|
کدخبر: 186850

مسیر هموار فولاد کردستان

جلسه سهامداران شرکت صنایع فولاد کردستان بعدازظهر روز شنبه ۲۶ تیرماه به منظور نقل و انتقال سهام این شرکت و تغییر ترکیب سهامداران در محل سالن جلسات ایمیدرو تشکیل شد.

معدن مسیر هموار فولاد کردستان

در این جلسه مصوب شد شرکت‌های «توسعه و تجهیز معادن امداد» و «کیمیا معدن سپاهان» کلیه سهام خود از فولاد کردستان (به ترتیب ۲۰ و ۱۶ درصد) را به شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات منتقل کنند.

بدین ترتیب در ترکیب جدید سهامداری، ایمیدرو با ۴۴ درصد، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با ۳۶ درصد و شرکت فولاد صبانور با ۲۰ درصد، سهامداران شرکت فولاد کردستان خواهند بود.

بر اساس تصمیمات این جلسه، جزییات قیمت و شرایط انتقال، متعاقبا پس از تصویب هیأت مدیره شرکت‌ها مورد توافق قرار خواهد گرفت.

به منظور اطمینان از تأمین خوراک سنگ آهن شرکت صنایع فولاد کردستان؛ مقرر شد ریاست سازمان صمت استان کردستان در صدور مجوزهای بهره‌برداری معادن سنگ آهن و واحدهای فراوری استان از جمله کیمیا معادن و صبانور و … مساعدت لازم را معمول دارد.

همچنین، بر اساس توافق قبلی مقرر شد سازمان صمت استان کردستان نسبت به صدور پروانه اکتشاف محدوده‌های آهنی پهنه‌های قروه و واگذاری پروانه‌های اکتشاف و گواهی کشف بیجار و … به شرکت صنایع فولاد کردستان پیگیری و اقدام نماید.

در ادامه این نشست، مهندس محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان از همراهی و مساعدت مسئولان سازمان صمت استان، ایمیدرو، صبانور و سایر سهامداران برای پیشبرد اهداف شرکت تشکر و قدردانی کرد.

احمدی گفت: ورود قدرتمند شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ترکیب سهامداران فولاد کردستان اتفاقی مبارک و نویدبخش فصلی نوین در پیشبرد اهداف این مجموعه خواهد بود.

وی افزود: حضور این شرکت پویا و توانمند در کنار مجموعه ایمیدرو دغدغه تأمین مالی و تأمین خوراک مواد اولیه فولاد کردستان را برطرف نموده و تأخیرهای موجود را تا حد زیادی جبران خواهد نمود.

در ادامه این نشست، دکتر امیرحسین نادری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به ذخایر غنی معدنی استان کردستان و ظرفیت‌های این منطقه محروم در ارزش آفرینی و تولید ثروت از طریق معدن و صنایع معدنی، گفت: بنا داریم با تجمیع ظرفیت‌های موجود و همکاری مسئولان امر به ویژه سازمان ایمیدرو و مسئولان استان و تجارب موفق سرمایه‌گذاری که از گذشته در این منطقه داشته ایم، از یکسو برای سرمایه سهامداران خود ارزش افزوده قابل توجهی ایجاد کنیم و از سوی دیگر در توسعه صنعت، اشتغال آفرینی و محرومیت زدایی در منطقه کردستان سهم بیشتری داشته باشیم.

یادآوری می‌شود سابقه طرح احداث زنجیره فولاد در استان، مربوط به سال ۱۳۹۴ بوده است که در سفر استانی معاون رئیس‌جمهوری مقرر شد زنجیره فولاد با ظرفیت‌های ۲٫۵ میلیون تن کنسانتره، ۲٫۵ میلیون تن گندله، ۱٫۶ میلیون تن آهن‌اسفنجی و ۱٫۵ میلیون تن ذوب و ریخته‌گری به‌ منظور تولید ۱٫۵ تن ورق سیاه، نورد گرم فولادی در کردستان اجرایی و هزاران اشتغال‌زایی ایجاد شود.

پس از مصوبات و انجام فرآیند اولیه برای اجرای پروژه، وزیر وقت صمت، دستور احداث ۲ واحد آهن‌اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن به‌ طور جداگانه در شهرستان‌های بیجار و قروه را صادر کرد اما به دلایل متعدد، اجرای آن با محدودیت‌ها و موانعی مواجه بود که اکنون با تغییرات مهم صورت گرفته در ترکیب سهامداری و ورود شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به عنوان یک شرکت مقتدر و پویا به این طرح در کنار شرکت زیرمجموعه خود یعنی فولاد صبانور با همراهی ایمیدرو به عنوان نهاد مهم حاکمیتی و اجرایی دولت در صنایع معدنی، مشکلات اجرایی آن برطرف شده و شاهد قریب الوقوع پیشبرد این طرح مهم فولادی در غرب کشور باشیم.

 

منبع: روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

ارسال نظر