|
کدخبر: 172207

ذوب‌آهن مدیریت مصرف آب را در پیش گرفت

با اجرای طرح‌های آبرسانی در مادر صنعت فولاد ایران (ذوب آهن اصفهان) مصرف آب به نصف رسیده است.

معدن ذوب‌آهن مدیریت مصرف آب را در پیش گرفت

مدیر آبرسانی ذوب آهن اصفهان، تولید فولاد را همواره به وجود و مصرف آب وابسته دانست و گفت: این کارخانه با توجه به قرار گرفتن در کنار رودخانه زاینده رود از آب این رودخانه استفاده می‌کند، اما در چند سال گذشته با بروز خشکسالی‌های پی درپی تلاش شد با وجود افزایش تولید، میزان برداشت از آب رودخانه زاینده رود کمتر شود.

مهرداد اسماعیلی میزان برداشت آب از زاینده رود را در سال ۷۹، ۳۲ میلیون متر مکعب برشمرد و افزود: این درحالیست که این رقم به تازگی به کمتر از ۱۴ میلیون مترمکعب رسیده است و این موفقیت حاصل تلاش‌های مدیریت در اجرای طرح‌های آبرسانی دراین شرکت است.

وی یکی از تمهیدات مهم در طرح‌های توسعه‌ای ذوب آهن اصفهان را کاهش مصرف آب دانست و گفت: استفاده از پساب در سیکل‌های کثیف کارخانه از جمله خنک کردن سرباره ، مدیریت مصرف آب با نصب مولتی پمپ‌های آب صنعتی و آشامیدنی و مدیریت مصرف و فشار از دیگر عواملی است که با کنترل آن توانستیم مصرف آب در شرکت را کاهش دهیم.

وی افزود: استفاده از برج‌های هیبریدی علاوه بر کاهش مصرف آب در کاهش آلایندگی هم تاثیرگذاری بسیاری داشته است.

مهرداد اسماعیلی رویکرد جدید صنایع فولادی را برای تامین آب، استفاده از پساب دانست و گفت: ذوب آهن اصفهان با سرمایه گذاری بیش از هزار میلیارد تومان به منظور کاهش مصرف آب، پساب شهرستان‌هایی از جمله زرین شهر به میزان بیش از ۶۰ لیتر بر ثانیه و فولادشهر به میزان بیش از ۱۹۰ لیتر بر ثانیه را خریداری کرده است.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها