|
کدخبر: 154650

گسترش نیوز گزارش می‌دهد:

جذب سرمایه، هدف اصلی برپایی نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع وابسته

به عقیده اکثر فعالان حوزه معدن؛ تاکنون از ظرفیت‌های معدنی استان بزرگ سیستان و بلوچستان آنطور که باید و شاید، بهره‌برداری نشده است. این استان ظرفیت‌های معدنی متعددی دارد اما بخش اعظم آن هنوز به شناسایی و بهره‌برداری نرسیده است.

معدن جذب سرمایه، هدف اصلی برپایی نمایشگاه بین‌المللی معدن و صنایع وابسته

نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته که از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است یک عطف مهم به شمار می‌رود زیرا زمینه توجه ویژه به ظرفیت‌های معدنی این منطقه را فراهم می‌آورد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی که شرکت رستاک پادویژن، مسئولیت برگزاری آن را برعهده دارد، شناسایی توانایی‌های بالقوه و بالفعل استان سیستان و بلوچستان به فعالان حوزه معدنی سایر استان‌هاست. علاوه بر آن حضور فعالان حوزه معدن و صاحبان صنایع مرتبط از سراسر ایران و حتی سایر کشورها، از نقطه‌نظر گسترش ارتباطات موثر بوده و در ادامه می‌تواند به شکوفایی بیشتر بخش معدن استان سیستان و بلوچستان کمک کند. جلب‌توجه صاحبان سرمایه و جذب سرمایه‌گذاران برای فعالیت‌های معدنی استان نیز یکی دیگر از اهداف مهم و اصلی برگزاری این نمایشگاه تخصصی معدن و صنایع وابسته به شمار می‌رود.

نمایشگاه در سال‌های آینده نیز برگزار خواهد شد

غلام سرور نوتی زهی درباره ظرفیت‌های موجود در استان سیستان و بلوچستان گفت: «استان سیستان و بلوچستان به لحاظ طبیعی از ظرفیت‌های خدادادی گسترده و چشمگیری برخوردار است؛ که از آن جمله می‌توان به گستردگی تنوع معادن در آن اشاره کرد».

نوتی-زهی

 رئیس خانه معدن استان سیستان و بلوچستان در ارتباط با برگزاری این نمایشگاه در سال‌های آتی گفت: «به دلیل اتفاقات خوبی که برای استان سیستان و بلوچستان بعد از برگزاری این نمایشگاه می‌تواند رقم بخورد، ادامه‌دار بودن روند برپایی نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته در سال‌های آینده در دستور کار ما قرار دارد و با همکاری سازمان‌های مربوطه و فعالان حوزه معدن انتظار می‌رود که شاهد برگزاری نمایشگاه‌های موثر در بخش معدن استان سیستان و بلوچستان باشیم».

گفتنی است که استان سیستان و بلوچستان تمام عناصر اصلی معدن مانند سرب، روی، طلا و عناصر نادر خاکی را دارد. به طور حتم برگزاری این رویداد فرصت طلایی و خوبی برای فعالان این حوزه خواهد بود تا بتوانند از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این بخش بهترین استفاده را ببرند.

 

 

 

                                                                                                                                       

نویسنده: ملیکا انصاری

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها