|
کدخبر: 190653

محصول مهمی که صنعت نفت را متحول خواهد کرد

مدیر عامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران از انعقاد اولین قرارداد تولید لوله های جریانی بدون درز ۴ اینچ با پیمانکار صنعت نفت که پروژه انتقال نفت لالی فعال است خبر داد.

معدن محصول مهمی که صنعت نفت را متحول خواهد کرد

نادر جعفر یوسفی گفت: لوله های جریانی به عنوان یکی از ده قلم کالای استراتژیک صنعت نفت محسوب می شود.

وی افزود: گروه ملی فولاد ایران از سال ۱۳۶۰ به تولید لوله های بدون درز صنایعی نظیر پتروشمی ، پالایشگاه ها، گاز و انتقال سیالات می پرداخت ما توانستیم با تغییر رویکردی که در اواخر سال ۱۳۹۸ داشتیم استراتژی متفاوتی را در جهت تولید یک محصول خاص طراحی نماییم.

یوسفی افزود: به همین منظور فرآیندها و امکانات تولیدی خود را مورد بررسی قرار داده و با توانمندی های موجود در کارخانه و استفاده از تخصص مشاوران ، موفق شدیم بعد از این که اولین محموله شمش آلیاژی مورد نیاز تولید لوله ها را از یکی از کارخانه های فولادی دریافت گردید اولین نمونه محصول را تولید نماییم.

مدیر عامل شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران گفت: اولین نمونه این محصول در سال ۱۳۹۹ و تحت نظارت شرکت مناطق نفت خیز جنوب تولید و بعد از تست هایی که این شرکت بر روی محصول تولیدی انجام داد مورد تایید این شرکت و صنعت نفت قرار گرفت.

وی ادامه داد: ما برای تولید انبوه این محصول نیاز به دو تجهیز داشتیم یکی از این تجهیزات دستگاه هیدرواستاتیک بود این تجهیز حدود ۸ سال پیش خریداری شده بود و ما با همت نیروهای درون سازمانی موفق شدیم آن را نصب و راه اندازی نماییم.

وی گفت: دیگر تجهیز مورد نیاز ما دستگاه تست ضخامت لوله یا اولتراسونیک بود و با قراردادی که با یک شرکت دانش بنیان منعقد کردیم توانستیم در همین هفته این تجیهز را راه اندازی نماییم.

وی گفت: با نصب و راه اندازی این دو دستگاه ما می توانیم هم تست فشار تا ۷۰۰ بار و هم تست ضخامت لوله های تولیدی را در گروه ملی فولاد انجام و به سمت تولید انبوه پیش برویم.

وی در پایان گفت: امروز نیز قراردادی با شرکت پترو گوهر فراساحل کیش منعقد نمودیم که اولین قرارداد فروش لوله ۴اینچ توسط یک شرکت تولیدی داخلی در تاریخ صنعت نفت محسوب می شود و امیدواریم با تلاش و کوشش مجموعه گروه ملی فولاد شاهد اتفاقات بیشتری در آینده باشیم.

 

منبع: چیلان

ارسال نظر