها در سطح کشور که در سطح دنیا مطرح کنید. علاوه بر این زمان تاثیرگذاری تبلیغات محیطی تنها در مدتی خلاصه می‌شود که اتوبوس یا مترو کار می‌کنند یا اینکه افراد در محیط تردد داشته و بیلبوردها را می‌بینند. اما تبلیغات اینترنتی چنین محدودیتی ندارند؛ زیرا مخاطب شما در هر زمانی از شبانه‌ روز می‌تواند به محتوای تبلیغاتی دسترسی داشته و آن را مشاهده کند.

۲- تبلیغات اینترنتی دوستدار محیط زیست هستند

در شیوه تبلیغات محیطی همیشه مقدار زیادی کاغذ مصرف می‌شود؛ این در حالی است که بیشتر این کاغذها بدون خوانده شدن و یا پس از یک بار خوانده شدن، روی زمین ریخته شده و هدر می‌روند. به همین دلیل است که در بسیاری از کشورهای دنیا برای محافظت از محیط زیست، نفش تبلیغات محیطی بسیار کم‌ رنگ‌تر شده است. اما تبلیغات اینترنتی دیگر نیازی به مصرف کاغذ ندارند و از این جهت بسیار با محیط زیست سازگار هستند.

۳- تبلیغات اینترنتی آسیب پذیر نیستند

بیلبوردها، تراکت‌ها و تابلوهای تبلیغاتی همواره در معرض آسیب هستند. این آسیب ممکن است در اثر عوامل طبیعی مانند باد و باران به وجود آید یا اینکه برخی از افراد به عمد، این نشانه‌های تبلیغاتی را تخریب کنند. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از کسب و کارهای کوچک، متوسط و بزرگ رو به سوی تبلیغات اینترنتی آورده‌اند. این تبلیغات آسیب پذیر نیستند و تحت تاثیر عوامل محیطی و فیزیکی قرار نمی‌گیرند. در نتیجه ماندگاری زیادی دارند و می‌توان تا مدت‌ها از مزایای آن‌ها بهره برد.

۴- تبلیغات اینترنتی ارزان هستند

یکی از مشکلاتی که باعث شده بسیاری از کسب و کارهای کوچک نتوانند از تبلیغات محیطی برای معرفی خود استفاده کنند؛ قیمت بسیار بالای آن‌ها است. امروزه حتی چاپ تراکت، به عنوان ساده‌ترین شیوه تبلیغات محیطی، نیازمند پرداخت هزینه زیادی است. اما تبلیغات اینترنتی به دلیل اینکه منابع کمتری نیاز دارند؛ قیمت کمتری داشته و استفاده از آن‌ها با پرداخت هزینه کمتری امکان‌پذیر است.

۵- شیوه پرداخت در تبلیغات اینترنتی منطقی‌تر است

یکی از بزرگترین مزیت‌های تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات محیطی، شیوه پرداخت منطقی‌تر و معقول‌تر است. در تبلیغات محیطی هزینه کار بدون در نظر گرفتن بازدهی تبلیغات تعیین شده و پرداخت می‌شود؛ بنابراین حتی اگر این تبلیغات توسط افراد خیلی کمی دیده شوند، شما باید هزینه مشخصی را طبق قرارداد پرداخت کنید. اما در تبلیغات اینترنتی هزینه‌ها بر اساس بازدهی تبلیغات تعیین می‌شوند. برای مثال شما می‌توانید هزینه را بر اساس تعداد کلیک‌هایی که بر روی تبلیغ شده است و یا تعداد بازدیدها بپردازید. در نتیجه مطمئن خواهید بود که مخاطبان واقعی تبلیغ شما را دیده و به آن علاقه نشان داده‌اند.

