|
کدخبر: 269906

گل‌گهر، در مسیر توسعه گام برمی‌دارد/ تعهد به پشتیبانی و تامین زنجیره تولید

منطقه معدنی گل‌گهر با داشتن معادن غنی سنگ‌آهن، به‌عنوان یکی از قطب‌های فعال معدنی، صنعتی در خاورمیانه مطرح است که قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان را دارد.

منطقه معدنی گل‌گهر با داشتن معادن غنی سنگ‌آهن، به‌عنوان یکی از قطب‌های فعال معدنی، صنعتی در خاورمیانه مطرح است که قابلیت‌های بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان را دارد. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده گندله و کنسانتره در کشور است و در طول سال‌های گذشته پروژه‌های متعدد توسعه‌ای را در زمینه‌های مختلف اجرایی کرده و در نظر دارد به‌عنوان شرکتی مطرح در زمینه تولید محصولات زنجیره فولاد در خاورمیانه معرفی شود. این شرکت با اتخاذ رویکردی جامع، جایگاه مناسبی را از آن خود کرده است،در حقیقت این مجموعه معدنی و صنعتی در طول سال‌های گذشته تلاش کرده تا ضمن توجه به شاخصه‌های تولید، بهبود شرایط کاری خود را هم در اولویت قرار دهد. مدیریت انبارها و سفارشات یکی از حیطه‌های کاری مهم و استراتژیک در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر است که نقشی جدی و اساسی در تامین نیازمندی‌های زنجیره تولید دارد.

مدیر انبارها و سفارشات شرکت گل‌گهر گفت: براساس نقشه استراتژی شرکت گل‌گهر، مدیریت انبارها و سفارشات در راستای تامین بهره‌وری و همچنین تامین نیازمندی‌های زنجیره تولید، برنامه‌ریزی انبارش و حمل محصول، در ۲ حوزه انبار و سفارشات باعنوان پشتیبان مدیریت‌های تولیدی در سازمان نقش‌آفرینی

 می‌کند. به‌گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، حامد احمدی افزود: تلاش شده تا از به‌وجود آمدن اقلام راکد و در پی آن خواب سرمایه در انبار، از طریق واگذاری و استفاده از آنها در طرح‌های توسعه‌ای شرکت و پروژه‌های جدید جلوگیری شود، در ضمن یکی دیگر از رویکردهای در دست اجرا، جمع‌آوری ضایعات موجود در شرکت به‌واسطه تغییر طرح و ساماندهی محیط کار بوده که سعی شده برنامه‌ریزی‌های لازم برای استفاده مجدد در طرح‌های توسعه‌ای گل‌گهر و... انجام پذیرد.

کسب موفقیت فراتر از انتظارات

وی اظهار کرد: باتوجه به هدف تعیین‌شده سازمان با موضوع تداوم تولید و در پی آن پیشروی معادن و افزایش تولید، کمبود فضای دپوسازی محصول به‌عنوان یکی از مهم‌ترین چالش‌های مهم مطرح می‌شود که این امر نیز با تسطیح و آماده‌سازی زمین‌های موجود در سایت‌های گل‌گهر در حال پیگیری و انجام است.

مدیر انبارها و سفارشات گل‌گهر ادامه داد: احداث و جانمایی سیستم‌های توزین جدید با هدف صرفه‌جویی در وقت و بالا بردن درصد آماده به کاری به‌عنوان آخرین فیلتر تحویل میزان مقادیر تعیین‌شده فروش محصول به مشتری هم، یکی دیگر از هدف‌های کلان و در حال پیگیری در این مدیریت بوده که باتوجه به تعریف شاخص و پایش‌های مستمر دستیابی به این امر مهم، تاکنون فراتر از حد انتظار رفته که این مهم با کمک همکاران مدیریت، ممکن شده است.

راهکارهایی برای رفع موانع

احمدی گفت: همکاری در راستای ایجاد نرم‌افزار یکپارچه کدینگ منطقه گل‌گهر، همچنین همکاری درباره اجرای پروژه تولید سیستم‌های یکپارچه شرکت، گامی موثر در راستای جلوگیری از جزیره‌ای بودن نرم‌افزارهای مرتبط با ثبت و صدور درخواست خرید، انبارداری و انبارگردانی است که به‌عنوان یکی از اقدامات موثر در راستای پیشبرد اهداف سازمان مدنظر قرار گرفته است.

 استفاده از دانش‌های مختلفی نظیر شش سگیما، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و استفاده از پیشنهادات همکاران مدیریت، با هدف رفع موانع و گلوگاه‌های واحد انبارها و سفارشات، بازدید از شرکت‌های همکار و هم‌گروه با هدف استفاده از تجارب آنها در بخش‌های مختلف و برنامه‌ریزی برای حضور پرسنل در کلاس‌های آموزشی مرتبط با حوزه کاری با هماهنگی معاونت‌ها و مدیریت‌های مرتبط از جمله این اقدامات تکمیلی خواهد بود.

وی ضمن تشکر از حمایت‌های همیشگی مدیران‌ارشد شرکت، ادامه داد: با همه این تفاسیر، نباید از اهمیت نقش نیروی انسانی در افزایش عملکرد هر بخش غافل ماند، چرا که اگر هر سازمانی را مشابه بدن انسان تصور کنیم، عملکرد ناصحیح یک عضو باعث اختلال در کارآیی سایر اعضا خواهد شد، بنابراین در سازمانی به وسعت شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر که تمامی ارکان آن هدف مشخصی را دنبال می‌کنند، به‌طورقطع همکاری و هماهنگی همه بخش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

سخن پایانی

تمامی ارکان مجموعه معدنی و صنعتی گل‌گهر در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای این شرکت گام برمی‌دارند. مدیریت انبارها و سفارشات نیز برای تامین نیازمندی‌های زنجیره تولید و همچنین انبارش و حمل محصول، اقدامات استراتژیکی را ترتیب داده است. در این مدیریت تلاش شده تا از به‌وجود آمدن اقلام راکد و خواب سرمایه در انبار از طریق واگذاری اقلام راکد موجود در انبارها جلوگیری شود، در همین حال جمع‌آوری ضایعات موجود در شرکت به‎واسطه تغییر طرح و ساماندهی محیط کار یکی دیگر از اقدامات انجام‌گرفته توسط مدیریت انبارها و سفارشات شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر است. بدون تردید اجرای صحیح و اصولی وظایف هر بخشی توسط کارکنان آن، اهمیت ویژه‌ای دارد و زمینه تحقق اهداف سازمانی را فراهم می‌کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها