|
کدخبر: 190528

مدل جدید مدیریت پسماند در معادن

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اعلام کرد: یک گروه پژوهشی دانشگاهی طی قراردادی با ایمیدرو، پس از بررسی واحدهای HSEE شرکت‌های تابعه این سازمان، مدل نوینی از مدیریت پسماند در معادن و صنایع معدنی ارائه داد.

معدن مدل جدید مدیریت پسماند در معادن

غلامرضا ملاطاهری ضمن بیان این مطلب اظهارکرد: ایمیدرو در سال ۹۸، طرح پژوهشی «ارزیابی، تحلیل و ارائه مدل مدیریت پسماند فعالیتها و فرآیندهای معادن و صنایع معدنی ایمیدرو و شرکت‌های وابسته» را در سال ۹۸ با دانشگاه علم و صنعت به عنوان مشاور پژوهشی منعقد کرد.

وی ادامه داد: از جمله دستاوردهای این پژوهش، ارائه روشی علمی و یکپارچه برای توسعه فعالیت‌های مدیریت اجرایی در سطح واحدها، امکان توسعه همگن و همسو در شرکت ها، امکان مقایسه بازخورد اقدامات انجام شده در واحدها با یک روش مشخص و نیز امکان بهنگام‌سازی فعالیت‌ها است.

تدوین ۴ راهنما و ۸ دستورالعمل

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با اشاره به جزییات طرح پژوهشی مذکور گفت: پس از بررسی وضعیت موجود سامانه مدیریت پسماند و فعالیت‌های اجرایی واحدهای تابعه، یک ساختار و رویه علمی واحد در این زمینه مبتنی بر ۴ راهنما و ۸ دستورالعمل تدوین شد.

وی افزود: «راهنماها» برای انتخاب ظروف پسماند، بازیافت، طبقه‌بندی و کدگذاری پسماندها و دفع نهایی آنها و همچنین، «دستورالعمل ها» برای طبقه بندی پسماندها براساس مخاطرات زیست محیطی، جابه‌جایی، کم خطرسازی، فروش، نحوه دپو، احداث و پایش محل‌های نگهداری، مکان یابی و پایش محل‌های دفن پسماندها و نیز دستورالعمل گزارش دهی فرآیند مدیریت پسماند است.

 

منبع: ایمیدرو

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها