|
کدخبر: 157765

رونمایی گل گهر از هفت قطعه هایتک بومی

همزمان با نمایشگاه جهش تولید و بومی سازی کرمان شرکت گل گهر از هفت قطعه هایتک ساخت داخل رونمایی میکند.

معدن رونمایی گل گهر از هفت قطعه هایتک بومی

همزمان با نمایشگاه نهضت تولید و بومی سازی کرمان از قطعات هایتک بومی شده توسط شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با حضور استاندار و نمایندگان محترم استان رونمایی میگردد.

این قطعات شامل درایو کنترل دور موتورهای الکتریکی ، مجموعه هیدرولیکی شامل بلوک وکاتریج سیستم ترمز ماشین الات سنگین (دامپتراک) ، سیستم کنترلی مشعل کوره های کارخانه گندله سازی ، رک سنسور دامپتراک کوماتسو ، رطوبت سنج برخط خطوط کنسانتره ، دیتالاگر گندله سازی و بخش الکترونیک سیستم توزین Shenck می باشند.

معدن-کرمان1

یکی از قطعات ارزبر زنجیره فولاد و سایر صنایع کشور درایوهای کنترل دور بوده که سالانه بیش از ١٠ میلیون یورو ارزبری را به کشور تحمیل می نمایند. درایو یک تجهیز الکترونیک قدرت است که به واسطه آن می توان سرعت موتورهای الکتریکی را کنترل کرد. کنترل سرعت نه تنها عموما باعث بهبود فرایند می شود، بلکه در بسیاری از موارد منجر به صرفه جویی های قابل توجه در مصرف انرژی نیز شده و با توجه به مصوبه اخیر افزایش قیمت برق صنایع یکی از بهترین راهکارهای صرفه جوئی در مصرف برق می باشد.

معدن-کرمان2

همچنین بومی سازی مجموعه هیدرولیکی بلوک و کاتریج های سیستم ترمز دامپتراک، متشکل از سیستم های بسیار دقیق مکانیکی می باشد که با فشار ۴۱ تا۲۴۱ بار، عملکرد بسیار حساس و دقیقی را در ترمز تراک با وزنی بالغ بر ۱۰۰ تن ایفا می کند. محصول دیگری که رونمائی خواهد شد ، سیستم کنترلی مشعل کوره های گندله سازی بوده که این محصول تکنولوژی وساخت شرکت مطرح Hans Hennig آلمانی می باشد و با توجه به مشکلات تحریم و عدم تامین آن و اخلال در مشعل های کوره کارخانه گندله سازی ، مهندسی معکوس آن در دستور کار قرار گرفت و طی این پروسه ، برد کنترلی طبق الگوریتم پیچیده دوازده گانه فرآیند های ایمنی استانداردهای اروپایی طراحی گردید.

معدن-کرمان3

همچنین از سنسور سوخت رسانی الکترومغناطیسی کوماتسو که کاندید محصول نمونه ایرانی در سال ۹۹ گردیده و سبب افزایش راندمان موتور و کاهش مصرف سوخت تراک های ۱۰۰ تنی معدن شده است ، نیز رونمائی خواهد گردید.

محصول هایتک دیگری که توسط واحد مهندسی معکوس گل گهر برای اولین بار در ایران طراحی وساخته شده است ، رطوبت سنج برخط خطوط کنسانتره می باشد. اندازه گیری انلاین رطوبت مواد در صنایع با دقت بالا جزو چالش های مهم بوده است شرکت دانش بنیان مپسام در این زمینه پس از دو سال تحقیقات جامع و طراحی های مختلف به نمونه اولیه با دقت بالا دست یافته است که با فناوری پیشرفته MIR طراحی شده است و در کارخانه گندله سازی گل گهر نصب می گردد.

معدن-کرمان4

لازم بذکر است قطعات فوق با همکاری شرکت های کیمیا صنعت و مپسام که هر دو از شرکت های دانش بنیان بومی استان کرمان بوده ، ساخت داخل شده اند و پیش بینی میگردد با توجه به سیاست های مدیرعامل جدید گل گهر فصل جدیدی از شکوفایی شرکت های دانش بنیان استان کرمان آغاز گردد.

منبع: روابط عمومی گل گهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها