|
کدخبر: 261766

گردهمایی بزرگ فعالان معدنی کشور در نمایشگاه کرمان

نهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی، فرآوری و تجهیزات وابسته در محل نمایشگاه‌‌های جنوب‌شرق کشور گشایش یافت.

معدن گردهمایی بزرگ فعالان معدنی کشور در نمایشگاه کرمان

امیری‌پور مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع معدنی، فرآوری و تجهیزات وابسته عصر امروز در آیین افتتاح نهمین نمایشگاه این در محل نمایشگاه‌‌های جنوب‌شرق کشور اظهار داشت: استان کرمان بهشت معادن کشور است و اندیشه‌هایی لازم است تا ارزش این داشته‌ها را ببینیم.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه با شرکت۱۴۰ شرکت معدنی، ۲۰ شرکت دانش‌بنیان و ۲۰ شرکت که نمایندگی شرکت‌های خارجی را دارند برگزار شده است، این شرکت‌ها زنجیره‌ای از تولید معادن هستند که امیدواریم بهره‌وری برای همدیگر داشته باشند چون این نمایشگاه تخصصی‌ست و تعاملات با هم موجب توسعه و پیشرفت استان کرمان شود.

محرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان نیز بیان کرد: نمایشگاه‌ها موجب می‌شود ارتباطی بین واحدهای تولیدی و شرکت‌های فناور برقرار شود و به ویژه در حوزه معدن می‌تواند به اجرای شعار سال کمک کند چرا که استفاده از حوزه دانش‌بنیان در بلندمدت در اقتصاد کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه استان کرمان در حوزه معدن در ذخایر، اکتشاف، استخراج و فرآوری سرآمد است، افزود: شاید ۳۰ تا ۴۰ درصد ارزش افزوده واقعی محصولات در استان داشته باشیم که نقش شرکت‌های دانش‌بنیان باید در حوزه ارزش افزوده پررنگ باشد.

محرابی اظهار کرد: شرکت‌های بزرگ پیشانی نوآوری هستند و کسانی که می‌توانند در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند نفوذ دانش را زیاد می‌کنند ما در زمینه تولید توزیع و نفوذ دانش در حوزه معدن باید در نفوذ دانش راهکارهایی اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان افزود: مس افق روشن‌تری در آینده دارد به دلیل بحث خودروهای برقی جای پشرفت وجود دارد و چشم‌انداز روشنی هست در حوزه مس در زمینه فرآوری و افزایش ارزش افزوده‌ها که باید کار زیادی انجام شود.

محرابی اشتغال را پیشانی رفع مشکلات جامعه دانست و گفت: اشتغال با ارزش افزوده بالا و پایدار باید ایجاد شود و در برهه‌هایی مشاغل ایجاد شده که به مرور زمان ماهیت خود را از دست دادند اگر امر اشتغال حل شود مسائل معیشتی و اجتماعی حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتباط با سایر شرکت‌ها اقدام کنند و نوآوری این شرکت‌ها در آینده تاثیر زیادی روی اقتصاد استان خواهد داشت، خاطرنشان کرد: کسانی که در حوزه سرمایه‌گذاری مشکلات که مانع نفوذ دانش و گسترش می‌شود، مطرح کنند با اختیارات داخل استان یا در سطح ملی پیگیری می‌کنیم.

 

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها