|
کدخبر: 176394

آزادسازی ۱۰۱ پهنه اکتشافی در کشور

مدیرکل دفتر امور اکتشاف از آزادسازی ۱۰۱ پهنه اکتشافی در ۲۵ استان کشور خبر داد.

معدن آزادسازی ۱۰۱ پهنه اکتشافی در کشور

ابراهیم‌علی مولابیگی با اشاره به زمان آزادسازی پهنه‌های یاد شده، گفت: مطابق برنامه زمانبندی طی ۵ روز تا پایان خرداد ماه امسال، پهنه‌های اکتشافی کشور که جلسه نهایی آنها برگزار و مناطق امیدبخش آنها با تایید وزارت صنعت معدن و تجارت جهت ادامه کار به سازمان استان‌ها ابلاغ شده است، آزاد خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف وزارت صمت در ادامه با بیان اینکه تمامی پهنه‌های یاد شده راس ساعت ۱۱ صبح آزاد خواهند شد، گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی پهنه‌های واقع در استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، ایلام، زنجان و خراسان رضوی در تاریخ ۱۸ خرداد، پهنه‌های واقع در استان‌های سمنان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان و قزوین در تاریخ ۲۳ خرداد، پهنه‌های واقع در استان‌های خراسان جنوبی، خراسان شمالی، جنوب استان کرمان، کرمان و قم در تاریخ ۲۴ خرداد، پهنه‌های واقع در استان‌های البرز، آذربایجان‌شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، همدان و اصفهان در تاریخ ۲۶ خرداد و پهنه‌های واقع در استان‌های فارس، منطقه آزاد ماکو، گیلان، گلستان و مرکزی در تاریخ ۳۰ خرداد ماه امسال آزاد خواهد شد.

مولابیگی با بیان اینکه در این مرحله از آزادسازی بیش از ۲۰۳ هزار کیلومتر مربع از مساحت بلوکه شده معدنی کشور آزاد خواهد شد، تصریح کرد: باقیمانده پهنه‌های مصوب که جلسه نهایی آنها برگزار و مناطق امیدبخش آنها با تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت ادامه کار به سازمان استان‌ها ابلاغ شده است، نیز مشمول آزادسازی مرحله بعد خواهد بود.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف در ادامه به نتایج عملیات اکتشافی در پهنه‌های یاد شده نیز اشاره کرد و اظهارکرد: ۱۳۸ محدوده امیدبخش حاصل عملیات اکتشافی در پهنه‌های پیش گفته بوده که حدود ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از مساحت کل پهنه‌ها را شامل می‌شود.

مولابیگی در ادامه افزود: از کل محدوده‌های امیدبخش اشاره شده، ۷۷ محدوده به مساحت بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع جهت برگزاری مزایده عمومی در اختیار سازمان‌های صمت استان‌ها و مابقی در اختیار مجریان پهنه‌های اکتشافی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متقاضیان حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سامانه کاداستر معدن، نسبت به ثبت محدوده مورد در خواست خود در تاریخ‌های یادشده اقدام کنند.

 

منبع: شاتا

ارسال نظر