|
کدخبر: 174245

فولاد ایران در رتبه ۱۰ جهان قرار دارد

وزیر صنعت، معدن، تجارت در آیین بهره‌برداری از معدن سنگ‌آهن چاه پلنگ شمالی در نطنز گفت: سال گذشته ۲۹ میلیون تن فولاد تولید و از این میزان تولید، ۶.۵ میلیون تن آن را صادر کردیم و کشور ما در رتبه دهم جهان قرار دارد.

معدن فولاد ایران در رتبه ۱۰ جهان قرار دارد

علیرضا رزم‌حسینی عصر امروز در آیین افتتاح معدن سنگ‌آهن چاه پلنگ شمالی در نطنز اظهار کرد: صنعت فولاد جزو افتخارات کشور است، در سال گذشته ۲۹ میلیون تن فولاد تولید کردیم که از این تولید حدود ۶.۵ میلیون تن آن را صادر کردیم و کشور ما در رتبه دهم جهان قرار دارد.

وزیر صنعت، معدن، تجارت با بیان اینکه برنامه وزارت صمت توسعه پروژه‌هایی بوده که در بخش خصوصی برای توسعه صنعت فولاد است، افزود: در سال گذشته با وجود کرونا و تحریم‌های ظالمانه موفق شدیم حدود ۳۸ میلیارد دلار واردات داشته باشیم که ۱۳ میلیارد دلار آن کالاهای اساسی و تجهیزات و دارو و ۲۵ میلیارد دلار آن مواد اولیه تولید، کالاهای واسطه‌ای و تجهیزات کارخانه‌های تولیدی وارد شد که این را مرهون صادرکنندگان عزیزی هستیم که ارز مورد نیاز از طریق ارز صادرات تأمین شد.

وی تصریح کرد: به‌رغم تحریم‌ها باز هم شاهد رشد ۸ درصدی در بخش صنعت و ۷.۵ درصدی در بخش کشاورزی هستیم و این به آن مفهوم نیست که از این رشد رضایت داشته باشیم بلکه اذعان داریم اگر خارجی‌ها بگذارند، ایران از کشورهای بزرگ توسعه‌یافته خواهد شد.

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: شرکت ذوب‌آهن نطنز یک زنجیره کامل تولید فولاد است و می‌تواند محور توسعه منطقه باشند، با وجود چنین بنگاه‌هایی نباید در روستاها و شهرهای اطراف مشکل اشتغال‌زایی وجود داشته باشد البته این به معنای حذف مشاغل دیگر نیست بلکه به معنای سرمایه‌گذاری در منطقه است تا با توجه به استعدادهایی که در منطقه وجود دارد شغل‌های متناسب ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن، تجارت در پایان گفت: در سیاست جدید وزارت صمت اعلام کرده‌ایم هیچ رانت یا امضای طلایی در اعطای مجوز صدور مجوز برای واحدهای تولیدی فولاد و صنایع فولادی نداریم و چنانچه شخصی خودش بتواند مواد اولیه را تأمین کند بدون هیچ مشکلی مجوز خواهیم داد.

معدن سنگ‌آهن چاه پلنگ شمالی در مجتمع ذوب‌آهن نطنز از طریق ویدئوکنفرانس و همچنین بزرگ‌ترین مرکز پمپ‌سازی کشور در شرکت دانش‌بنیان فولاد شریف خالدآباد به‌دست وزیر صمت افتتاح شد.

 

منبع: فارس

ارسال نظر