|
کدخبر: 289248

کانادا واردات فولاد و آلمینیوم را ممنوع کرد

وزارت دارایی کانادا واردات تمام محصولات فولاد و آلومینیوم از روسیه را ممنوع کرد.

وزارت دارایی کانادا با هدف جلوگیری از کمک به مسکو در جنگ علیه اوکراین، واردات تمام محصولات فولاد و آلومینیوم از روسیه را ممنوع کرد.

کرستیا فریلند وزیر دارایی کانادا در بیانیه ای اظهار کرد هدف از این اقدام، جلوگیری از سرمایه گذاری هر چه بیشتر روسیه در جنگ علیه اوکراین است. اوکراین می تواند و باید در این جنگ پیروز شود. ما برای قطع و یا محدود کردن درآمد مسکو برای سرمایه گذاری در جنگی غیرقانونی علیه اوکراین هر کاری که لازم باشد، انجام می دهیم.

براساس این بیانیه، این ممنوعیت شامل محصولات تمام شده و تمام نشده است و واردات محصولاتی همچون صفحات آلومینیوم، جعبه های فولادی، و نیز لوله های فولادی است.

فریلند افزود: ما می خواستیم مطمئن باشیم که ولادیمیر پوتین با فروش محصولات آلومینیوم و فولاد به کانادا، هزینه جنگ علیه اوکراین را تامین نمی کند.

در همین حال، آمریکا ماه گذشته در راستای اعمال فشارهای بیشتر بر مسکو، از اعمال تعرفه ۲۰۰درصدی بر محصولات آلومینیوم و فولاد کانادا خبر داده بود که از روز گذشته این تعرفه به اجرا درآمد.

آلومینیوم روسیه را شرکت روسال تهیه و تولید می کند که حدود ۶درصد از ذخایر جهانی آلومینیوم نیز توسط این شرکت تامین می شود.

این در حالی است که کانادا نیز در کنار سایر متحدان غربی، در پی تهاجم روسیه به اوکراین، اقدامات و تحریم های گسترده ای را علیه مسکو اعمال کردند. از آن زمان، اوتاوا، بیش از ۱۶۰۰۰فرد و نهاد روسی را تحریم کرده و بیش از ۳میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار کمک های مالی و نظامی به کی یف کرده است.

براساس آمارهای رسمی کانادا در سال ۲۰۲۱، محصولات آلومینیوم به ارزش ۴۵میلیون دلار کانادا و محصولات فولادی به ارزش ۲۱۳میلیون دلار کانادا را از روسیه وارد کرده بود.

منبع: دنیای معدن

ارسال نظر