|
کدخبر: 105251

تقدیر ویژه از مدیرعامل ایمیدرو در اصفهان

سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت در نشست با اعضای اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد: معتقدم بهترین مسیر دستیابی به "جهش تولید"، صادرات است.

معدن تقدیر ویژه از مدیرعامل ایمیدرو در اصفهان

حسین مدرس خیابانی که امروز به همراه غریب پور و اسماعیلی به اصفهان سفر کرده، اظهارکرد: معتقدم جهش تولید اتفاق خواهد افتاد و در این مسیر بهترین کار، صادرات است. وی افزود: امسال، صادرات ۱۰ میلیارد دلار فولاد هدفگذاری شده است. مدرس خیابانی یادآور شد: اگر نتوانیم مواد معدنی را فرآوری کنیم، باید زمینه صادرات فراهم شود تا کشور از درامدهای صادراتی محروم نشود.

 وی همچنین درباره ساخت داخل گفت: امسال ۳ میلیارد دلار برای ساخت داخل کشور و به تفکیک هر استان هدفگذاری شده است. سرپرست وزارت صنعت معدن و تجارت درباه وضعیت حاضر اظهارکرد: شرایط کنونی اقتصاد دشوار است اما به رغم مواجهه با شدیدترین تحریم‌ها (توقف انتقال پول، سیستم بانکی، سوئیفت وفروش کالا) و اضافه شدن کرونا به آن، شاهد رشد تولید کالاها شده‌ایم.

 وی با بیان اینکه ارز ۴۳ میلیارد دلار کالا در سال ۹۸ تامین شد، گفت: طی ۳ ماهه امسال نیز، ۱۴۴ درصد رشد تولید لباسشویی، ۵۰ درصد تلویزیون، ۱۸ درصد خودرو، ۵تا ۷ درصد پتروشیمی و غیره افزایش داشتیم. مدرس خیابانی با اشاره به اینکه در بحران کرونا رشد تجارت دنیا بین ۱۳ تا ۳۳ درصد کاهش یافت، افزود: نرخ بیکاری حوزه یورو تا ۱۹.۵ درصد افزایش یافت و در امریکا نیز ۴۰ میلیون نفر بیکار شدند. به گفته وی، در کشورمان برخلاف دیگر کشورها که دزدی از فروشگاه‌ها و.. اتفاق افتاد، مردم به رغم اعمال تحریم ها، نجیبانه رفتار کردند.

 ایمیدرو از صنعت سنگ‌های قمیتی و نیمه قیمتی حمایت کرد

 مدرس خیابانی همچنین با ابراز تقدیر از غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو، گفت: این سازمان با برگزاری جلسات مختلف با فعالان سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی (گوهر سنگ ها) و پیگیری مسائل آن، زمینه حمایت از این صنعت و توسعه آن را فراهم آورده است. وی یادآور شد: صادرات سنگ آهن را به دلیل اینکه امکان فرآوری دارد ممنوع کرده‌ایم اما دلیلی ندارد از یک سو آن را صادر و از دیگر سو آن را وارد کنیم.

 مدرس خیابانی تاکید کرد: صنعت فولاد باید برای ایجاد ارزش افزوده بالاتر مورد حمایت قرار گیرد. وی گفت: تا پایان امسال ظرفیت تولید فولاد خام از ۳۷.۵ میلیون به ۴۰ میلیون تن افزایش می‌یابد. مدرس خیابانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: طی ۲ هفته اینده، جلسه‌ای با حضور معاونان وزارتخانه با نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان برگزار خواهد شد.

 در نشست سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با اتاق بازرگانی اصفهان، نمایندگان تشکل‌ها به ابراز مشکلات و چالش‌های موجود پرداختند.

منبع: روزگار معدن

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها