|
کدخبر: 170864

آهن در بازار دنده عقب گرفت!

بازار آهن این هفته را در شرایط رکودی همراه با ثبات قیمت سپری کرد؛ اگر چه در برخی مبادی فروش شاهد نوسانات قیمت بوده ایم اما این نوسانات نتوانست منجر به تشویش در جو روانی حاکم بر بازار شود.

معدن آهن در بازار دنده عقب گرفت!

بررسی‌های صورت گرفته بر نوسانات بازار آهن حاکی از آن است که با توجه به اعمال دامنه نوسان مثبت و منفی ۳ درصد ازسوی بورس کالا برای مقاطع، معاملات روز گذشته چندان چشمگیر نبود و در این میان اجناسی که به فروش رسیدند روی نرخ پایه بودند. ازسوی دیگر، در بازار ارز شاهد تداوم روند نزولی دلار بودیم و قیمت دلار به کانال ۲۱ هزار تومان وارد شد و در ساعاتی از روز به ۲۱ هزار و ۲۳۰ تومان رسید. 

در نهایت همین دو عامل موجب شد تا روز گذشته در بازار آهن، شاهد روند کاهشی با ثبات نسبی برخی محصولات باشیم. نکته حائز اهمیت دیگر آن است که همچنان در بازار باعدم تقاضا یا در صورت وجود، تقاضای اندک مواجه هستیم. 

با این تفاسیر با نگاهی بر روند قیمت‌های اعلام شده از سوی تولیدکنندگان انواع مقاطع، شاهد ثبات همراه با کاهش در قیمت میلگرد بودیم؛ به این صورت که برخی از تولیدکنندگان میلگرد، قیمت‌های خود را بدون تغییر اعلام کردند، البته تعداد قابل توجهی هم به کاهش قیمت ۵۰ الی ۶۵۰ تومانی اقدام کردند. برخی نیز با اعلام قیمت دوم قیمت‌های خود را کاهش دادند. علت وجود کاهش در قیمت‌های اعلامی را می‌توان تقاضای اندک در بورس کالا در نظر گرفت. 

در بازار نبشی نیز تولیدکنندگان این حوزه اغلب محصولات خود را ۱۰۰ الی ۳۰۰ تومان کاهش دادند و البته ثبات نیز در میان برخی از قیمت‌های نبشی دیده می‌شد. در بازار ناودانی نیز دقیقا همان شرایط موجود در بازار نبشی به چشم می‌خورد و محصولات این حوزه نیز کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی را تجربه کردند. 

در حوزه تیرآهن با آرامش در قیمت‌ها مواجه بودیم به این صورت که، قیمت تیرآهن کیلویی با کاهش ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومانی همراه با ثبات قیمت در برخی از محصولات روانه بازار شد، در تیرآهن شاخه‌ای نیز قیمت‌ها در بیشتر سایزها بدون تغییر اعلام شدند و در یکی از سایزهای پر فروش شاهد کاهش ۱۰ هزار تومانی بودیم. 

قیمت پروفیل نیز پس از سپری کردن روزهای پرتنش، با کاهش همراه شد، به نحوی که کاهش قیمت ۱۰۰ الی ۶۰۰ تومانی همراه با ثبات قیمت در ضخامت ۲ این محصول دیده می‌شد؛ در سایز سایزها نیز کاهش همراه با ثبات را شاهد بودیم. اما در این میان پروفیل‌های ورق گیلان با افزایش قیمت ۲۰۰ الی ۴۰۰ تومانی مواجه شدند. برخی از فعالان بازار بر این باورند که پروفیل با قیمت‌های حال حاضر متقاضی ندارد و فروشندگان ناچار به کاهش قیمت می‌باشند. 

در پایان با توجه به موارد یاد شده، بازار آهن این هفته را در شرایط رکودی همراه با ثبات قیمت سپری کرد؛ اگر چه در برخی مبادی فروش شاهد نوسانات قیمت بوده‌ایم اما این نوسانات نتوانست منجر به تشویش در جو روانی حاکم بر بازار شود و متقاضیان خرید را تحریک نماید.

 

منبع: آهن پرایس
  • ناشناس ارسالی در

    پس حالا که همه چیز دست خود شماست ما هم رای می دیم.

  • ایران ارسالی در

    آخرش نگفت آهن کیلو چنده؟

ارسال نظر