|
کدخبر: 157382 شهریار خادمی

اختصاصی گسترش‌نیوز:

معادن غیر فعال به مزایده گذاشته می‌شوند

مزایده معادن غیرفعال از نیمه دوم فروردین سال ۱۴۰۰برگزار می‌شود.

معدن معادن غیر فعال به مزایده گذاشته می‌شوند

معاون معدنی وزارت صمت از برگزاری مزایده معادن غیرفعال از نیمه دوم فروردین سال ۱۴۰۰ خبر داد.

اردشیر سعد محمدی معاون معدنی وزارت صمت در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد:تمام محدوده‌های بلوکه شده در استان‌های مختلف شناسایی شده‌اند.در مرحله اول، کاری با محدوده‌ها و معادن متعلق به افراد که مشکلات منابع طبیعی، محیط زیستی و... نداریم.

فعلا فقط محدوده‌ها و پهنه‌هایی که در سیستم بلوکه مانده‌اند و مالک ندارند، از طریق مزایده عمومی واگذار خواهند شد.

معاون وزیر صمت اظهارکرد: فرآیند برگزاری مزایده معادن غیرفعال از نیمه دوم فروردین آغاز می‌شود و معادن طبقه‌های ۱ و ۲ هم طبق مصوبه شورای‌عالی معادن برای واگذاری آزاد می‌شوند.

وی ادامه داد: مجوز ترخیص ماشین‌آلات معدنی معطل مانده در گمرک که ثبت سفارش قدیمی دارند، ارزشان را خودشان تامین کرده‌اند و ساخت داخل هم ندارند، به زودی صادر می‌شود.

سعد محمدی در ادامه بیان کرد:ما در برنامه چهار ساله بعدی تولید ۵۵ میلیون تن فولاد را در برنامه داریم و‌ باید افزایش استخراج و اکتشاف و تولید انجام شود که نیاز به تجهیزات دارد این امر با برنامه ریزی برای تامین تجهیزات و ابزار امکان پذیر است.

وی افزود: در حال حاضر ۶ هزار و ۲۵۹ پروانه فعال داریم و معادن بلامعارض ما ۲ هزار و ۳۴۸ معدن است که به دنبال این هستیم تا شرایط فعالسازی آنها فراهم شود. ۳۰۹ پروانه جدید هم صادر شده است. ما نیاز به تغییر ارتفاع و عرض معادن داریم و همه اینها نیازمند آموزش است که نهایتا منجر به ایجاد ارزش افزوده می‌شود.

معاون معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان اظهار کرد:افزایش تولید در فلزات باید برنامه ریزی شود و در مس به دنبال محقق کردن آن هستیم و در بقیه فلزات نیز لحاظ می شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها