|
کدخبر: 150947 شهریار خادمی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با خبرنگار گسترش نیوز مطرح کرد:

رشد ایران در ۲۹ رشته صنعتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت و نیز رئیس هیات عامل سازمــان توسعـه و نوســـازی معادن و صنایع معدنی ایران در افتتاحیه شانزدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کان مین حضور پیدا کردند.

معدن رشد ایران در ۲۹ رشته صنعتی

علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت، وجیه الله جعفری مدیرعامل هیات عامل ایمیدرو و حسن زمانی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران ضمن حضور در افتتاحیه شانزدهمین دوره نمایشگاه تخصصی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی، راه‌سازی و صنایع وابسته از بخش‌های مختلف آن دیدار کردند و از نزدیک با تولیدکنندگان این حوزه به گفت‌وگو پرداختند. در حاشیه نمایشگاه با این مقامات مسئول به گفت‌وگو نشستیم.

در ۲۹ رشته رشد داشته‌ایم

علیرضا رزم حسینی، وزیر صمت در پاسخ سوال خبرنگار گسترش نیوز گفت: «جهادگران اقتصادی در راستای مقابله با تحریم و شکست محاصره اقتصادی به طور شبانه‌روزی کار می‌کنند. نتیجه این تلاش در رشد صنعتی ایران محسوس است و امیدواریم که نرخ رشد تا پایان سال به ۶ درصد برسد. در شرایط تحریم، رشد بسیار خوبی داشتیم و تقریباً در ۲۹ رشته صنعتی، رشد قابل‌توجهی کسب کردیم. در بعضی رشته‌ها بعضاً ۲۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم. خوشبختانه صادرات هم در حال انجام است».

رسانه‌ها کارخانه‌های چندشیفته را هم نمایش دهند

وی در ادامه اظهارکرد: «سعی کردم با تک‌تک غرفه‌ها صحبت کنم. در رابطه با موضوعاتی مثل امور بانکی و گمرک، مشکلاتی دارند. امیدواریم با همکاری وزرای محترم شاهد رفع این قبیل مشکلات باشیم. وضعیت کنونی خیلی خوب و امیدوارکننده است. بعضی رسانه‌ها اقدام به پخش گزارش درباره کارخانه‌هایی می‌کنند که ۲۰ سال قبل تعطیل شده‌اند. انتظار می‌رود درباره کارخانجاتی هم که به صورت دو یا سه شیفته فعالیت می‌کنند صحبت شود تا مردم امیدوار شوند».

مشارکت فراتر از پیش‌بینی‌ها بود

همچنین حسن زمانی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه کان مین در پاسخ خبرنگار گسترش نیوز مبنی بر اینکه برپایی نمایشگاه‌های حاضر چه تاثیری بر افزایش مشارکت داخلی و احیانا مشارکت خارجی در بخش معدن خواهد داشت اظهارکرد: «مقدار مشارکت بیش از پیش‌بینی‌ها بود. اگر همچنان این روند را طی کنیم هم در داخل تاثیرگذار خواهیم بود و هم شاهد سرمایه‌گذاری خارجی در این چنین نمایشگاه‌هایی خواهیم بود».

حسن-زمانی

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تهران در ادامه گفت: «ما با ورود سرمایه‌گذاران خارجی قطعاً در زمین صنعت، پیشرفت خواهیم کرد و شاهد شکوفایی چشمگیری در بخش صنعت و معدن خواهیم بود.»

وی در پایان گفت: «در نمایشگاه‌های بعدی شاهد حضور بیشتر شرکت‌‌کنندگان خارجی خواهیم بود. هم‌اینک شاهد استقبال در این زمینه هستیم و به طور قطع در نمایشگاه‌های بعد، حضور پررنگ‌تری خواهند داشت».

شرطی مهم برای افزایش تولید

رئیس هیات عامل ایمیدرو در گفت‌وگو با گسترش نیوز درباره تاثیر اینچنین نمایشگاه‌های بر بخش معدن اظهار اظهار کرد: قطعاً هماهنگی و انتقال تجربه و شکل‌گیری و حفظ روابط میان واحدهای فعال این حوزه؛ چه در بخش معدن و چه صنایع معدنی، زمینه استفاده از توان و ظرفیت داخلی را فراهم می‌آورد و در این صورت می‌توانیم شاهد رشد و توسعه هرچه بیشتر این بخش مهم باشیم».

ایمیدرو-جعفری

او در ادامه گفت: « مسلم است که باید به سمت استفاده از ماشین‌آلات، فناوری‌ها و روش‌های نوین استخراج حرکت کنیم. ذخایر معدنی باید به فعلیت و قطعیت تبدیل شود. تحقق این هدف مهم، مستلزم اکتشافات کامل و تکمیلی است. در همین راستا باید گفت که تجهیز ماشین‌آلات، استفاده از فناوری‌ها و انجام اکتشافات دقیق؛ در دستور کار قرار دارد. در صورت توفیق در انجام این امور است که می‌توان به صورت دقیق برای تولید، برنامه‌ریزی کرد. در این صورت شکی نیست که تولید را می‌توان در بلندمدت افزایش داد».

شایان ذکر است نمایشگاه کان مین از تاریخ ۱۱ بهمن لغایت ۱۴ بهمن ماه در محل سالن‌های ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ نمایشگاه‌های بین‌المللی دائمی تهران از ساعت۹:۰۰ لغایت ۱۷:۰۰ برگزار می‌شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها