|
کدخبر: 144514

تفحص از فولاد مبارکه برخلاف اهداف رونق تولید است

دبیرانجمن تولیدکنندگان فولاد گفت: اینکه بنگاهی اقتصادی و رو به رشد مانند فولاد مبارکه که در مسیر توسعه گام بر می‌دارد با طرحی مانند تحقیق و تفحص با اخلال مواجه کنند، برخلاف اهداف اشتغالزایی و رونق تولید خواهد بود.

معدن تفحص از فولاد مبارکه برخلاف اهداف رونق تولید است

سید رسول خلیفه سلطانی، دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با انتقاد از طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اظهار کرد: یکی از نکات مهم در فعالیت و توسعه بنگاه‌های اقتصادی جلوگیری از حاشیه‌سازی‌هایی است که می‌تواند تاثیر منفی بر روند سرمایه‌گذاری و فعالیت آن بنگاه داشته باشد. گاهی این حاشیه‌سازی‌ها، ابهام‌ها و سوال‌هایی است که می‌تواند با ارائه گزارش از سوی آن بنگاه اقتصادی برطرف شود.

وی افزود: نمایندگان مجلس و به ویژه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به عنوان کمیسیون تخصصی مطرح‌کننده و رسیدگی‌کننده به این طرح می‌توانستند با درخواست گزارش از شرکت فولاد مبارکه، سوالات و ابهام‌هایی که درباره طرح نورد گرم ۲ و میزان مشارکت تولیدکنندگان داخلی و خارجی در اجرای این پروژه دارند را برطرف کنند.

خلیفه سلطانی با بیان اینکه طبیعی است که طرح موضوع تحقیق و تفحص سهامداران این شرکت را با تردیدها و ابهام‌هایی در مورد آینده سهام رو به رو می‌کند، عنوان کرد: نمایندگان مجلس ابزارهای متفاوتی در اختیار دارند که می‌توانند از آن برای رفع ایرادها و ابهام‌های مورد نظرشان بهره بگیرند و اینکه بنگاهی اقتصادی و رو به رشد را که در مسیر توسعه گام بر می‌دارد با اخلال مواجه کنند برخلاف اهداف اشتغالزایی و رونق تولید خواهد بود.

وی افزود: با هر طرح تحقیق و تفحص از ارکان یک وزارتخانه تا مسئولان یک شرکت درگیر در اموری می‌شوند که در بسیاری از موارد تنها اتلاف وقت است و موجب زمان‌بر شدن اجرای یک پروژه توسعه‌ای می‌شود.نتایج بسیاری از طرح‌های تحقیق و تفحص برای مردم مشخص نیست

امکان تولید ورق کلاف گرم با اجرای طرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه

خلیفه سلطانی درباره طرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه نیز گفت: درحال‌حاضر دو میلیون تن اسلب مازاد در کشور وجود دارد که با احداث نورد گرم شماره دو فولاد مبارکه می‌تواند به ورق کلاف گرم تبدیل شود و ضمن تامین نیاز صنایع پایین دستی، محصولات این واحد با ارزش افزوده بالاتری به بازار عرضه خواهد شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اشاره به اینکه در ایران توازن مناسبی بین تولید فولاد و بخش نورد وجود ندارد، اظهار کرد: احداث نورد گرم شماره ۲ فولاد مبارکه یک ضرورت جدی برای صنعت فولاد کشور است و امکان استفاده از دو میلیون تن اسلب مازاد بر ظرفیت نورد نیز فراهم می‌شود.

منبع: چیلان

ارسال نظر