۶- تبلیغات اینترنتی در دسترس هستند

یکی از بزرگترین تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات محیطی، در دسترس بودن آن‌ها است. به عبارت بهتر هر فردی می‌تواند به راحتی از طریق گوشی هوشمند، لپ تاپ و کامپیوتر خود و در زمان برقراری اتصال به اینترنت، این نوع تبلیغات را مشاهده کند. بنابراین دیگر نیازی نیست که از خانه بیرون برود یا در حین رانندگی به بیلبوردهای تبلیغاتی دقت کند. از سوی دیگر امروزه افراد بیشتر وقت خود را در فضای اینترنت می‌گذرانند؛ به همین دلیل است که احتمال دیده شدن یک تبلیغ کوچک در فضای اینترنت بسیار بیشتر از احتمال دیده شدن یک تبلیغ با ابعاد بزرگ بر روی بدنه اتوبوس یا بیلبورد است.

۷- تبلیغات اینترنتی فضای بیشتری را برای ارائه اطلاعات در اختیار شما می‌گذارند

بیلبوردها، تراکت‌ها و تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس یا داخل مترو، دارای فضای محدودی هستند؛ بنابراین شما نمی‌توانید بیشتر از چند جمله یا عبارت را بر روی آن‌ها بنویسید. اما در تبلیغات اینترنتی فضای بیشتری در اختیار شما است و می‌توانید جزییات دقیق‌تری را درباره کالا یا خدمت خود ارائه دهید. حتی می‌توانید یک لینک را در داخل تبلیغ قرار داده و کاربر را برای کسب اطلاعات بیشتر به آن هدایت کنید. علاوه بر این شما می‌توانید محتوای تبلیغات اینترنتی را به راحتی به روز رسانی یا ویرایش کنید. در نتیجه اگر تغییری در وب‌سایت خود دادید؛ می‌توانید به راحتی و با صرف کمترین هزینه تبلیغ خود را به روز کنید. اما در تبلیغات محیطی، پس از چاپ و انتشار دیگر امکان تغییر محتوا وجود ندارد.

۸- تبلیغات اینترنتی یک راه ارتباط مستقیم با مخاطب هستند

در تبلیغات محیطی شما می‌توانید شماره تلفن، آدرس پیج اینستاگرام یا وب‌سایت خود را بر روی بیلبورد ثبت کنید. اما از این طریق مشتری شما نمی‌تواند ارتباطی با شما برقرار کند. این در حالی است که در تبلیغات اینترنتی می‌توانید فضایی را برای گفت و گوی آنلاین و ارتباط مستقیم با مخاطب تعبیه کنید؛ در نتیجه در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید به سوالات او پاسخ داده و به این ترتیب اعتماد او را جلب کنید.

۹- تبلیغات اینترنتی هدفمند هستند

شما می‌توانید تبلیغ اینترنتی خود را در وب‌سایتی منتشر کنید که با هدف کسب و کار شما در ارتباط است؛ به این ترتیب به راحتی به مخاطبان خود دسترسی پیدا کرده و می‌توانید ارتباط موثرتری را با آن‌ها برقرار کنید.

تبلیغات اینترنتی خود را به کجا بسپاریم؟

یکی از مهم‌ترین موارد در زمینه تبلیغات اینترنتی، یافتن پلتفرم و بستری است که این تبلیغات را در آن منتشر می‌کنید. امروزه وب‌سایت‌های زیادی هستند که به عنوان میزبان برای تبلیغات اینترنتی استفاده می‌شوند؛ اما باید پلتفرمی را پیدا کنید که به طور خاص در این زمینه تخصص دارد. 118iranwork.ir جامع‌ترین سامانه ثبت مشاغل در ایران است که شما می‌توانید آگهی‌های خود را به صورت رایگان و غیر رایگان در آن منتشر کنید. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید انواع مختلف تبلیغات از قبیل آگهی‌ها، بنرها و محتواهای متنی را منتشر کنید. با ثبت این آگهی‌ها در صفحه اول گوگل، برای همیشه در چشم مشتریان باقی خواهید ماند.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها