|
کدخبر: 188972

رشد ۲۴۶ درصدی درآمدهای گل‌گهر

درآمدهای عملیاتی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با رشد ۲۴۶ درصد همراه است.

معدن رشد ۲۴۶ درصدی درآمدهای گل‌گهر

این شرکت در فصل گذشته بیش از ۱۴۱هزار و ۹۹۴میلیارد ریال درآمد عملیاتی شناسایی کرد. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل این رقم برابر با ۴۱هزار و ۶۵میلیارد ریال بود. این شرکت در دوره سه‌ماه نخست امسال بیش از ۳میلیون‌تن گندله را به قیمت هر تن ۳۸میلیون و ۶۲۸هزار و ۴۶۵ریال درمجموع برابر ۱۲۳هزار و ۳۶۴میلیارد و ۶۷۸میلیون ریال به فروش رساند.

در زمینه فروش کنسانتره نیز این محصول به نرخ متوسط ۲۶میلیون و ۳۹۳هزار ریال اعلام شد و درنهایت با مبلغ فروش ۱۸هزار و ۵۸۵میلیارد ریال، ۷۰۴هزار تن از ۵/ ۴میلیون تن تولیدشده به فروش رفت. گل گهر در فصل بهار از بابت فروش کنسانتره سنگ‌آهن نیز معادل ۱۸هزار و ۵۸۵میلیارد و ۲۴۰میلیون ریال درآمد شناسایی کرد. درمجموع فروش داخلی شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در دوره یادشده معادل ۱۴۱هزار و ۹۹۴میلیارد ریال بود و طی این مدت فروش صادراتی نداشت. این شرکت تامین سنگ‌آهن از معدن شماره ۱، خرید سنگ‌آهن از سایر معادن، توسعه ذخایر اکتشافی و تامین آب موردنیاز با توجه به نیاز آب در فرآیند تولید شرکت و شرکت‌های وابسته در منطقه گل‌گهر را در اولویت برنامه کاری خود قرار داده است.

 افزایش سرمایه و طرح‌های توسعه

بعد از تایید مجمع انجام افزایش سرمایه طی دو مرحله در دستور کار شرکت قرار گرفت و مرحله اول افزایش سرمایه از مبلغ ۴۸ به ۴/ ۷۴هزار میلیارد ریال در تاریخ ۳ آذر ۱۳۹۹ در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید. پذیره‌نویسی حق‌تقدم‌های استفاده ‌نشده مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۴/ ۷۴ به ۱۰۰هزار میلیارد ریال در امسال نیز به انجام رسیده است.

شرکت طی سال مالی ١۴٠٠ اقدام به عملی کردن افزایش سرمایه از ۴/ ۷۴میلیارد ریال به ١٠٠ هزار میلیارد ریال کرد تا بخشی از نقدینگی لازم برای پیشبرد پروژه‌های شرکت را تامین کند.

این شرکت اعلام کرده است که برنامه‌های توسعه‌ای شرکت در زمینه سرمایه‌گذاری در شرکت‌های زیرمجموعه برای تکمیل زنجیره ارزش فولاد و تامین آب تداوم دارد.

عمده پروژه‌های شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر شامل پروژه بازیابی آب، بهبود کیفیت محصول خط ۴ تولید کنسانتره، توسعه و ارتقای کیفیت خطوط ۵، ۶ و ۷ کنسانتره به‌صورت EPC، عملیات اجرایی محوطه‌سازی کارخانه تغلیظ، اجرای خطوط انتقال آب از مخزن ۴۵هزار مترمکعبی تا سایت آبی گل‌گهر، احداث پایانه ریلی جدید، طراحی و اجرای مخازن ۱۰۰هزار مترمکعبی گل‌گهر، طراحی، ساخت و راه‌اندازی غبارگیرهای خشک و بهینه‌سازی غبارگیرهای موجود، عملیات اجرایی طرح جامع برق‌رسانی است. همچنین پروژه‌های توسعه کارخانه گندله‌سازی ۱و ۲، اجرای سیستم تله‌متری تاسیسات آب‌رسانی چاه‌ها و خط انتقال آب، عملیات اجرای پروژه‌های عمرانی، عملیات اجرای ساختمان آزمایشگاه مرکزی، بهینه‌سازی غبارگیر و طراحی و ساخت سیستم‌های غبارگیر جدید کارخانه خط ۴ کنسانتره، پروژه احداث پارک جنگلی گل‌گهر، احداث کندروسلیت شماره ۲ ورودی سایت خطوط ۵، ۶ و ۷ کنسانتره و خدمات مهندسی، تامین کالا و تجهیزات ساختمان و نصب به‌صورت توام EPC برای پروژه پیش فرآوری خوراک ورودی خط چهارم گل‌گهر در دست اقدام هستند.

این شرکت یادآور شده است که عملیات اجرایی پروژه احداث بیمارستان ١٢٨- ۶۴ تختخوابی گل‌گهر در مهر ماه ٩۶ شروع ‌شده و پیمانکار پروژه شرکت گوپله است همچنین در خصوص پروژه بهبود کیفیت محصول خط ۴ تولید کنسانتره با درصد پیشرفت ۲/ ۵۲ درصد در حال اجرا است که تاریخ تکمیل برآوردی آن امسال است و عملیات اجرایی آن از آذر ٩٧ شروع ‌شده و پیمانکار پروژه مذکور مشارکت فکور صنعت و مینرال فناوری است. علاوه بر این در پروژه توسعه و ارتقای کیفیت خطوط ۵، ۶ و ۷ کنسانتره با پیشرفت ۳/ ۵۷ درصدی عملیات اجرای آن از مرداد٩٧ شروع‌ شده و پیمانکار پروژه شرکت فکور صنعت تهران اعلام ‌شده است.

 کسب ۲۸ رکورد تولیدی از ابتدای سال

شرکت معدنی و صنعتی گل‌‌گهر در بخش معدنکاری با رشد همراه است. درهمین رابطه معاون بهره‌برداری شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: به لحاظ آماری در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۹ در بخش معدنکاری رشد ۹درصدی داشته و پیش‌بینی می‌شود با رسیدن ماشین‌آلات جدید رشد بیشتری در این بخش داشته باشیم. وی افزود: علاوه بر این در تولید کنسانتره ۲۱درصد و در تولید گندله نیز ۵درصد رشد حاصل‌شده است.

علی‌پور معصومی افزود: مجموع ماحصل تلاش و برنامه‌ریزی‌ها در امسال تا به این جای کار ثبت ۲۸ رکورد در بخش معدنکاری، تولید کنسانتره، تولید گندله و کیفیت محصولات با تکیه ‌بر توان و دانش فنی نیروهای داخلی مجموعه بوده است.

پورمعصومی ادامه داد: شاخص کیفی محصولات تولید شده در خطوط تولیدی همگی در مقایسه با میانگین کیفی سال ۹۹ از رشد بسیار خوبی برخوردار بوده‌اند که نشان از توجه ویژه به تولید با حفظ کیفیت محصول تولید شده دارد. وی تصریح کرد: همچنین در راستای حفاظت از محیط‌زیست؛ نیز پروژه تعمیرات و اصلاحات اساسی ESPهای کارخانه مگنتیت بعد از ۲۵ سال توسط متخصصان داخلی شرکت در دستور کار قرار گرفت که نتیجه آن کاهش چشمگیر غبار و افزایش تولید بوده است.

وی اظهار کرد: در بخش آماده به‌کاری تجهیزات بیشترین راندمان کارخانه‌ها را با انجام تخصصی تعمیرات داشته‌ایم ‌طوری که با تکیه‌بر تخصص و دانش فنی نیروهای داخل مجموعه توانستیم تعمیرات برنامه‌ای کارخانه‌های گندله‌سازی را از ۱۲ ماه به ۲۴ ماه ارتقا دهیم که خود در صنعت فولاد کشور یک رکورد محسوب می‌شود. وی در پایان خاطرنشان کرد: تمامی همکاران شاغل در معاونت بهره‌برداری تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا مجموعه بزرگ گل‌گهر با همدلی خوبی که وجود دارد به تمام اهداف عالیه تولید کمی و کیفی خود در این سال دست یابد.

 

منبع: دنیای معدن

ارسال نظر