|
کدخبر: 211845

لزوم احیای کمیته زغال در استان کرمان

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با بیان این مطلب که همواره حمایت های وزارتخانه پشت زغالسنگی ها بوده، اظهار کرد: لازم است کمیته زغال در استان کرمان احیا شود.

صنعت و معدن لزوم احیای کمیته زغال در استان کرمان

“اسدالله کشاورز” شامگاه چهارم آبان ماه در جلسه شورای معادن استان کرمان گفت: با توجه به قانون معادن، دولت به سازمان ایمیدرو اجازه داده که اگر معادن در پنج اصل در حوزه بهره‌وری فعالیت داشته باشند شامل معافیت ۲۰ درصدی از حقوق دولتی شوند اما پیشنهاد دارم که این معافیت ۲۰ درصد به همه معادن به یک میزان نباشد و براساس عملکردها داده شود.

وی با اشاره به سایر تخفیفات در حوزه معادن ادامه داد: پیش بینی شده که معادنی کار پژوهشی برای بهینه سازی و پژوهش هایی که به نفع آینده معدنی است را انجام می دهند، معافیت ۱۰ درصدی از حقوق دولتی برخوردار شوند که البته هنوز این مصوبه به استان ها تفویض نشده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت از تفویض اختیارات بیشتر به شورای معادن در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: چند استان زغالی بزرگ در کشور داریم و پیگیر مشکلات کارگری آنها هستیم و در حال پیگیری ساماندهی وضعیت کارگری هستیم.

وی عنوان کرد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ برای راه اندازی پایگاه های امداد و نجات پیش بینی کردیم و چهار مورد به صورت پایلوت در حال انجام است و مقرر شد که در اختیار هلال احمر قرار دهیم تا هم برای پوشش حوادث معدنی و هم در زمان بحران ها از آنها بتوانند بهره ببرند.

کشاورز با بیان این مطلب که همواره حمایت های وزارتخانه پشت زغالسنگی ها بوده، اظهار کرد: لازم است کمیته زغال در استان کرمان احیا شود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها