|
کدخبر: 301266

عزم چادرملو برای دستیابی به ذخایر جدید سنگ آهن به ثمر نشست

ذخیره ۴۰ میلیون تنی سنگ آهن در اختیار چادرملو قرار گرفت

در جهت تامین پایدار سنگ آهن به عنوان خوراک کارخانجات چادرملو، ذخیره سنگ آهن آنومالی شماره ۱۰ در ایران مرکزی در قالب قرارداد مشارکت بخش عمومی و خصوصی در اختیار چادرملو قرار گرفت.

معدن ذخیره ۴۰ میلیون تنی سنگ آهن در اختیار چادرملو قرار گرفت

به گزارش روابط عمومی چادرملو، ذخیره این آنومالی بر اساس مطالعات اولیه معادل ۴۰ میلیون تن سنگ آهن با عیار ۴۴ درصد برآورد گردیده و در فاصله ۳۰ کیلومتری مجتمع معدنی چادرملو قرار گرفته است که طی یک دوره ۱۵ ساله( قابل تمدید) مورد اکتشاف و بهره برداری قرار خواهد گرفت.

با انجام این مشارکت، بخشی از نیاز سنگ آهن  چادرملو با توجه به طرح های دردست اجرای این شرکت در زنجیره فولاد کشور مرتفع خواهد شد .

گفتنی است شرکت چادرملو در سال ۱۴۰۱ با تولید ۱۱,۰۴۲,۲۶۶ تن کنسانتره  سنگ آهن در بین شرکت های تولید کننده این محصول جایگاه نخست در کشور را کسب نمود و با تکیه بر افزایش تولید در انتهای زنجیره ارزش ایجاد شده در شرکت و افزایش بهره وری توانست علی رغم شرایط محدود کننده ای نظیر قطعی برق و گاز برای تولید کنندگان زنجیره فولاد کشور ، عملکرد قابل قبولی در حوزه تولید و سودآوری از خود نشان دهد .اقدام  این شرکت برای مشارکت در معادن و پتانسیل های بزرگ سنگ آهن را می توان نشان از جهت گیری چادرملو  به منظور پایدار نمودن خوراک سنگ آهن جهت مصرف در خطوط تولید و تضمین نمودن سودآوری طرح های توسعه خود دانست. ایجاد شرکت اکتشافی با مالکیت صد درصدی و تجهیز این شرکت به دستگاههای حفاری به منظور تمرکز بر روی امر اکتشاف با اعمال نظر کامل بر روی عملکرد شرکت مزبور، از دیگر اقدامات این شرکت در دوره اخیر در این حوزه بوده است .

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها