|
کدخبر: 178581

همکاری «ومعادن» با ذوب آهن برای تولید محصولات جدید فولادی

نشست مشترک مدیران سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و ذوب آهن اصفهان با موضوع بررسی زمینه های همکاری این دو شرکت روز شنبه ۲۲ خردادماه در محل سالن جلسات «ومعادن» برگزار شد.

در این جلسه که منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان و امیرحسین نادری مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به همراهی هیأت مدیره و مدیران ارشد این دو شرکت در محل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات حضور داشتند، ظرفیت های موجود برای همکاری در زمینه های تامین مواد اولیه، تولید و بازرگانی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

مدیرعامل سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به پتانسیل بالای ذوب آهن در زمینه دانش فنی به عنوان پیشگام این عرصه گفت: ما به عنوان مجموعه سرمایه گذاری وظیفه داریم بستر لازم را برای توسعه صنعت در کشور فراهم کنیم و در این راستا از هرگونه همکاری با شرکت‌های فعال در صنعت استقبال می کنیم. بدون شک این هم افزایی ها در نهایت ارتقای سودآوری و رضایت سهامداران را در پی خواهد داشت.

 دکتر نادری تاکید کرد: کشور ما در مقطع کنونی از حیث جایگاه بین المللی به اقتدار ویژه ای دست یافته است که در طول سده های اخیر بی سابقه است. باید از این موقعیت در جهت توسعه صنعتی و اقتصادی کشور نهایت بهره را ببریم. تلاش می کنیم با هماهنگی و همکاری مجموعه های توانمند، زنجیره تولید به مزیت های نسبی بیشتری برای حضور در بازارهای منطقه ای و جهانی دست یابیم.

وی افزود: به دنبال آن هستیم که همکاری ما با ذوب آهن، تولید محصولات جدیدی را در زنجیره فولاد کشور در پی داشته باشد. در این جلسه مقرر شد تفاهمنامه کلی همکاری های این دو مجموعه تهیه و کمیته راهبری ویژه ای جهت پیگیری و مدیریت اجرای آن تشکیل شود.

این همکاری ها می تواند در زمینه سرمایه گذاری مشترک دو مجموعه در حوزه های مختلفی چون تولید کک متالوژی، واگن سازی (چرخ و محور)، توسعه و انتقال تکنولوژی، اسکله و حمل و نقل، لجستیک و تأمین تجهیزات، مواد نسوز، صادرات و سایر زمینه های مورد علاقه طرفین باشد.

مشارکت در تأمین منابع مالی پروژه ها و کمک در تکمیل طرح های توسعه از طریق نخستین شرکت سهامی عام پروژه محور که توسط «ومعادن» در بازار سرمایه شکل گرفته، یعنی شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، بعنوان ظرفیت دیگری در همکاری های فی مابین مطرح گردید.

ارسال نظر